Gisteren heb ik een Samsung 850 EVO (250gb) in mijn pc gemonteerd. Het gaat om de volgende setup:
Ik zie dat mijn RAM er niet tussen staat; dat is een 8gb GeIL-setje.
Na de installatie van W10 gaat het mis. Ik installeer vanaf een USB-stick. De installatie vanaf de USB-stick verloopt probleemloos, maar zodra de pc daarna reboot en bezig gaat met het configureren van hardware,etc. krijg ik telkens een BSOD met de melding "Machine Check Exception". De Machine Check Exception zou erop moeten duiden dat er een hardware issue is (corrupt geheugen, etc.).
Het volgende heb ik al geprobeerd:
Kabels reseaten: wederom dezelfde BSOD (met dezelfde sata-kabel);
Oude SSD weer terugplaatsen: pc start zonder problemen op;
Nieuwe SSD proberen in een ander systeem: de SSD start zonder problemen op in mijn laptop.
De SSD werkt dus prima in een ander systeem, maar niet in mijn desktop. Bovendien, zodra ik de oude SSD weer terugplaats, dan start mijn desktop zonder problemen op.
Any thoughts?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7 860 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | € 0,- | € 0,- |
1 | Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X | € 0,- | € 0,- |
1 | Silverstone KL-03 | -- | -- |
1 | BenQ 24" G2420HDBL | -- | -- |
1 | OCZ StealthXstream 600W | -- | -- |
1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- |
Ik zie dat mijn RAM er niet tussen staat; dat is een 8gb GeIL-setje.
Na de installatie van W10 gaat het mis. Ik installeer vanaf een USB-stick. De installatie vanaf de USB-stick verloopt probleemloos, maar zodra de pc daarna reboot en bezig gaat met het configureren van hardware,etc. krijg ik telkens een BSOD met de melding "Machine Check Exception". De Machine Check Exception zou erop moeten duiden dat er een hardware issue is (corrupt geheugen, etc.).
Het volgende heb ik al geprobeerd:
Kabels reseaten: wederom dezelfde BSOD (met dezelfde sata-kabel);
Oude SSD weer terugplaatsen: pc start zonder problemen op;
Nieuwe SSD proberen in een ander systeem: de SSD start zonder problemen op in mijn laptop.
De SSD werkt dus prima in een ander systeem, maar niet in mijn desktop. Bovendien, zodra ik de oude SSD weer terugplaats, dan start mijn desktop zonder problemen op.
Any thoughts?