Ik heb momenteel een PC met een Core 2 Duo E8400 en 4GB RAM. Ik denk dat hij zo'n 7 à 8 jaar oud is. Voor de meeste taken voldoet hij nog, maar bij zwaardere programma's begin ik de ouderdom te voelen. Ik zou hem dus willen upgraden. De case, SSD, HDDs, DVD, monitor, keyboard en muis zou ik houden.
Het is dus een workstation. Buiten de gewoonlijke taken (Office, surfen) gebruik ik hem voor foto- en videobewerking en programmeren. Ik heb geen interesse in gaming en ik wil ook niet beginnen met overclocking. Het is ook belangrijk dat het een stil systeem is.
Dit heb ik tot nu toe:
Mijn vragen:
- Is dit allemaal compatibel met elkaar? Ik zou bijvoorbeeld niet graag vaststellen dat het moederbord eerst een bios upgrade nodig heeft voordat het met deze CPU werkt.
- Zijn er bepaalde zaken die beter of net goedkoper kunnen? Heeft het bijvoorbeeld zin om sneller geheugen te kopen?
- Ik heb momenteel een Corsair TX650 voeding (http://www.corsair.com/en...-performance-power-supply). Kan ik deze hergebruiken of koop ik beter een nieuwe?
Het is dus een workstation. Buiten de gewoonlijke taken (Office, surfen) gebruik ik hem voor foto- en videobewerking en programmeren. Ik heb geen interesse in gaming en ik wil ook niet beginnen met overclocking. Het is ook belangrijk dat het een stil systeem is.
Dit heb ik tot nu toe:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7500 Tray | € 206,- | € 206,- |
| 1 | Asus Prime Z270-K | € 135,50 | € 135,50 |
| 1 | be quiet! Pure Rock | € 32,50 | € 32,50 |
| 1 | Crucial CT8G4DFS8213 | € 59,95 | € 59,95 |
| 1 | be quiet! Pure Power 10 400W | € 58,- | € 58,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 491,95 | |
Mijn vragen:
- Is dit allemaal compatibel met elkaar? Ik zou bijvoorbeeld niet graag vaststellen dat het moederbord eerst een bios upgrade nodig heeft voordat het met deze CPU werkt.
- Zijn er bepaalde zaken die beter of net goedkoper kunnen? Heeft het bijvoorbeeld zin om sneller geheugen te kopen?
- Ik heb momenteel een Corsair TX650 voeding (http://www.corsair.com/en...-performance-power-supply). Kan ik deze hergebruiken of koop ik beter een nieuwe?
[ Voor 3% gewijzigd door mathias82 op 02-07-2017 12:51 ]