Overschakelen van Proximus naar Telenet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernessi
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-06 08:23
Ik ben aan het bekijken om thuis over te schakelen naar Telenet (vanwege nalatigheid bij Proximus en het ook gewoon goedkoper uitkomt). Ook met Easy Switch dat morgen van start gaat, lijkt het een ideaal moment om te veranderen. We hebben al televisie via telenet, maar internet en telefonie gaan nog via proximus. Op de site van telenet geven ze de mogelijkheid om voor een Self Starter-installatie te kiezen, dit lijkt me wel een interessante optie. Maar nu is mijn vraag of dit ook effectief zo makkelijk en eenvoudig gaat als ze adverteren op de site? Zijn er dingen die ik moet controleren vooraleer ik deze optie kies? Moeten er speciale aansluitingen of kabels al aanwezig zijn? En als ik kies om telenet een installateur te laten sturen hoe lang zou het dan duren vooraleer die kan komen? Zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben?
Wij hebben momenteel een bizz IP box van proximus en een soort van telefooncentrale (Forum I6S)? die ervoor zorgt dat we op meerdere vaste toestellen kunnen bellen, ik weet niet in hoeverre dit de installatie moeilijker maakt
Alvast bedankt! :)

Wow

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:00

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Als je al Telenet hebt dan moet er normaal geen technieker langskomen om telefonie in te schakelen, maar vermits er een centrale is kan het handig zijn om een technieker te laten langskomen. Je kan ook zelf proberen maar volgens mij gaat je centrale roet in de ether gooien :+

Dus je neemt een DIY module, je wacht tot telenet activeert (meestal via mail) dan plug je in de telefoonuitgang 1 van de modem een telefoon toestel en je probeert te bellen. Lukt dit ok volgende stap.
Dan plug je de ingang van de bizz box in telefoon uitgang 2, werkt dit niet probeer uitgang 1, lukt dat ook niet = technieker.

Waarschijnlijk zul je een andere box/modem moeten hebben.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernessi
Damic schreef op zondag 2 juli 2017 @ 11:43:
Als je al Telenet hebt dan moet er normaal geen technieker langskomen om telefonie in te schakelen, maar vermits er een centrale is kan het handig zijn om een technieker te laten langskomen. Je kan ook zelf proberen maar volgens mij gaat je centrale roet in de ether gooien :+

Dus je neemt een DIY module, je wacht tot telenet activeert (meestal via mail) dan plug je in de telefoonuitgang 1 van de modem een telefoon toestel en je probeert te bellen. Lukt dit ok volgende stap.
Dan plug je de ingang van de bizz box in telefoon uitgang 2, werkt dit niet probeer uitgang 1, lukt dat ook niet = technieker.

Waarschijnlijk zul je een andere box/modem moeten hebben.
dus ik kan niet gewoon alles van proximus eruit gooien en dan beginnen met de installatie van alles van telenet?

Wow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik vermoed met een telefoon centrale niet. HAd je dat nu gisteren gevraagd dan had je nog naar Telenet kunnen bellen/langsgaan :)

[ Voor 50% gewijzigd door Damic op 02-07-2017 11:48 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernessi
Damic schreef op zondag 2 juli 2017 @ 11:47:
Ik vermoed met een telefoon centrale niet. HAd je dat nu gisteren gevraagd dan had je nog naar Telenet kunnen bellen/langsgaan :)
ik kan gerust morgen ook eens bellen naar de mannen van telenet :p

Wow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Best morgen dan eens bellen :)

Pagina: 1