Noise cancelling voor binnenshuis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-05 14:47
Hoi :)

Aangezien mn vriendinnetje bij me komt wonen wil ik een goeie koptelefoon zodat ik lekker kan gamen terwijl zij een film kijkt of muziek over de boxen aan t luisteren is. Of andersom natuurlijk :)

Nou leek het me dus een goed idee om daar een noise-cancelling koptelefoon voor te kopen zodat al dat filmgeluid niet meer hoorbaar is. Maar ik ben nu een beetje aan het lezen en het valt me op dat zo'n beetje al die noise-cancelling koptelefoons gericht zijn op reizen in de trein/vliegtuig etc,

Daar is blijkbaar noise-cancelling ook in eerste instantie voor ontwikkeld, om dat bromgeluid van een vliegtuig enzo te blokkeren.

Dus mijn vraag is, is het wel een goeie zet om een active noise-cancelling koptelefoon te kopen voor gebruik binnenshuis?

Beste antwoord (via Timba- op 29-08-2017 12:36)

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:34

RnB

Ik heb ook een QC 35 en weet dat een over-ear koptelefoon die passief beter dempt, een betere oplossing is voor deze situatie.
Je hoort simpelweg alle dynamische geluiden (denk aan gesprekken en plotselinge geluiden) nog door de koptelefoon gaan.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RnB

RnB

Dat is inderdaad geen goede zet. ANC werkt het best bij statisch geluid.

Je kan beter kijken naar een goed afsluitende over-ear, die zijn overal wel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 935029

Tegen muziek of een film in dezelfde zal het inderdaad niet zoveel helpen. Tegen stofzuigergeluid, gestamp op de trap, en gedempte geluiden van de buren/andere kamers werkt het daarentegen wel vrij goed.

Idealiter zetten jullie allebei een koptelefoon op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 20:04
Anoniem: 935029 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 16:09:
Idealiter zetten jullie allebei een koptelefoon op.
:D
Met allebei een microfoon (met push to talk) zodat jullie toch nog kunnen praten.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-05 12:30

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Ik heb een Bose QC35. Ik kan je vertellen dat de ANC best aardig werkt in deze situatie.

Ik zit in de woonkamer te gamen en mijn vriendin zit anderhalve meter verderop een film te kijken op de boxen die 4 meter verderop staan. Volume is voor haar normaal en ik hoor niks. De ANC filtert een deel van het geluid en de rest wordt geblokkeerd door de geluiden uit het spel.

Eerlijkheidshalve wordt niet alles geblokkeerd, maar ik ga toch op in hetgeen ik op de computer doe dat het kleine beetje geluid op de achtergrond niet storend is. En nee, de hoofdtelefoon hoeft niet harder dan normaal. Persoonlijk denk ik dat zij meer last heeft van mijn geklik tijdens het gamen dan ik van haar film.

De mensen die zeggen dat het niet werkt hebben waarschijnlijk nooit een goede hoofdtelefoon met ANC in deze situatie gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door Point.Flare op 02-07-2017 20:24 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ik heb ook een QC 35 en weet dat een over-ear koptelefoon die passief beter dempt, een betere oplossing is voor deze situatie.
Je hoort simpelweg alle dynamische geluiden (denk aan gesprekken en plotselinge geluiden) nog door de koptelefoon gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julianvvz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-05 10:44
Point.Flare schreef op zondag 2 juli 2017 @ 20:23:
Ik heb een Bose QC35. Ik kan je vertellen dat de ANC best aardig werkt in deze situatie.

Ik zit in de woonkamer te gamen en mijn vriendin zit anderhalve meter verderop een film te kijken op de boxen die 4 meter verderop staan. Volume is voor haar normaal en ik hoor niks. De ANC filtert een deel van het geluid en de rest wordt geblokkeerd door de geluiden uit het spel.

Eerlijkheidshalve wordt niet alles geblokkeerd, maar ik ga toch op in hetgeen ik op de computer doe dat het kleine beetje geluid op de achtergrond niet storend is. En nee, de hoofdtelefoon hoeft niet harder dan normaal. Persoonlijk denk ik dat zij meer last heeft van mijn geklik tijdens het gamen dan ik van haar film.

De mensen die zeggen dat het niet werkt hebben waarschijnlijk nooit een goede hoofdtelefoon met ANC in deze situatie gebruikt.
Ik heb de QC25, en heb dezelfde ervaring. Sluit me hier bij aan. Geen overlast meer van haar 😁! Ze moet voor me staan en zwaaien om de aandacht te krijgen. Zegt genoeg lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04:22
Hier ook met QC35; vriendin kijkt wel eens iets op de iPad (serie/TLC whatever) en ik kijk dan voetbal of speel een game. Gaat prima samen in een woonkamer..

Als je dit maar niet te vaak doet want dan zul je al snel weer alleen wonen denk ik, haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:18
ik gebruik altijd in ear werkt nog beter mits goede seal (liefst Balanced Armature die zijn compleet gesloten) die kunnen veel beter hoge tonen en wisselende geluiden zeer goed blocken.

setup van mij Tv toslinknaar fiio d03k taishan >Fiio a3(amp voor iem en koptelefoons> Audio technica ath e50 of soms e40)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
Oeii een hoop gemengde reacties..

Aangezien er ook wel wat slechte geluiden zijn, en de prijs van de QC35 toch wel wat hoog is, durf ik het eigenlijk toch niet helemaal aan met die active-noise cancellation

Dus ik denk dat ik maar voor passive noise cancellation ga.. Alleen kan ik niet een comparison vinden van welke (draadloze) koptelefoons de beste passive noise-cancellation hebben. Dus dat wordt toch een beetje gokken denk ik.

Ik ben de pricewatch: Sennheiser Urbanite XL Wireless (Zwart) tegengekomen en lees er goede verhalen over, bovendien is het precies een beetje de prijs die ik wil betalen.

Of weet iemand misschien een koptelefoon die zeker weten de (film)geluiden in de huiskamer dempt? tegelijkertijd moet ie ook wel lekker zitten en natuurlijk lekker klinken.. Om maar ff lekker kieskeurig te blijven O-)

Overigens heb ik nu een logitech g930 en ik vind het echt niks, surround sound geef ik nu ook niet zo veel meer om en de demping moet zeker beter :)

[ Voor 7% gewijzigd door Timba- op 03-07-2017 23:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timba-
Ik heb uiteindelijk een zo goed als nieuwe (2ehands) sennheiser pxc 550 gekocht. Heb m van te voren in de winkel uitgeprobeerd samen met wat andere modellen waaronder de bose qc 35, en deze vond ik onwijs lekker klinken en hij zit ook erg lekker.

De noise cancelling bevalt tot nu toe goed, ook binnenshuis heb je er naar mijn mening zeker wel wat aan. Ben absoluut blij met mn aankoop :)

Wat wel wat vervelend is, is dat mn vriendin m ook erg fijn vindt :/

Edit:

Ik moet toch een beetje terugkomen op dit antwoord. Een tv hoor je er eignelijk toch wel gewoon dwars doorheen, net als andere plotselinge geluiden. Ik denk dat ik m misschien maar weer verkoop.

[ Voor 18% gewijzigd door Timba- op 29-08-2017 12:34 ]

Pagina: 1