Sony Bravia TV - Netflix crash big starten film/serie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04 13:41
Goedendag,

Ik verwacht op Tweakers niet de enige te zijn met dit probleem en wordt door Sony van het kastje naar de muur gestuurd.

Ik heb 2 jaar geleden een Sony KDL-48W705C gekocht. Hier zit de Netflix app bij (zelf op de afstand bediening een grote Netflix knop).
De afgelopen 2 jaar met Netflix weinig problemen gehad. Af en toe crashte deze wel eens tijdens het laden van een serie of film, maar dit was sporadisch en na een herstart van de Netflix app was het probleem opgelost.

Sinds maart is er een update geweest van de TV (automatisch updaten staat standaard aan bij aanschaf) en kan ik 9 van de 10x geen serie of film meer starten zonder dat Netflix zich weer afsluit.
Zie probleem van deze kerel (had wel iets meer mogen aantrekken) met het zelfde probleem:
YouTube: Bravia Netflix issue

Nu had ik een tijdelijke "oplossing" door alle stroom (stekkers er uit trekken, wat niet goed is voor de apparaten) van de tv/netwerk er uit te halen en er weer in te doen.
Dit werkte tot afgelopen week.

Het volgende is gedaan:
- Netflix ontkoppelen van alle apparaten en weer koppelen aan de TV. Geen resultaat.
- TV naar fabrieksinstellingen gezet. Probleem werd zelfs erger, het duurde nu geen 3 seconden meer voor de crash maar zodra ik op play drukte.
- Internet content vernieuwen voor ik Netflix start. Geen resultaat.
- Internet is verbonden via bedraad netwerk en is snel genoeg (500/500 KPN).
- TV rechtstreeks aansluiten op het modem en verder geen apparaten gekoppeld hebben met het internet. Geen resultaat.

Contact gehad met Sony:
U gebruikt de Netflix App en uw tv is up-to-date. Dan kunnen wij niks anders concluderen dat de Netflix app niet goed werkt. Hiervoor dient u contact op te nemen met Netflix.
....... Lekker makkelijk. Jullie leveren de tv met de Netflix App, is er iets, verwijzen ze je door naar Netflix.

Nu kan ik wel via KPN (zender 200) gaan kijken naar Netflix, maar deze is niet in HD en dat ziet er niet uit op een 48" tv en aasde functie op de TV is, moet dit werken. Ook voor een TV van 2 jaar oud.
Onder KPN werkt Netflix trouwens super goed.

Heeft iemand van jullie het zelfde probleem gehad en een oplossing kunnen krijgen voor dit probleem?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-04 08:24
Ik heb zelf een soortgelijke tv en heb de ingebouwde apps altijd tergend langzaam en slecht werkend gevonden, ook omdat WiFi van de tv een slecht bereik heeft. Al is de jouwe bekabeld.

Ik heb geen oplossing voor je maar je kan jezelf een hoop hoofdpijn bezorgen door iets van €30 te investeren in een chromecast, werkt een stuk beter met streamen van Netflix en geeft behalve als je WiFi netwerk niet stabiel is geen gezeur in gebruik.

Als ik een qualify of life improvement zou moeten geven zou de chromecast echt in de top 5 staan.