Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Microsoft surface twijfels

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op tweakers, ik ga na de zomer de opleiding ICT-Beheer volgen en ik denk dat ik van alles krijg als VM en dergelijke. Dus ik heb eigenlijk een goeie laptop nodig, ik ben gisteren naar de mediamarkt geweest na veel research en zoektochten ben ik uitgekomen op de Microsoft Surface Laptop 256gb SSD 8gb ram i5 nieuwste generatie met studentenkorting €1305. Nu is mijn vraag zou dit goed genoeg zijn voor mijn opleiding.

Ik heb wel een brief ontvangen met dat het minimaal 4gb moet zijn een SSD en i3 processor. Ik weet dat er reacties gaan komen met microsoft is overpriced etc.. alleen ik vind hem echt mooi design en alles, macbook is ook overpriced en ik denk dat het een echte concurrent is tegen over de apple macbook pro... zou een dedicated videokaart echt nodig zijn?

Eigenlijk wil ik de macbook pro, alleen ik vind IOS 3 x niks zou dit een goede alternatief zijn?

Link : https://www.mediamarkt.nl...i5-8gb-256gb-1511474.html

Bedankt alvast!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2017 11:16 ]

Alle reacties

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-11 21:56
Goedemorgen,

Ik denk dat je prima uit de voeten kunt met de Surface Laptop zolang je niets grafisch gaat doen. Een VM gebruikt vooral je CPU. Mocht je ook applicaties gaan gebruiken die een videochip nodig hebben moet je misschien gaan kijken naar de Surface Book, maar die is dan ook direct fors duurder. Als je erg veel VM's gaat draaien is een i7 misschien zelfs gewenst. Maar gezien de eis vanuit de opleiding denk ik niet dat dit het geval is.
Misschien kopen direct via Microsoft? Krijg je ook studentenkorting, alleen is de service 10 keer beter mocht er een keer iets mee zijn.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-11 12:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als dat de Specs zijn die je van de opleiding door hebt gekregen, ga je aan de Surface een prima laptop hebben. Ik heb zelf een Surface Book en moet zeggen dat MS mooie spullen maakt.

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 20:04
Je kunt prima uit de voeten met een Surface Laptop. De belangrijkste software voor je opleiding is Office. De fijnste feature van de Surface Laptop heb je nog niet genoemd: de accuduur. Je kunt zeer waarschijnlijk zonder oplader een dag naar school en hoeft ook nooit te zoeken naar een stopcontact.

while (! ( succeed = try ()));

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! Accuduur had ik gezien idd 14,5 uur :O ik ga het uiteraard nog vragen aan of het goed genoeg is aan mijn docent. Maar ik vind het design zo mooi en voelt zeer sterk aan mooie touchscreen ook.

Verwijderd

Topicstarter
iAdema schreef op zondag 2 juli 2017 @ 11:19:
Goedemorgen,

Ik denk dat je prima uit de voeten kunt met de Surface Laptop zolang je niets grafisch gaat doen. Een VM gebruikt vooral je CPU. Mocht je ook applicaties gaan gebruiken die een videochip nodig hebben moet je misschien gaan kijken naar de Surface Book, maar die is dan ook direct fors duurder. Als je erg veel VM's gaat draaien is een i7 misschien zelfs gewenst. Maar gezien de eis vanuit de opleiding denk ik niet dat dit het geval is.
Misschien kopen direct via Microsoft? Krijg je ook studentenkorting, alleen is de service 10 keer beter mocht er een keer iets mee zijn.
Ja, als ik via microsoft bestel krijg ik studentenkorting van €1449 naar €1305. Alleen wat mij opviel is dat ik bij microsoft 1jaar beperkte hardware garantie heb en bij mediamarkt 2jaar?

Verwijderd

Topicstarter
Edmin schreef op zondag 2 juli 2017 @ 11:19:
Als dat de Specs zijn die je van de opleiding door hebt gekregen, ga je aan de Surface een prima laptop hebben. Ik heb zelf een Surface Book en moet zeggen dat MS mooie spullen maakt.
Welke variant heb je als ik vragen mag? En nog steeds tevreden mag ik hopen

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-11 21:56
Verwijderd schreef op zondag 2 juli 2017 @ 11:32:
[...]

Ja, als ik via microsoft bestel krijg ik studentenkorting van €1449 naar €1305. Alleen wat mij opviel is dat ik bij microsoft 1jaar beperkte hardware garantie heb en bij mediamarkt 2jaar?
Officieel moet elk bedrijf 2 jaar garantie geven op dit soort producten, omdat je van een dergelijk product mag verwachten dat deze zolang mee gaat. Microsoft gaat daar echt niet moeilijk over doen.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-11 12:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op zondag 2 juli 2017 @ 11:33:
[...]

Welke variant heb je als ik vragen mag? En nog steeds tevreden mag ik hopen
Ehm... een Surface Book i7 256GB zonder dGPU. Dat is dus het apparaat met afneembaar scherm. Heb hem een jaar voor werk gebruikt (management bij softwaretoko) en is nu mijn banklaptop voor thuis. Erg fijn.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:29
Ben zelf een tevreden Surface pro 4 gebruiker: i7 met 16gb ram.

Helemaal top inderdaad met 2 kantekeningen:

1. De i5 of i7(dual core!) is een ultra mobiele versie. Stuk minder snel dan een desktop of laptop versie. Nog steeds snel genoeg voor wat ik ermee doe, maar mijn Clevo laptop met laptop i7 (quadcore) is echt wel weer een slag sneller.
Edit: ik zie nu dat in het 2017 model er wel een 'echte' i5 in zit:
https://m.windowscentral....nless-core-i5-serious-cpu
2. De accu is bij met 3-3,5 uur leeg. Dat is het grootste nadeel, ik kan nergens heen zonder de lader. Mijn Macbook (zie sig) doet gewoon een werkdag op 1 acculading.

En toch gebruik ik mijn Surface liever dan de Macbook :) dus in dat opzicht zeg ik: doen!

[ Voor 10% gewijzigd door NiGeLaToR op 02-07-2017 12:39 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Verwijderd

Ik gebruik mijn Surface Pro 4 (wel gepimpte versie) regelmatig om een paar VM's op te draaien. Dat gaat in principe prima. Het enige wat ik een beetje storend vind is dat hij bij een hoog CPU resources gebruik redelijk warm wordt, en dan hard gaat blazen.

De Surface Laptop is niet heel erg verschillend, technisch gezien. Voor je opleiding verwacht ik niet dat je meer spannende dingen zal doen dan dat. :)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:29
@Verwijderd de nieuwe i5 is fanless volgens dat artikel wat ik boven jouw post citeer. Idd dat blazen is niet heel sexy.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Pagina: 1