Goede tv-tuner + capturer ?!?!

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RemCOW
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-08 21:00
hej!

ik zoek een tof kaartje waar je een antenne (tv that is) in kan pluggen en dan lekker tv kan kijken op the good ol' pc..

MAAR! Ik zou graag een willen die ook wreed goed kan capturen, MINSTENS VCD kwaliteit.. (mpeg 1, 352x240, 30fps, met geluid natuurlijk)

welk kaartie komt een beetje in de richting?? (aan welke prijs moet ik denken)

en wat zijn de specs? (ik heb C366@550, 192mb RAM en IBM Deskstar 34GXP 27GB)

MZLS!

• CyberThug
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 31-08 15:52

CyberThug

Formatting C: 1%

Hmm, ik heb zelf ook een TV kaartje in m'n pc hangen. Is echt wel relaxed tijdens tjetten en surfen. :P

Ik heb zelf een hauppauge Win-TV. Hiermee kan je capturen in de door jou opgegeven specs. Ze zijn al te koop vanaf fl.150,- maar ik weet niet of je daarmee kan capturen, moet je ff kijken bij http://www.hauppauge.com
Succes ermee ;)

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Wat dacht je van een Matrox marvel 400?
Dan je tv kijken in stereo+teletekst, capturen tot 704x576.
Een nadeel is wel dat de marvel maar 16 Mb geheugen heeft.
FL 732,-

The need for speed drives me

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Ik heb een MiroPCTVpro(= Stereo tv + Teletekst èn radio) van Pinnacle Systems en die werkt prima. Lekker tv kijken tijdens surfen in stereo en in elk vensterformaat.

Capturen gaat ook prima. Je kunt de kwaliteit van het capturen helemaal aanpassen. Alle programma's worden meegeleverd.
http://www.pinnaclesys.com/Studio/PCTV/
Is alleen misschien wel een beetje aan de prijzige kant... Bij Norrod Fl 275,-

De Studio PCTV (zonder pro) is mono tv zonder radio, maar wel 129 piek (bij informatique)

Verwijderd

He RemCow als ik jou was zou ik voor de Matrox Marvel G400 gaan. Heb ik zelf ook gedaan. Het loopt als een tierelier. Hij komt ook als beste uit een test van ik meen 4 All in Wonder kaarten...

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 21:56

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Misschien is de Studio PCTV Rave wel wat. Bij Takeitnow voor 107,-- Ex btw en verzendkosten.

Ik zoek trouwens ook zo'n kaartje, heb hier al wat rond gevraagd maar kreeg bijster weinig reacties... Dus ik hoop dat er nog suggesties zijn.

• FatalError
  • Nu online
Ik heb ook de Miro PCTV pro sinds een week en ben er zeer tevreden over.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• RemCOW
  • Laatst online: 30-08 21:00
Ah thnx voor de replys :)

Ik heb al een TNT2 Ultra, dus ik wou gewoon een addon kaart. Ik ben opzich best benieuwd naar de MiroPCTVpro. Captured die _echt_ goed, dus echt minstens VCD kwaliteit??

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Beschikbare kwaliteitsopties voor MPEG zijn voor het beeld variërend van 192x144 tot 384x288, datarate 256 Kbit/sec - 3000 Kbit/sec
En voor het geluid geldt een variatie van 64 Kbit/sec tot 320 Kbit/sec. Allemaal 44.1 Khz stereo.

Voor AVI-formaat is het nog losser allemaal. Het formaat is traploos instelbaar, de kwaliteit ook en de beelden per seconden zijn max. 30 fps. Het geluid kan ook in elke kwaliteit weggeschreven worden.

Nogmaals: De kaart is ècht goed.

Koop hem.
Pagina: 1