Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marti Zanden
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-05 13:01
Ik wil graag een MSI GeForce GTX 1080 SEA HAWK X 8GB in mijn Dell Precision T5810 plaatsen.

Ik werk zeer veel met 3D rendering en ik ben van plan om over te stappen op GPU rendering aangezien dit mijn render tijden enorm kan verminderen. Hiervoor is mijn huidige videokaart alleen niet echt geschikt. Momenteel werk ik met een Quadro K4200.
Nu ben ik niet echt technisch aangelegd en kan ik niet echt ontdekken of de GTX 1080 compatible is met de Dell T5810.

Nu heb ik in de omschrijving gezien dat de kaart een PCI-e 3.0 x16 aansluiting vereist. Deze aansluiting zit ook op de T5810 dus dat zou compatible moeten zijn.
Om de kaart op de voeding aan te sluiten is een 8 (6+2) pins nodig. Nu zie ik mijn computer alleen een 6 pins kabel aanwezig. Nu is mijn vraag hoe ik dit kan aansluiten. Heb ik een andere voeding nodig of zijn er kabeljes die van een 6 pins kabeltje een 8 pins kunnen maken?

Daarnaast heb ik nog een 2e vraag. Kan ik (als ik de 1080 überhaupt kan aansluiten) de Quadro K4200 en de GTX 1080 naast elkaar gebruiken? Zodat ik bijvoorbeeld de Quadro kan gebruiken voor mijn beeldschermen en de GTX 1080 puur voor het renderen.

Hopelijk kan iemand uitsluitsel geven. Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het zou qua pci-e gewoon moeten werken, het is ook een relatief nieuw systeem. Ik heb hier ook net een 1080 ti in een C612 chipset gestoken (asus mobo). Al weet je met Dell en HP nooit helemaal of er geen rare dingen gebeuren icm met uefi en ondersteuning van andere hardware dan supported is.. (quadro's/firepro's)

Gewoon van 6 naar 8 pins zou ik niet meteen doen, die 1080 gebruikt wel meer vermogen dan die quadro. Wat voor kabels komen er verder uit jouw voeding?

In princiepe kun je die quadro en die gtx naast elkaar zetten, maar de vraag is even welke drivers je dan krijgt op dit moment. Mijn hypotyhese is nu dat als je de quadro eerst doet met quadro drivers en dan de 1080 dat de quadro dan zijn pro functionaliteit behoudt en je de 1080 voor compute kunt inzetten. Maar mogelijk is alles op GTX drivers hebben ook geen issue. Welke applicaties gebruik je precies?

Toevallig wilde ik dit net eens gaan testen nu ik recent een losse quadro en gtx los heb liggen hier. :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marti Zanden
Bedankt voor je snelle reactie. Ik kan helaas pas morgen echt weer in de computer kijken welke kabels er nog meer uit de voeding komen. Als ik het me goed herinner is de Quadro in elk geval ook aangesloten met een 6 pins kabel.

Ik gebruik voornamelijk Autodesk Maya, 3ds Max, Photoshop en Adobe Indesign. Voor rendering gebruik ik Mental Ray voor Maya maar ik wil graag overstappen naar Fstorm voor Max. Hele krachtige GPU render engine die er zeel veelbelovend uit ziet. Helaas nog wat legal issues waardoor de engine momenteel nog niet aan te schaffen is en moet ik het doen met een versie met watermerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Dus je hebt iig 2 6-pins, waarvan er 1 in de quadro zit?
@-The_Mask- 6 pins omzetten naar 8 pins niet zo maar doen toch?

Net even in m'n 2de pc een 780 ti naast een quadro k620 gehangen; ik had eerst bij 2 keer booten een zwart scherm maar ik heb het gevoel dat de driver in de war was. Bij de 3de reset kreeg ik beeld. In de drivers kun je gewoon nog pro-apps kiezen dus dat lijkt ok. Wel zou ik even een pro openGL test moeten draaien om ook echt te testen of de performance nog op quadro niveau zit. Maar op zich hoeft een quadro voor max en maya vaak niet echt.

In 3dsmax gaat het iig goed, vieuwports op de quadro en gpu renderen met VrayRT op de gtx. Sowieso wordt niet renderen op je vieuwport gpu vaak aangeraden (want die kan traag worden)

(Fstorm ziet er nog wat beta uit.? iRay heb je al icm met mental ray als het goed is die wel eens getest?)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:00

nelizmastr

Goed wies kapot

Dikke kans dat er niets gebeurt als je een enkele 6 naar 8 omzet.

Het probleem is dat een 6-pin maar max 75W levert bovenop de 75W van je PCIe slot. Een 8-pin levert 150W, het dubbele dus. De 1080 heeft wel degelijk een stroomverbruik van boven de 150W, dus die 8-pin heb je absoluut nodig.

Nadeel is dat bij de precisions (hp z serie idem) veelal custom voedingen zitten, dus die kan je niet zomaar vervangen. Ook is het een sprookje dat een Quadro altijd beter is dan een Geforce bij renderen, zeker met deze generatiekloof tussen Pascal en Kepler.
Ik zou gewoon eens kijken wat de 1080 doet zonder quadro. Zou je nog aangenaam kunnen verrassen. De beide 6-pins kan je dan omzetten naar een 8.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
@nelizmastr het is meer dat als je vieuwports & desktop op de quadro draait de gtx maximaal met renderen bezig kan zijn en ook geen vram kwijt is aan de framebuffer

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marti Zanden
@maratropa Fstorm is inderdaad nog niet zo lang in ontwikkeling en i.v.m. met een rechtszaak staat de ontwikkeling volgens mij op een laag pitje. Maar de huidige versie werkt zeer goed en ik ben vooral onder de indruk van de real-time rendering mogelijkheden. Zeker voor interior archviz rendering is het een uitstekende engine. Heb Iray nog niet getest en heb ik ook geen VrayRT. Wellicht een keer Iray testen.

@nelizmastr Dus in theorie kan ik een enkele 6 naar 8 omzetten alleen dan werkt de kaart niet optimaal? Maar om de geforce optimaal te gebruiken zou ik dus 2x 6 pin om moeten zetten naar 1x 8? Dan zou ik dus de Quadro moet opofferen om alles naar behoren te laten werken?
Ik heb inderdaad gemerkt dat de Quadro qua render prestaties niet echt geweldige resultaten laat zien. Maar zoals @maratropa al zegt zou het ideaal zijn als ik quadro kan gebruiken voor de viewport en overige desktop taken en dat de Geforce zich kan bezig houden met renderen.

Ik zal morgen eens kijken of er nog meerdere kabeltjes uit de voeding komen maar volgens mij zijn dit er maar 2. Dus als ik het goed begrijp komt het er waarschijnlijk op neer dat ik de 2 kaarten nooit naast elkaar kan gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Men haalt qua renderen nog wel es wat door elkaar; Die Quadro "compute" rendert als een gtx 670 in cuda of opencl raytracers (want dat is ie van binnen), een gtx 1080 is dus bijna 3 keer zo snel. Maar openGL en DirectX viewports renderen kan die quadro nog prima en zal in bepaalde openGL apps waarschijnlijk nog steeds beter zijn dan de 1080 dankzij de drivers. Dat samen met het ontlasten van de 1080 maakt het samen draaien helemaal geen raar idee, tenzij je ook wilt gamen natuurlijk.

Als ik zo even google, door de easyswap voeding heb je dus een apart psu kaartje waar je kabels op kunt aansluiten. Mogelijk kun je er dus zoiets op aansluiten zodat je 2 8 pins hebt ipv 2 6 pins.

https://www.ebay.com/p/8p...17?_trksid=p2047675.l2644

Je heb wel verschillende voedingen voor dat systeem lees ik, de vraag is of het lukt als je de 425watt voeding hebt.

http://en.community.dell....desktop/f/3515/t/20003473

https://www.reddit.com/r/...gtx_1080_on_a_dell_t5810/

Ook vraag ik me af wat windows 10 update doet als hij het tijd vind om je drivers te updaten, zijn dan ineens de quadro drivers foetsie bijv.. :)

[ Voor 9% gewijzigd door maratropa op 02-07-2017 19:24 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marti Zanden
Ik heb de pc geopend en er zitten inderdaad 2 6 pins kabeltjes in waarvan er 1 in de quadro zit. Deze 2 kabels zijn inderdaad aangesloten op een apart psu kaartje doormiddel van 1 8 pins kabeltje. De voeding is in elk geval 685 watt dus dat zou genoeg moeten zijn toch? Als ik nu dus een kabeltje koop met 2x 8 pins zou het moeten lukken? Alleen hoe sluit ik dan de quadro aan aangezien daar alleen een 6 pins in past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marti Zanden
Ik heb deze nog gevonden (1x 8 pin naar 1x 8 + 1x 6 pin):
http://www.ebay.com/itm/8...-T7810-35cm-/191831950590

Ik bestel alleen liever van een Nederlandse website maar daar kan ik deze kabels nergens vinden. Iemand een idee waar ik deze zou kunnen vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Welke voeding heb je precies?

Kun je wat foto's maken van hoe het eruit ziet?
nelizmastr schreef op zondag 2 juli 2017 @ 14:44:

Het probleem is dat een 6-pin maar max 75W levert bovenop de 75W van je PCIe slot. Een 8-pin levert 150W, het dubbele dus. De 1080 heeft wel degelijk een stroomverbruik van boven de 150W, dus die 8-pin heb je absoluut nodig.
Nee, een 6 pins PEG is gespecificeerd tot 75W en een 8 pins PEG is gespecificeerd tot 150W. Hoeveel zo'n aansluiting levert is afhankelijk van hoeveel de videokaart vraagt. Als de voeding geen Over Current Protection heeft op die 6 pins PEG connector dan kan die net zoveel leveren tot de kabel smelt en je kortsluiting krijgt of dat de Over Power Protection van de voeding in grijpt omdat de voeding niet meer kan leveren.

In 9 van de 10 gevallen is 200W door een 6 pins PEG connector dan ook geen probleem bij retail voedingen, omdat die in 9 van de 10 gevallen geen Over Current Protections op de 12V rail hebben. Of de aansluiting smelt gewoon weg dat is ook vrij standaard als je meer dan 300W er door heen gaat trekken, gewoon door het gebrek aan beveiligingen bij de meeste voedingen.

In dit geval kan het echter anders zitten, maar daarvoor is dus meer informatie nodig over de voeding.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marti Zanden
Ik heb even wat foto's gemaakt (waardeloze telefoon dus foto's zijn niet geweldig).

Dit is de pc:
https://drive.google.com/...jdmc3YVk/view?usp=sharing

Dit is het psu plaatje waar een 8 pins kabeltje op aangesloten is:
https://drive.google.com/...5VndwSWM/view?usp=sharing

Dit is een afbeelding van de voeding:
https://drive.google.com/...1N0JaZEU/view?usp=sharing

Na even googlen heb ik een beter plaatje gevonden van de voeding. Als goed is, is het deze:
Afbeeldingslocatie: https://www.itcreations.com/images/products/large/F685EF-01-DELL_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dan heb je idd één van de genoemde kabels nodig die zijn hiervoor bedoelt.

Heb je trouwens wel plaats in de behuizing voor de 120mm radiator? Waarom kijk je trouwens naar die GTX 1080? Door de slechte airflow in de behuizing? Het is namelijk wel de minst stille GTX 1080 welke er bestaat, vooral als je de videokaart niet belast hoor je hem nog steeds, terwijl alle andere GTX 1080 kaarten dan onhoorbaar kunnen zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marti Zanden
Dan bedoel je de 8 pins naar 2x 8 pins kabels? Ik kan dus geen 6 naar 8 pins kabeltje gebruiken?

Ik heb nog niet heel goed gekeken naar de 120 mm radiator maar ik dacht dat het prima ging passen. Maar dat moet ik nog even goed controleren.

Ik helaas geen andere 1080 meer kiezen aangezien ik deze al heb. De quadro die er nu in zit is ook niet bepaald stil dus als het niet meer geluid maakt dan deze is het wel te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Marti Zanden schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:02:
Dan bedoel je de 8 pins naar 2x 8 pins kabels? Ik kan dus geen 6 naar 8 pins kabeltje gebruiken?
Wat voor 6 naar 8 pins kabeltje bedoel je? Een verloopje van 6 pins PEG female naar 8 pins PEG male?
Of dat gaat werken is afhankelijk van hoe de huidige 6 pins is aangesloten, als daar de andere videokaart ook op zit aangesloten werkt het waarschijnlijk niet omdat je dan te veel stroom van één 12V rail gaat trekken. Daarnaast zijn verloopjes als dat sowieso niet echt ideaal, zijn vaak een vrij zwakke verbinding.

Kabels als https://www.ebay.com/p/8p...17?_trksid=p2047675.l2644 en http://www.ebay.com/itm/8...-T7810-35cm-/191831950590 zijn bedoeld voor het aansluiten van een extra videokaart.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marti Zanden
Dat bedoelde ik inderdaad en had al gedacht dat, dat niet gaat werken.

Die kabels die je benoemd, zijn die ook ergens via een Nederlandse webshop te verkrijgen? Ik kan ze tot nu toe nergens vinden en ik bestel liever via een Nederlandse shop (ook i.v.m. de langere levertijd via Ebay).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik geef je weinig kans bij Nederlandse webshops, misschien dat een advertentie vraag op https://tweakers.net/aanbod/ helpt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marti Zanden
Nog even gecontroleerd maar blijkt dat de losse koeler toch niet in de pc past. Hij is een stuk te groot dus deze kaart gaat sowieso niet passen.

Ik ben even gaan kijken naar alternatieve GTX 1080 kaarten en dan kom ik uit bij de kaarten van Gigabyte:

pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB

pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1080 WINDFORCE OC 8G

pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1080 Founders Edition 8GB

Deze kaarten hebben allemaal maar een enkele 8 pins aansluiting waar bijvoorbeeld MSI en Asus meestal 2x 8 of 1x 8 + 1x 6 hebben. Met de beperkte aansluit mogelijkheden van mijn PC lijkt me dat het beste.

Ik heb ook nog deze gevonden van Inno3D:
https://www.acesdirect.nl..._twin_x2/N1080-1SDN-P6DN/

Ik vraag me alleen bij dit merk af of het wel goede kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Marti Zanden schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:46:

Deze kaarten hebben allemaal maar een enkele 8 pins aansluiting waar bijvoorbeeld MSI en Asus meestal 2x 8 of 1x 8 + 1x 6 hebben. Met de beperkte aansluit mogelijkheden van mijn PC lijkt me dat het beste.
Ik zie niet waarom dat beter zou zijn. Je hebt immers toch zo'n kabel nodig en dan heb je sowieso er twee bij. Het zit er namelijk toch niet in om twee GTX 1080's te nemen en dan beide op één zo'n 8 pins PEG connector.

https://www.ebay.com/p/8p...17?_trksid=p2047675.l2644 hier dus twee GTX 1080's op aansluiten kan wel, maar onder belasting zal dan waarschijnlijk de PC uitvallen omdat de Over Current Protection van de voeding inwerking treed.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marti Zanden
Nou ik dacht als ik deze koop:

Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB

Volgens de beschrijving zit hier een 8 pin kabel bij die ik dan direct kan aansluiten. Nadeel is echter dat ik de quadro dan niet kan aansluiten maar daar kan ik dan alsnog zo'n kabeltje via ebay voor bij bestellen.

Als ik bijvoorbeeld een kaart koop met 2x 8 pins dan kan ik de quadro sowieso niet aansluiten.

En ik ben sowieso niet van plan om meerdere 1080's in mijn huidige pc te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Juist, er zit dus al een enkele 8 pins PEG connector aan de voeding? Je had het namelijk alleen over een 6 pins PEG in de topicstart.

[ Voor 32% gewijzigd door -The_Mask- op 03-07-2017 16:32 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marti Zanden
ja een enkele 8 pins PEG connector. Hier zit een 8 pin kabel aan die split naar 2x 6 pins aansluiting waarvan 1 in de quadro zit.

Dan zou ik dus direct de Gigabyte 1080 daar op kunnen aansluiten.
Mogelijk kan ik dan alsnog dit kabeltje kopen om de quadro ook nog aan te sluiten:

Dat zou dan gewoon prima moeten werken toch?

[ Voor 11% gewijzigd door Marti Zanden op 03-07-2017 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
@Marti Zanden Die precisions zijn niet echt berekend op GPU's die hun hitte in de behuizing dumpen. Je ziet bij bijv precisions alleen maar blower/exhaust koelers die het meeste naar buiten gooien, ook omdat dat de enige practische manier is om er bijv. een paar naast elkaar ze zetten.

Als die 8 pins connector op dat psu printje een standaard pinout heeft dan zou ik zeggen dat dit wel goed moet gaan ja..

en nog ff over quadro en geforce samen, ik had zojuist weer een zwart scherm bij windows in komen. was alleen de explorer die niet wilde starten (wat je kunt doen met de taskmanager) maar het lijkt wel een klein bugje oid. Your milage may vary zoals ze zeggen..

Je kunt altijd die k4200 verkopen en er nog wat extra compute bij zetten :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Marti Zanden schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:33:
ja een enkele 8 pins PEG connector. Hier zit een 8 pin kabel aan die split naar 2x 6 pins aansluiting waarvan 1 in de quadro zit.

Dan zou ik dus direct de Gigabyte 1080 daar op kunnen aansluiten.
Mogelijk kan ik dan alsnog dit kabeltje kopen om de quadro ook nog aan te sluiten:

Dat zou dan gewoon prima moeten werken toch?
Met dat kabeltje kan het wel, maar je geeft aan dat de voeding alleen maar twee 6 pins PEG connectors heeft (wat aan de andere kant zit is niet belangrijk, die kun je alleen maar aan de voeding aansluiten) dus dan kun je normaal gesproken niet een GTX 1080 aansluiten omdat die minstens een 8 pins PEG nodig heeft.

Dus je moet echt dat kabeltje van Ebay halen anders werkt het waarschijnlijk niet. Er zijn wel videokaarten welke werken als je een 6 pins PEG kabel aansluit op een 8 pins PEG op de videokaart, maar dat geld bij lang niet elke. Daarnaast zit je er dan mee dat je beide videokaarten op één rails hebt waardoor het kan zijn dat de voeding de PC uitschakelt.

Je kunt het dus wel proberen, maar het werkt waarschijnlijk niet totdat je dat kabeltje koopt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marti Zanden
Ik ga dat kabeltje ook kopen zodat ik beide videokaarten kan aansluiten. Echter zag ik dat er bij de Gigabyte GTX 1080 gaming een 8 pins connector wordt meegeleverd. Deze zou ik dan tijdelijk direct kunnen aansluiten op de psu. Dan werk ik totdat dat kabeltje van Ebay binnen is zonder de Quadro.

En dan is het daarna zoals @maratropa aangeeft hopen dat de 2 kaarten naast elkaar werken zonder teveel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik weet zo niet welk verloopje erbij zit, maar een verloopje van 2x molex naar 8 pins PEG wil je niet voor de lange termijn gebruiken die zijn erg onveilig. Daarnaast als het een verloopje van 2x molex naar 8 pins PEG is dan moet je ook nog eens twee losse molex kabels uit de voeding hebben. Heb je maar één kabel met meerdere molex connectors dan gaat dat niet werken. Dan smelt de connector weg onder belasting omdat je alle stroom door één draadje wil trekken.

Ook geld bij een verloopje van 2x molex naar 8 pins PEG dat als beide molex connectors op één 12V rail zitten en deze gedeeld wordt met andere onderdelen welke stroom vragen de voeding de PC zal uitschakelen omdat de OCP in de voeding zal worden getriggered.

Mocht het een verloopje zijn van 6 pins PEG naar 8 pins PEG dan is de kans op direct weg smelten nihil maar ook voor lange termijn is dit dus niet aan te raden. Daarnaast kan het ook best zijn dat je beide videokaarten belast de PC direct zal uitvallen, weer door de OCP van de voeding dus.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marti Zanden
Zou dit niet gewoon een 8 pin pci kabel naar 8 pin pci kabel kunnen zijn?

zoiets als deze: https://www.allekabels.nl...nterne-voedingskabel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee dat komt er sowieso niet bij, daar heb je ook niks aan. Dat is namelijk een verlengkabel voor als je eigen kabel te kort is of in dit geval een kabel die gebruikt gaat worden voor een behuizing met venster omdat het een mooie blauwe kabel is.

Als je trouwens denkt dat er 8 pins male naar 8 pins PEG male kabels bestaan die universeel zijn dan kan ik je teleurstellen. Jij hebt een specifieke kabel nodig voor jouw PC je kunt niet zo maar een willekeurige kabel pakken. De kabel die je nodig hebt is vergelijkbaar met een modulaire kabel van een willekeurige voeding.

Zo'n kabel heeft altijd aan één kant een standaard aansluiting, in dit geval gaat het dus om een 8 pins PEG connector. Maar andere kant is echt een hele andere aansluiting, er bestaat hier geen universele aansluiting voor. De andere kant lijkt misschien wel op een 8 pins PEG connector, maar het is gewoon een modulaire connector zoals zoveel voedingen dit hebben. Elke voeding heeft deze in een andere vorm of pin-out. Daarom heb je voor een modulaire kabel ook altijd precies de juiste bedoeld voor jouw voeding nodig, er is geen universele standaard voor.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marti Zanden
Oke hier komt mijn gebrekkige technische kennis naar voren.

Dus op dit psu kaartje kan alleen een specifieke kabel op die hoort bij een Dell precision tower?
Afbeeldingslocatie: http://en.community.dell.com/resized-image/__size/550x0/__key/communityserver-discussions-components-files/3515/2017_2D00_01_2D00_24-09_5F00_16_5F00_53_2D00_20170124_5F00_090936.jpg-_0E202D00_-Photos.png

Dus alleen zo'n kabeltje van Ebay:
http://www.ebay.com/itm/8...2ba056:g:SPkAAOSwll1W1Uef

Waarom verkoopt Dell dan eigenlijk niet gewoon zelf van dit soort kabels die bij hun pc's horen? Of is dit een hele domme vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Marti Zanden schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:20:
Oke hier komt mijn gebrekkige technische kennis naar voren.

Dus op dit psu kaartje kan alleen een specifieke kabel op die hoort bij een Dell precision tower?
Klopt
Waarom verkoopt Dell dan eigenlijk niet gewoon zelf van dit soort kabels die bij hun pc's horen? Of is dit een hele domme vraag?
Ze willen niet dat Jan en alleman de workstation kan upgraden. Ze hebben liever dat je upgrades doet via Dell tegen lekker hoge prijzen of gewoon helemaal geen upgrade maar gewoon direct een duurdere versie koopt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marti Zanden
ah oke. Dan wordt het gewoon zo'n kabeltje bestellen via Ebay. Paar weken langer wachten tot ik met de Geforce aan de slag kan. Zit niets anders op.

Maar dan weet ik ook weer dat wanneer deze pc vervangen gaat worden dat er dan geen Dell workstation meer komt. Word je wel heel lastig gemaakt om even een simpele upgrade te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-03-2020

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

De t5810 bied ruimte voor het volgende;
Graphics Options Support for 2 PCI Express® x16 Gen 2/Gen 3 graphics cards up to 300W (total graphics in 2 slots, 685W PSU)

Je moet daarbij dus sowieso de 685W PSU hebben om 2 videokaarten te ondersteunen (wat je hebt) maar de max is 2x 150W. Een combi tussen de K4200 en GTX1080 zou in principe mogelijk moeten zijn maar is absoluut niet aan te raden, bij zware load zal een combi sowieso over die 300W heen gaan.

TGP* voor Quadro K4200 = 108 W
http://www.nvidia.com/con...adro-power-guidelines.pdf

TGP* voor de GTX 1080FE = 225W

* The TGP (total graphics power) represents the maximum amount of graphics board
power that the system power supply should be able to provide to the graphics card.

In het document van NVIDIA staat ook een aantal splitter en verloop kabels afgebeeld.
Ook geeft NVIDIA de volgende waarschuwing;
However, due to the increased power delivery on the 8-pin PCIe connector, PSU with a
12V rail capable of driving at least 18A needs to be dedicated for the 8-pin PCIe
connector.

Je hebt een voeding die MAX 18 Amp kan leveren op de 12V. Voor een 8-pin wordt daarom aangeraden om een enkele 12V rail te hebben voor de 8-pin met MINIMAAL 18 Amp.

Dell zelf accepteert ook enkel een configuratie met 2x M5000 maximaal, waarvan de TGP 150W per stuk met een 6 pin connector is. De M6000 met 8-pin wordt alleen in enkel ondersteund.
Mijn advies is om hiermee geen combi proberen te maken, pak de maximaal haalbare kaart met een enkele 6-pin in plaats van een 1080.

De Precision lijn van Dell is dusdanig uitgevoerd dat veel proprietary is waardoor je niet zomaar even iets anders kunt pakken en installeren. Dit is bij de andere Workstation fabrikanten meestal niet anders, heeft mede te maken met support en compatibiliteitsissues op andere 3rd party onderdelen. Zakelijke klanten maakt het geen zak uit of iets proprietary is of niet, zolang het maar werkt of gefixt wordt als het stuk is.
Het is dan ook makkelijk om te zeggen dat het geen Dell meer wordt, maar bij een andere 'officiele' workstation fabrikant krijg je exact hetzelfde voor je kiezen. Op workstation niveau moet je gewoon vantevoren goed nadenken over wat je wil en wat er kan.

[ Voor 7% gewijzigd door ScytheNL op 05-07-2017 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
@ScytheNL Ik heb het idee dat je niet echt weet waar je het over hebt.

Edit: dat niet elk willekeurig retail onderdeel in een Dell zal werken kan idd kloppen, maar daar kom je pas achter als je test. Dat van de voeding klopt echter niet.
Marti Zanden schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:55:

Maar dan weet ik ook weer dat wanneer deze pc vervangen gaat worden dat er dan geen Dell workstation meer komt. Word je wel heel lastig gemaakt om even een simpele upgrade te doen.
Als je een simpele upgrades wil kunnen doen en een goede kwaliteitscomputer wil tegen een goede prijs, kun je hem sowieso beter zelf uit losse onderdelen samenstellen en eventueel in elkaar laten zetten door een (web)winkel mocht je dit zelf niet kunnen.

[ Voor 90% gewijzigd door -The_Mask- op 05-07-2017 12:03 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

@-The_Mask- Vast niet, ik zoek graag zaken op die nergens op slaan.

Wellicht kun je een nadere verklaring geven wat mijn onkunde voor je openbaarde, dan kan ik de volgende keer beter m'n best doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zijn voeding kan niet maximaal 18A leveren op de 12V, een voeding die niet verder dan 18A komt zal een 250W voeding zijn of een verouderde 300W voeding. Zijn voeding heeft vijf 12V rails, waarbij de totale stroom niet vermeld wordt maar waarschijnlijk evenveel als het totale vermogen zal zijn. In dit geval zal dat dus 57A zijn. Die 57A is echter verdeelt in vijf maal 18A, dit wordt gedaan voor veiligheid. Een enkele rail van 57A is een stuk minder veilig dan vijf van 18A. De stroom bij kortsluiting of overbelasting kan nu niet groter worden dan 18A, zodat de kans op gevaarlijke situatie vrij klein is.

Die 18A moet gewoon genoeg zijn voor een enkele GTX 1080 zolang niet iets anders op dezelfde rail zit en dat zal niet gebeuren als die zo'n kabel van Ebay haalt. Voor de rest heeft dit niks met verloopjes nodig, het enige wat hij nodig heeft is een modulaire kabel voor zijn voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Sorry, had het blijkbaar te letterlijk geschreven op enkel de 8-pin aansluiting voor PCIe, of je las het gewoon verkeerd. Maar bedankt voor je generaliserende opmerking waarbij je voorbij gaat aan de voorgaande en nakomende informatie die specifiek daar over ging.

Veiligheidshalve ga ik er van uit dat de PCIe kabel op een enkele 12v rail zit. Het is een enkele 8 pin naar 2x 6pin.
http://www.dell.com/suppo...x-pin-information?lang=EN
Voor zover ik het begrepen heb wou TS een combi maken tussen zijn K4200 EN een GTX1080, of ben ik gek? In dat geval zal de enkele 12V rail met MAX 18A niet voldoende zijn om 2 kaarten betrouwbaar te voeden. Zeker niet aangezien de 1080 een dedicated 18A 12v rail nodig zou hebben.

@Marti Zanden Ik zal even bij de Dell workstation specialist (die hier toevallig een paar deuren verder in het pand aanwezig is) vragen of hij me kan voorzien over technische details van de voeding en extender card. Kan niks beloven maar probeer het in ieder geval wel even voor je, dan heb je 100% duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marti Zanden
-The_Mask- schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:59:
Als je een simpele upgrades wil kunnen doen en een goede kwaliteitscomputer wil tegen een goede prijs, kun je hem sowieso beter zelf uit losse onderdelen samenstellen en eventueel in elkaar laten zetten door een (web)winkel mocht je dit zelf niet kunnen.
Dan is dat inderdaad een betere optie. Helaas gaat het hier om de computer op mijn werk die al aangeschaft was voor ik begon. Bij de eerste mogelijk om de pc te vervangen wordt het ook zeker een custombuild. Heb mijn eigen pc thuis zelf in elkaar gezet dus dat moet geen probleem zijn.

@-The_Mask- Bedankt voor alle hulp en verduidelijking. Ik ga er maar gewoon van uit dat het mogelijk moet zijn om zowel de Geforce 1080 als de Quadro naast elkaar te gebruiken. Mocht dat toch niet werken dan is dat nog geen grote ramp. De Geforce alleen moet het renderen al een stuk aangenamer maken.

Maar @ScytheNL Ik hoor voor de zekerheid ook nog graag wat de Dell workstation specialist er over te zeggen heeft aangezien ik niet met zekerheid kan zeggen wie van jullie gelijk heeft.

Alvast bedankt voor de moeite allemaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Marti Zanden op 05-07-2017 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Als het goed op de voeding aangesloten wordt, zoals hierboven omschreven verwacht ik ook geen probleem. Als er al een probleem komt dan heb je die zowel bij de GTX 1080 alleen in het systeem als beide tegelijkertijd.

Zou namelijk kunnen dat de PC de videokaart weigert en dat zal die dan doen als je beide erin hebt of alleen de GTX 1080.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marti Zanden
Om welke reden zou de PC de videokaart kunnen weigeren? Komt dat dan door de voeding? Of omdat het een Dell workstation is die niet gebouwd zijn voor dergelijke upgrades?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Omdat het BIOS/UEFI niet om kan gaan met zo'n moderne videokaart of omdat het niet een product is dat goed gekeurd is door Dell en daardoor geblokkeerd wordt. Beide zijn dan echter softwarematige limitaties, echter wel softwarematige limitaties waar je zelf niks aan kunt veranderen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marti Zanden
Is dat ergens op te zoeken of na te vragen? Of is het gewoon op goed geluk proberen en hopen dat het gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marti Zanden
Dan ga ik het gewoon proberen. Zal wel een paar weken duren voor ik kan vertellen of het allemaal gelukt is i.v.m. met levertijd van die kabel via Ebay.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

We zijn er dus. Een enkele GTX 1080 kan idd aangesloten worden d.m.v. de ebay kabel die je zelf al had gevonden @Marti Zanden
Hierop kan ENKEL de 1080 aangesloten worden, ook al heb je nog een 6-pin over op die kabel.
De K4200 komt te vervallen.

Het is wel mogelijk om 2x 250W videokaarten te ondersteunen, echter moet je dan de 825W voeding hebben.
Waar ik nog niet achter ben is of jouw 685W voeding af fabriek een PSU extender kaart heeft met 1x PowerCPU of 2x? Op je foto's zit de 20-pin kabel ervoor namelijk.
Afbeeldingslocatie: https://kbimg.dell.com/library/KB/DELL_ORGANIZATIONAL_GROUPS/DELL_GLOBAL/REC/Pre5810Power6pin-1.PNG

Ik heb in navraag staat hoe dat dan zit aangezien ik nog info heb gevonden over een converter kit om 2de GFX kaart te kunnen voeden:
Customer kit available to convert unused
T7810 2nd CPU power socket to 1
x 8 pin connector (SKU = 470-ABHM)

EDIT: en ja, de 7810 825W voeding is dezelfde als in de 5810 mogelijk is.

Echter is die SKU nergens te vinden. Ook dit staat in navraag ;)

En ja een GTX 1080 werkt gewoon. Er is geen softwarematige blokkade aanwezig, echter wordt deze kaart niet officieel ondersteund door Dell. Mocht er nog garantie op je werk toestel zitten dan zal een eventuele reparatie opgestuurd of aangevraagd (onsite reparatie bijv. vraag dit bij je baas na?) moeten worden zonder de GTX1080.

Sowieso is het niet aan te raden om een zelfbouw systeem voor bedrijfskritische processen te pakken aangezien er meestal geen next business day (onsite) garantie op af te sluiten is. Als je dat systeem echt voor je werkzaamheden nodig hebt zonder goeie backup, dan zou ik het eerst even goed met je baas overleggen of hij het risico wil lopen dat je (meer dan) een week stil zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marti Zanden
Oke dus volgens jou gaat het niet mogelijk zijn om beide kaarten langs elkaar te gebruiken omdat de power consumption dan te groot is? Het upgraden van de voeding zie ik nog niet echt zitten.
Wat gaat er gebeuren als ik eigenwijs ben en toch probeer om beide kaarten aan te sluiten met de kabel van Ebay? Stopt mijn pc dan gewoon met werken en kan ik de K4200 alsnog loskoppelen en weer verder gaan met werken? Of verniel ik dan het gehele systeem?

Verder is het aanschaffen van een nieuwe pc nog niet aan de orde dus tegen die tijd kunnen we nog kijken of we een zelfbouw systeem willen of niet. Het is inderdaad maar de vraag of we het risico willen lopen zonder garantie.

[ Voor 4% gewijzigd door Marti Zanden op 05-07-2017 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
https://drive.google.com/...dokn0Z0Q5dnJ5VndwSWM/view
Als je op die vrije aansluiting zo'n kabeltje van Ebay aansluit op de GTX 1080 ben je klaar. Niet meer niet minder.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marti Zanden
https://drive.google.com/...5OVFKZWs/view?usp=sharing

Hier zit ook al de quadro op aangesloten. Had even het kabeltje losgemaakt toen ik foto's maakte zodat ik alles wat beter kon zien.
Ik hoop niet dat daardoor wat miscommunicatie is ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Eh ja, dan kun je die kabel dus nergens op aansluiten. Op de foto's was die vrij, dus daar zijn we ook vanuit gegaan. Is er dan niks vrij op dat stukje printplaat?

[ Voor 16% gewijzigd door -The_Mask- op 05-07-2017 15:43 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marti Zanden
Mijn welgemeende excuses dan. Ik had er bij vermeld dat op die aansluiting de Quadro zat aangesloten maar dat was dan waarschijnlijk niet duidelijk geweest. Mijn fout.

Ik was er dan vanuit gegaan dat ik dat kabeltje van Ebay hier op kon aansluiten. De 8 pin connector zou ik dan aansluiten op de GTX 1080 en de 6 pin connector op de Quadro. Maar dan neem ik aan dat dat dus uiteindelijk niet gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Ik ging er al van uit dat je normaal gesproken wel een kabel op VGA1 (het zwarte blok) aangesloten had zitten, vandaar mijn vraag of je aan de andere kant van het PCB 1x of 2x de witten 10pin aansluitingen hebt zitten (CPU 1 en 2) zoals op de afbeelding in mijn eerdere reactie.

VGA 1 is namelijk ook de enige plek waar je een PCIe kabel op aan kunt sluiten....

Om antwoord te geven op je vraag; Nee je kunt dan idd niet 2 kaarten gebruiken met die kabel van ebay.
Wellicht werkt het onder idle prima maar zodra er veel prik nodig is zal de voeding op z'n smoel gaan. Ik raad het je in geen geval aan in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Marti Zanden schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:45:

Ik was er dan vanuit gegaan dat ik dat kabeltje van Ebay hier op kon aansluiten. De 8 pin connector zou ik dan aansluiten op de GTX 1080 en de 6 pin connector op de Quadro. Maar dan neem ik aan dat dat dus uiteindelijk niet gaat werken?
Nee want zoals eerder aangegeven wordt de beveiliging van de voeding dan getriggered en valt de PC uit. Daarom kun je ook niet de 6 pins gebruiken, anders had dat wel mogelijk geweest.

Hoe zit het dan met andere vrije aansluitingen op die voeding, of is alles al bezet?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marti Zanden
Aha. Nogmaals mijn excuses voor de miscommunicatie dan. Dit krijg je als een noob als ik een pc upgrade probeert uit te voeren.

Volgens mij zijn alle aansluitingen verder bezet maar om het zeker te weten zou ik de pc opnieuw open moeten maken. Ik weet daarom ook niet of ik 1x of 2x de witten 10pin aansluitingen heb. Maar als ik die 2x heb? Wat zijn dan de mogelijkheden.

@ScytheNL Jij hebt ergens ook aangegeven dat het wel zou kunnen werken met een GTX 1070 (in plaats van de 1080) dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Marti Zanden schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:53:
Ik weet daarom ook niet of ik 1x of 2x de witten 10pin aansluitingen heb. Maar als ik die 2x heb? Wat zijn dan de mogelijkheden.
Als er één witte vrij is dan zo'n kabel van Ebay halen en dan de ene modulaire 8 pins stekker laten vervangen door iemand die er verstand van heeft met een 10 pins modulaire connector. Of de kabel gewoon zelf maken, dat is ook een optie.
@ScytheNL Jij hebt ergens ook aangegeven dat het wel zou kunnen werken met een GTX 1070 (in plaats van de 1080) dacht ik?
Dat is echt op het randje en is afhankelijk van hoe strak de Over Current Protection van de voeding is afgesteld en hoeveel het verbruik van de GTX 1070 precies is. Ook is het afhankelijk van hoe zwaar je beide kaarten belast, beide kaarten op volledige piek kan alsnog een probleem zijn.

Het is echter wel mogelijk als je de videokaart onderklokt en ondervolt, dat geld overigens ook voor de GTX 1080. Maar ook hier geld weer dat je dit waarschijnlijk moet laten doen. Zelfde geld ook voor eventueel de kabel aanpassen om heb op een eventuele vrije witte 10 pins connector aan te sluiten.

Het is dus proberen, hopen en tweaken/aanpassen dan is het in principe wel mogelijk. Je moet alleen weten wat je doet of het laten doen.

[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 05-07-2017 16:03 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marti Zanden
Oke dan ga ik het maar doen zonder de quadro en sluit ik alleen de gtx 1080 aan. Was handig geweest als ik beide had kunnen gebruiken. Een kaart voor renderen en de andere voor de viewport en andere taken.
Maar 1 1080 is nog altijd een heel stuk sneller dan mijn huidige Quadro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Allereerst een verduidelijking; De voeding zelf heeft géén aansluitingen, dit is een custom formfactor voeding die een soort van "PCI" uitsteeksel heeft. Hierop komt de PSU extender board welke WEL aansluitingen heeft.

Als je twee keer de 10pin aansluiting hebt moet je sowieso de 825W voeding hebben. Daarnaast zou er dus een conversie kitje zijn om een 10pin CPU aansluiting om te zetten naar een 8pin PCIe aansluiting.
Zoals ik al eerder zei is deze SKU echter niet te vinden dus heb ik dit in navraag staan bij Dell.

Mijn opmerking was om een kaart te pakken met een 6 pin aansluiting welke niet meer dan 150W TGP heeft. Wellicht een 1060 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marti Zanden
ScytheNL schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 16:06:
Allereerst een verduidelijking; De voeding zelf heeft géén aansluitingen, dit is een custom formfactor voeding die een soort van "PCI" uitsteeksel heeft. Hierop komt de PSU extender board welke WEL aansluitingen heeft.
Dit stukje had ik inderdaad al begrepen. Maar toch bedankt om het nog een keer uit te leggen.
ScytheNL schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 16:06: Als je twee keer de 10pin aansluiting hebt moet je sowieso de 825W voeding hebben. Daarnaast zou er dus een conversie kitje zijn om een 10pin CPU aansluiting om te zetten naar een 8pin PCIe aansluiting.
Zoals ik al eerder zei is deze SKU echter niet te vinden dus heb ik dit in navraag staan bij Dell.
Die 825W voeding heb ik dus niet. Dan heb ik dus maar 1x de 10pin aansluiting die in theorie om te zetten is in een 8pin PCIe aansluiting? Dan zou ik de GTX 1080 daar op kunnen aansluiten? Maar zoals je aangeeft is zo'n SKU echter nergens te vinden.
ScytheNL schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 16:06:
Mijn opmerking was om een kaart te pakken met een 6 pin aansluiting welke niet meer dan 150W TGP heeft. Wellicht een 1060 oid.
Dus met een 1060 met 1x 6 pin aansluiting zou wel moeten werken in combinatie met een Quadro? Maar zoals @maratropa al heeft aangegeven is het niet zeker dat dit helemaal vlekkeloos naast elkaar zal gaan werken i.v.m. drivers.
Dan ga ik liever voor de GTX 1080 dan heb ik in elk geval minimaal 1 goede kaart om op te renderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Marti Zanden schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 16:22:

Die 825W voeding heb ik dus niet. Dan heb ik dus maar 1x de 10pin aansluiting die in theorie om te zetten is in een 8pin PCIe aansluiting? Dan zou ik de GTX 1080 daar op kunnen aansluiten? Maar zoals je aangeeft is zo'n SKU echter nergens te vinden.

Dus met een 1060 met 1x 6 pin aansluiting zou wel moeten werken in combinatie met een Quadro? Maar zoals @maratropa al heeft aangegeven is het niet zeker dat dit helemaal vlekkeloos naast elkaar zal gaan werken i.v.m. drivers.
Dan ga ik liever voor de GTX 1080 dan heb ik in elk geval minimaal 1 goede kaart om op te renderen.
Nee, die 1x 10 pin is al bezet door je CPU. Enkel als je 2x 10 pin hebt kan dit. Volgens de officiële documentatie zou je dus de 825W voeding moeten hebben. Waarom hoop ik nog te kunnen achterhalen.

Als je de gewone GeForce drivers gebruikt is er geen issue bij een K4200 en GTX1060. Quadro drivers zijn namelijk specifiek aangepaste drivers voor bepaald software gebruik met een Quadro, gebaseerd op de GeForce drivers.

EDIT: Check dus wel goed de afmetingen van je beoogde 1060 om 'm in de kast te laten passen, en check ook goed wat de power benodigdheden ervan zijn. Ook hier kan verschil in zitten bij verschillende fabrikanten en versies van 1060's.
Ook met een 1060 zou je veel performance winst moeten behalen: http://gpu.userbenchmark....a-GTX-1060-6GB/2838vs3639

[ Voor 14% gewijzigd door ScytheNL op 05-07-2017 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zoals al gezegd, als hij twee 10 pins aansluitingen heeft waarvan één vrij kan het wel, maar dan alleen zoals hierboven omschreven.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Volgens mij trek je de stroom voor de gpu's puur uit deze zwarte connector:

Afbeeldingslocatie: http://en.community.dell.com/resized-image/__size/550x0/__key/communityserver-discussions-components-files/3515/2017_2D00_01_2D00_24-09_5F00_16_5F00_53_2D00_20170124_5F00_090936.jpg-_0E202D00_-Photos.png

in de specs staat:
Support for 2 PCI Express® x16 Gen 2/Gen 3 graphics cards up to 300W (total graphics in 2 slots, 685W PSU)
Een K6000 heeft 2 6 pins connectoren.

Een 1060 scoort in octane nog geen 2x zo snel als een k4200, dan is een 1080 met de beperkte ruimte interessanter met bijna 3x.

Als dan blijkt dat je gewoon geforce drivers moet draaien dan kun je beter die k4200 voor grof geld verpatsen en er een 1060 naast zetten als viewport gpu, oid.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
maratropa schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:07:
Volgens mij trek je de stroom voor de gpu's puur uit deze zwarte connector:
Klopt maar die was dus schijnbaar al bezet door zijn huidige videokaart en dat was niet te zien in zijn eigen foto. Daar had hij namelijk die connector los gehaald zodat het net leek of die nog vrij was.

Wil je dus beide videokaarten aansluiten dan moet je of het verbruik van de videokaart terug dringen door onderklokken en ondervolten, een zuinige videokaart ernaast zetten of er moet nog een witte 10 pins vrij zijn en dan zelf de connector aanpassen zodat de videokaart daarop past. Of er moet een verloopje voor zijn, maar dit is altijd minder aan te raden.
[afbeelding]

in de specs staat:

[...]

Een K6000 heeft 2 6 pins connectoren.

Een 1060 scoort in octane nog geen 2x zo snel als een k4200, dan is een 1080 met de beperkte ruimte interessanter met bijna 3x.

Als dan blijkt dat je gewoon geforce drivers moet draaien dan kun je beter die k4200 voor grof geld verpatsen en er een 1060 naast zetten als viewport gpu, oid.
De voeding kan maar 18A leveren per rail, een GTX 1080 naast de huidige videokaart zit er dus in principe niet in omdat je dan ver over de 18A heen gaat onder piek belasting. Dan zou je of de GTX 1080 moeten ondervolten en onderklokken of je moet geluk hebben en de Over Current Protection van de voeding staat niet op precies 18A ingesteld maar een stuk ruimer, maar hier zou ik niet vanuit gaan en kom je ook alleen achter als je probeert.

Maar @Marti Zanden kan hier dus zelf meer duidelijkheid over geven. Ik kan zo niet zien of er een nog een witten 10 pin connector vrij is op de huidige foto's.

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 05-07-2017 17:15 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marti Zanden
Ik zal morgen kijken of er een tweede 10pins connector die vrij is. Maar zoals @ScytheNL al zij is het conversion kitje nergens te vinden. Het lijkt mij op het moment teveel gedoe om dit voor elkaar te krijgen. Ook het ondervolten en onderklokken lijkt mij niet echt te beste keus. Vooral omdat ik daar echt totaal geen verstand van heb.

Dus dan zouden mijn opties zijn om een GTX 1060 naast de Quadro te zetten. Dan zou ik ook geen extra kabel aan te hoeven schaffen (als ik er een koop met een enkele 6pins aansluiting).
Of ik zou moeten gaan voor een GTX 1080.

Hier ben ik nog over aan het twijfelen. Momenteel denk ik dat toch een GTX 1080 de beste keus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Marti Zanden schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 18:11:
Het lijkt mij op het moment teveel gedoe om dit voor elkaar te krijgen.
Je kunt ook zo'n kabeltje laten maken, is op zich niet moeilijk. Haal zo'n standaard Dell kabeltje van ebay en een de juiste tien pins connector, meet even door waar welke draad moet en zet de pinnen van de 8 pins over naar de 10 pins connector. Meer is het niet, voor iemand die weet wat die doet en het de kabeltjes en connector heeft samen met het gereedschap is het nog geen 15 min. werk.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marti Zanden
https://drive.google.com/...BYl90QXM/view?usp=sharing

Er zit inderdaad een vrije 10 pins connector op het psu plaatje.

Ik ga nu sowieso de Gigabyte GTX Geforce Gaming kopen plus zo'n kabeltje van ebay. Dan ben ik van plan om eerst eens te kijken wat de performance is van enkel de 1080. Dan kan ik daarna afwegen of ik alsnog ga proberen ook de Quadro aan te sluiten via bovenstaande manier.

@-The_Mask- Kun jij mij vertellen waar ik iemand kan vinden die dit eventueel voor mij zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marti Zanden
Oke bedankt voor alle hulp. Ik laat het weten wanneer ik alles heb aangesloten en of alles naar behoren werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Succes ermee! Moet goed komen en als ik nog extra info krijg vanuit Dell zal ik je dit nog even laten weten.

Houd er wel rekening mee dat ik dus niet zeker weet nog of die tweede CPUpower nu (goed) gevoed wordt, aangezien je officieel de 825W voeding moet hebben daarvoor. De 825W voeding heeft namelijk nog een paar 12V rails meer. Het kan dan zijn dat je zelfbouw 10 pin naar 8 pin stekkertje geen nut heeft omdat de 685W er simpelweg niet geschikt voor is (ook evt. rekening houden met weerstand e.d.?).

In het modding forum zag ik van de week iemand die een modder had geholpen met het sleeven van verschillende voedingsstekkers. Wellicht dat die persoon ook jou kan helpen met het maken van een dergelijk verloop kabeltje? Mandem808 was dat. @Mandem808 Kun je even hier meekijken m.b.t. een verloop stekker van 10 naar 8 pins, of dat iets is wat jij kunt maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zijn voeding heeft vier 12V rails, één voor elke connector hier:
Afbeeldingslocatie: https://kbimg.dell.com/library/KB/DELL_ORGANIZATIONAL_GROUPS/DELL_GLOBAL/REC/Pre5810Power6pin-1.PNG
Elk met een Over Current Protection welke ingesteld zit op zo'n 18A.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
@Marti Zanden

op zich is 1 1080 al heel prima en sterker dan een k4200 + 1060, plus je hebt meer vram. K4200 naast een 1080 draaien is leuk maar geen must lijkt me, als het zo veel hassle is.

Gezien de 300 watt zou je er ook 2 1070's in kunnen zetten, dat dan heb je de meeste compute binnen die 300 watt. dan zeker voor blower koelers gaan.

@-The_Mask- als ze 300 watt max totaal gpu geven, en al die power komt normaal uit die zwarte connector, dan moet die connector toch 25 ampere op 12v kunnen leveren?

wacht ik zit ff terug te lezen dat zou dan alleen voor 6 pins gpu's gelden en de 1070 zijn ook 8 pins..

[ Voor 28% gewijzigd door maratropa op 06-07-2017 11:45 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Volgens de specs op de voeding is er normaal gesproken dus alleen 18A voor de videokaart beschikbaar omdat er maar een enkele zwarte connector aanwezig is. Gebruik je daarnaast de vrije witte die bedoeld is voor een tweede CPU dan kun je zo een extra rail hebben waar 18A beschikbaar is voor een tweede videokaart.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• URSUS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-03 15:00

URSUS

Onder-tiet-el HAHA

@ScytheNL Thanks voor de mention!

Ik heb PSU connectors in alle vormen en maten beschikbaar, dus zo goed als iedere kabel is zeker te maken.
Stuur gerust een PM met wat je precies nodig hebt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marti Zanden
Oke de kaart en de kabel zijn binnen. Ik heb de kaart onder mijn quadro gezet alleen nu vraag ik me af of ik de quadro wel gewoon in het moederboard kan laten zitten zonder aansluiting op de power supply?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marti Zanden
Ik bedoel dat ik de quadro nog wel op het moederboard heb zitten doormiddel van de 16x PCIe aansluiting maar niet meer met een 6pins kabeltje op de psu aangesloten. De GPU krijgt dan nog wel stroom via het moederboard maar niet meer via de PSU. Nu vraag ik me af of dat kwaad kan.
Heb momenteel voor de zekerheid de Quadro maar volledig uit mijn pc gehaald en heb nu alleen de Gigabyte GTX 1080 aangesloten.
Wellicht dat ik op een later moment nog ga proberen de Quadro aan te sluiten doormiddel van de 10 pins connector op het psu kaartje met een custom made kabeltje.
Ik zie nu zonder de Quadro al enorme rendertijd verschillen ten opzichte van de gtx 1080. Benchmark scene van 3ds Max + Fstorm wordt gerenderd in 10 minuten waar de Quadro er ongeveer 1 uur en 10 minuten over deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Het lijkt mij beter om hem er gewoon uit te halen. Je kunt er toch niks mee zonder PEG connector.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Marti Zanden schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:09:
Ik bedoel dat ik de quadro nog wel op het moederboard heb zitten doormiddel van de 16x PCIe aansluiting maar niet meer met een 6pins kabeltje op de psu aangesloten. De GPU krijgt dan nog wel stroom via het moederboard maar niet meer via de PSU. Nu vraag ik me af of dat kwaad kan.
Heb momenteel voor de zekerheid de Quadro maar volledig uit mijn pc gehaald en heb nu alleen de Gigabyte GTX 1080 aangesloten.
Wellicht dat ik op een later moment nog ga proberen de Quadro aan te sluiten doormiddel van de 10 pins connector op het psu kaartje met een custom made kabeltje.
Ik zie nu zonder de Quadro al enorme rendertijd verschillen ten opzichte van de gtx 1080. Benchmark scene van 3ds Max + Fstorm wordt gerenderd in 10 minuten waar de Quadro er ongeveer 1 uur en 10 minuten over deed.
Je kunt hem er voor de zekerheid voorlopig idd maar beter uit laten. Fijn om te lezen dat het de upgrade waard was in ieder geval en veel plezier ervan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4ron
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-02-2022
Hola! Ik blaas dit topic even nieuw leven in, ik heb namelijk wat hulp nodig en ik kan ook even door de bomen het bos niet meer zien.

OK:

Ik heb hier een i7 7700 3.6 ghz quad
24gb ram (3x8)
GTX 1050ti

Nu heb ik binnenkort een grote opdracht en ik zit er aan te denken om een flinke systeem upgrade te doen. Zal ik dan alleen een reepje ram erbij, een moderne video kaart en klaar? Of een hele systeem upgrade..? En moet het zwaartepunt dan liggen op CPU? Of GPU?

Ik gebruik vooral vray, corona (3dsmax 2018). Oh en qua geld maakt me momenteel niet zo heel veel uit. Als ik mijn rendertijd met 40% omlaag kan brengen levert met dat een dag of twee per twee weken op :)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:22

Cyphax

Moderator LNX
Hier kan je beter even een nieuw topic voor maken denk ik. That said zijn wat specs handig te vermelden. Misschien heb je bijv een nieuwe voeding nodig, maar da's nu een beetje gokken.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4ron
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-02-2022
OK, doe ik. Thanks
Pagina: 1