Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 657800
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Wat is je budget?
zo'n 200 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Te internetten, video's kijken, muziek luisteren, de standaard telefoonfuncties (bellen, whatsapp); eigenlijk niet meer. Indien mogelijk contactloos betalen (NFC) maar dit is geen must.

Wat heb je zelf al gevonden?
Xiaomi Redmi 4 met de snapdragon 625 en 4GB - global edition. Deze zou volledig 4g/band20 bereik moeten hebben, op basis van de gevonden specificaties. Zie bijvoorbeeld hier. Echter krijgt deze een niet zo'n goede review op GSMarena qua performance, wat me dan weer doet twijfelen.

Wat te doen? Ik hoef zeker niet de beste ervaring te hebben (scherm..), maar er mogen geen haperingen zijn. Ik twijfel daarom om toch nog even door te sparen en wellicht een Moto G5 Plus te kopen. Of misschien wachten en zien of er later dit jaar nog iets beters gelanceerd gaat worden (met Android 7/8).

Alvast bedankt voor de hulp _/-\o_

[Voor 7% gewijzigd door 657800 op 02-07-2017 15:58]

Beste antwoord (via 657800 op 21-07-2017 11:28)

• routier_lub
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:14
Multitasking is en blijft slecht bij xiaomi, tenzij je een andere rom installeert. Het zijn verder goede toestellen. Weet waar je aan begint.
Ik zou gaan voor een moto g5 plus. De redmi note 4 global version heeft alleen 4g op sim 1 dus geen 4g en sd card.
Door de verschillende soorten note 4 zit de hall sensor ook op verschillende plekken, dus lastig om een flip case te vinden die werkt.

[Voor 0% gewijzigd door routier_lub op 06-07-2017 21:06. Reden: Typo]

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jslaman
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-05-2022
Met €200 valt de xiaomi mi5 ook net binnen je budget.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FXX
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-06 20:38
jslaman schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:22:
Met €200 valt de xiaomi mi5 ook net binnen je budget.
..maar die heeft weer geen band 20 (800mhz).

Ik zit min of meer in hetzelfde schuitje; meer processorkracht dan een SD625 kan leveren is welkom, maar alles van Xiaomi wat interessant zou zijn, nl. Mi5/Mi5S/Mi6, heeft deze band niet. Ik wacht denk ik nog even op de Mi6S :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

445033

657800 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 15:55:
Wat is je budget?
zo'n 200 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Te internetten, video's kijken, muziek luisteren, de standaard telefoonfuncties (bellen, whatsapp); eigenlijk niet meer. Indien mogelijk contactloos betalen (NFC) maar dit is geen must.

Wat heb je zelf al gevonden?
Xiaomi Redmi 4 met de snapdragon 625 en 4GB - global edition. Deze zou volledig 4g/band20 bereik moeten hebben, op basis van de gevonden specificaties. Zie bijvoorbeeld hier. Echter krijgt deze een niet zo'n goede review op GSMarena qua performance, wat me dan weer doet twijfelen.

Wat te doen? Ik hoef zeker niet de beste ervaring te hebben (scherm..), maar er mogen geen haperingen zijn. Ik twijfel daarom om toch nog even door te sparen en wellicht een Moto G5 Plus te kopen. Of misschien wachten en zien of er later dit jaar nog iets beters gelanceerd gaat worden (met Android 7/8).

Alvast bedankt voor de hulp _/-\o_
Xiaomi Redmi Note 4 Global. Top ding! Ik gebruik hem al zo'n maand of 4. Aanrader!!!

Haperingen? Ik zou niet weten waar ik die vandaan moet halen. :?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• routier_lub
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:14
Multitasking is en blijft slecht bij xiaomi, tenzij je een andere rom installeert. Het zijn verder goede toestellen. Weet waar je aan begint.
Ik zou gaan voor een moto g5 plus. De redmi note 4 global version heeft alleen 4g op sim 1 dus geen 4g en sd card.
Door de verschillende soorten note 4 zit de hall sensor ook op verschillende plekken, dus lastig om een flip case te vinden die werkt.

[Voor 0% gewijzigd door routier_lub op 06-07-2017 21:06. Reden: Typo]

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:49

13art

Moderator Mobile
FXX schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:38:
[...]

..maar die heeft weer geen band 20 (800mhz).
Ik weet niet of je van plan bent en/of bekend bent met rooten? Maar bij de Mi5 kan je wel de 20 band unlocken. Zie youtube voor informatie over hoe. De snapdragon processor ondersteunt dit namelijk, echter is het door Xiaomi uitgeschakeld.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je een pispot vol met potvispis

• 657800
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Dank voor de reacties allen, en mijn excuses voor de ietwat late reactie vanuit mijn kant.

Ik heb wat meer gelezen over Xiaomi toestellen en uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om toch voorlopig te gaan voor de Moto G5(s) plus. Dit oa. vanwege de hoofdpijn met de ontbrekende banden (zie: https://forum.xda-develop...o-unlock-bands-t3337476).

Het voordeel van de G5(s) plus is NFC en een actieve mod community, zodat ik ook in de toekomst de nieuwste android versies zal kunnen installeren (zoals bij mijn huidige Moto G 2015).
Pas wanneer de toestellen van Xiaomi alle bands out-of-the-box ondersteunen zal ik geneigd zijn om deze te overwegen.

Nogmaals dank de hulp!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee