Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Schade (lease)auto

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Er is lakschade aan mijn (lease)auto. Mijn auto stond geparkeerd en er is een auto tegen aangeraden en ik heb (vermoedelijk) de dader op camerabeeld staan. Het probleem is de (vermoedelijke) dader ontkent dat hij schade heeft gemaakt aan mijn auto.

Ik heb aan de voorzijde van mijn huis camera's hangen die op de openbare weg (parkeervakken, waar mijn auto staat) filmen. Gisteravond was mij auto 100% zonder twijfel mogelijk nog zonder schade. Ik heb mijn auto toen namelijk met de hand gewassen en gepoetst, (jaja het is een lease auto, maar ik ben er toch zuinig op en behandel de auto alsof het mijn eigen is.)
Die avond stond de auto geparkeerd aan de linkerkant van de weg en rechts rijden er dus auto's langs. De schade zit ook aan de linker voorzijde, dus het is niet mogelijk dat de schade snachts is ontstaan. Vanmorgen ben ik heel even weg geweest met de auto en ik ben er heel zeker van dat ik dat moment geen schade heb gereden of dat er toen iemand tegen mijn auto is aangereden. Bij thuiskomst was mijn oude parkeerplek bezet, dus heb ik hem aan de rechterkant geparkeerd (linkerkant passeren auto's). Op de camera beelden is duidelijk te zien dat op het moment van thuiskomst geen schade aan mijn auto zat.

Nu was ik vanavond weer even met de auto weg en het viel mij gelijk op dat ik schade had aan mijn linker voorzijde.

Ik heb hierop de camera beelden die aan mijn huis zitten teruggekeken en ik zie een gele auto vlak langs, zo niet aangeraakt langs mijn auto rijden (en heel toevallig zat er ook gele verf op mijn auto). Uit de beelden valt helaas niet met zekerheid op te maken dat deze auto de schade ook echt heeft veroorzaakt (mijn auto wordt tenslotte alleen van de rechterkant gefilmd en niet links waar de schade zit).

Ik ben vervolgens naar deze meneer toegegaan en heb vriendelijk gevraagd of hij weet wie er tegen mijn auto is aangereden. Hierop was zijn antwoord nee. Ik zei dat ik de camera beelden had terugbekeken en dat ik heb gezien dat zijn auto rakelings langs mijn auto het parkeervak voor mij was ingereden. Hij gaf vriendelijk aan dat ik naar zijn auto mocht kijken en dat hij zich nergens bewust van is. Op zijn auto zag je wel wat krasjes zitten, maar hij zei dat dit oude krassen waren die er al lang inzitten. Hij is er dan ook van overtuigd dat hij het niet heeft gedaan en heeft zelfs nog meegekeken naar de schade op mijn auto en gezegd dat hij het een grote schade vind en dat een bestuurder dit echt wel gemerkt moet hebben wanneer je er tegen aan rijdt en dat hij dit zeker niet gedaan had en als hij het wel gedaan had hij het netjes had gemeld, hij is tenslotte gewoon verzekerd zei die. Hierna was het gesprek min of meer afgelopen maar het zat mij toch niet helemaal lekker en heb ik de beelden nogmaals bekeken maar nu ook een klein stukje verder.

Hier zie ik dat de bestuurder uit stapt, kijkt heel vluchtig naar mijn linker voorzijde (kan toeval zijn), maar dan loopt hij nog 2x terug, waarbij hij de 2e keer zijn zonnebril even afzet en echt duidelijk naar de linker voorzijde kijkt. Vervolgens loopt hij naar zijn eigen auto, wrijft hier met zijn hand er overheen en loopt naar binnen. Ik heb nu eigenlijk alleen maar meer een kutgevoel hierover (sorry voor het taalgebruik).

Maar wat kan ik nu het beste doen? Ik wil natuurlijk ook geen ruzie met de buren, hoe zeg ik het netjes, het zijn een speciaal soort type personen van bepaalde afkomst waar je ook echt geen ruzie mee wil.. Maar ik ben er zelf 99.9% van overtuigd dat hij het wel gedaan heeft maar hij ontkent het dus. Confronteren met de daaropvolgende feiten heeft ook geen zin, want hij zal zn verhaal echt niet aanpassen.

Maar om het nu te laten voor wat het is kan ook niet want ik moet van mijn werkgever de schade verplicht melden en laten maken, daarbij is er een eigen risico van (bruto) 250eu waarvan 1x per jaar voor rekening van werkgever. Nu wil natuurlijk net het toeval dat begin dit jaar dat iemand met zijn trekhaak tegen mijn voorkant is aangereden en hierbij geen briefje heeft achtergelaten waardoor het eigen risico dus nu voor mijn rekening komt.

Je zult snappen dat ik daar niet blij mee ben...

Maar wat kan ik nu nog ertegen doen?

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Beste antwoord (via freestyler2 op 04-07-2017 13:55)

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 17:23
Je kan zelf ook blufpoker spelen! Heeft mij ook eens geholpen een vergelijkbare schade toch nog te kunnen verhalen. Je moet dan wel overtuigd zijn dat hij het ook echt gedaan heeft en hij bewust staat te liegen. Met zo'n liegende buurman zou mijn relatie met hem sowieso al tot 0 gedaald zijn, dus alhoewel Zetje01 hierboven ook een punt heeft kan je je afvragen of dat nog uitmaakt.

Spreek je buurman aan en benadruk dat een aanrijding veroorzaken en vervolgens er vandoor gaan een strafbaar feit is, ook als het om een geparkeerde auto gaat. Zeg dat uit de beelden die je hebt toch wel een ander verhaal blijkt dan dat je buurman in eerste instantie nonchalant vertelde en het er toch wel op lijkt dat hij hier meer mee te maken heeft. Ga niet die beelden met hem kijken of in detail treden! Laat hem maar het gevoel krijgen dat ie grotere problemen en gezeik kan krijgen als ie z'n poot stijf houdt.

Als afsluiter kan je voorstellen om een schadeformulier in te vullen. Wil hij niet? Dan ben je voornemens hier wel aangifte van te gaan doen. Immers, volgens jou is wel duidelijk dat hier iets niet in de haak is kijkende naar de videobeelden. Nogmaals, ga niet in detail treden.

Of de politie hier vervolgens wel of niet iets mee doet en of jouw bewijsmateriaal geaccepteerd wordt en of de beelden überhaupt wel voldoende helder zijn doet er niet toe op dat moment. Doel is om hem zover te krijgen verantwoording te nemen voor de schade die hij heeft veroorzaakt aan jouw auto. Hopelijk is zijn gedachte dat hij op camera staat en zijn gedachte dat de kans groot is dat ie uiteindelijk toch wel voor de bijl gaat voldoende.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Alle reacties

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-11 18:11
Heel makkelijk. Schakel je rechtsbijstand in en stuur ze de camerabeelden op. Laat hun het maar uitvechten met de eigenaar van de gele auto.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:34
De beelden en contactgegevens van de beste man naar de verzekering/leasemaatschappij? Dan mogen zij de kolen uit het vuur halen.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:56
Vervelend voor je, echt.
Maarreehh, er was toch een wet dat je vanuit huis helemaal de openbare weg niet mag filmen?

• freestyler2
  • Niet online
Hamza schreef op zondag 2 juli 2017 @ 00:03:
Heel makkelijk. Schakel je rechtsbijstand in en stuur ze de camerabeelden op. Laat hun het maar uitvechten met de eigenaar van de gele auto.
zetje01 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 00:07:
Vervelend voor je, echt.
Maarreehh, er was toch een wet dat je vanuit huis helemaal de openbare weg niet mag filmen?
Maar linksom of rechtsom, die man weet dan natuurlijk dat het van mij komt. Nu weet ik dat het waarschijnlijk ook niet anders kan en er hoe dan ook gezeur zal komen gezien hij ontkent.

Tenzij ik het eigen risico accepteer, maar je zal dan natuurlijk zien dat een eventuele volgende droeftoeter hetzelfde zal doen en ontkennen maar dan is mijn portemonnee natuurlijk ook snel leeg...

Dus ik hoop op een creatieve oplossing zonder al te veel gezeik...

Daarnaast zijn de camera's waarschijnlijk wettelijk gezien niet rechtmatig omdat er zonder toestemming / vergunning op de openbare weg wordt gefilmd. Ik wil natuurlijk door dit 'geintje' ook niet opeens mijn camera's kwijt... Nu zijn er gelukkig meerdere buren die camera's hebben hangen (helaas zonder beeld op mijn auto, vandaar dus ook dat ik zelf cameras heb hangen) dus wat dat betreft zal er zeker weerstand zijn maar toch..

[ Voor 22% gewijzigd door freestyler2 op 02-07-2017 00:14 ]

• zetje01
@freestyler2 Ik voel met je mee; ik zou me dubbel genaaid voelen: de schade, en het gemak waarmee men tegen je liegt.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 18:01

mark-k

AKA markkNL

Je mag prima de openbare weg filmen als je aan kunt tonen dat dit alleen is om je eigen spullen in de gaten te houden (zoals in dit geval je eigen auto). Ik zou gewoon aangifte doen van doorrijden na een aanrijding en de video overhandigen met de rest van de gegevens.

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-11 18:11
mark-k schreef op zondag 2 juli 2017 @ 00:36:
Je mag prima de openbare weg filmen als je aan kunt tonen dat dit alleen is om je eigen spullen in de gaten te houden (zoals in dit geval je eigen auto). Ik zou gewoon aangifte doen van doorrijden na een aanrijding en de video overhandigen met de rest van de gegevens.
En nog je rechtsbijstand inschakelen. Je hebt gewoon harde bewijs. Laat hun het maar uitzoeken.

Ik zou in zo een geval nooit m'n eigen risico betalen of claimen.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Maak ook even duidelijke foto's waarom de schade én de gele lak is te zien. Na een paar regenbuien en een wasbeurt is dat namelijk weg, bewijs dan maar eens dat je gele lak hebt gezien.

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-11 00:55
Is je lease auto niet all risk verzekerd? als je hem naar een schadegarant bedrijf brengt hoeft je dit misschien niets te kosten.

• freestyler2
  • Niet online
Ik ga het maandag denk ik anders maar gewoon aan mijn werkgever voorleggen, in de hoop op enige coulance...

Misschien had ik gewoon eerst de beelden verder moeten kijken alvorens ik hem er mondeling mee zou confronteren.

In mijn hoofd draait al 100x hetzelfde in mijn hoofd van, had ik dit of dat maar gezegd.

Of ik moet gewoon de stoute schoenen aantrekken en morgen hem een tweede keer ermee te confronteren, maar dan met de beelden erbij en de vraag of het wellicht een optie is dat hij het niet gehoord/gevoeld heeft maar zoals ik al eerder heb vermeld zijn het over het algemeen niet het soort mensen waar je graag ruzie mee hebt, ook al was hij vandaag heel vriendelijk... En aan de andere kant ben ik over het algemeen niet heel relaxt als iemand tegen mij in gaat als ik zo goed als zeker weet dat ik gelijk heb en zoals in dit geval hij simpelweg ontkent. Een ruzie wil ik nou net juist voorkomen dus ik weet niet of dat wel echt verstandig is.
Op papier/online is dat dan weer een heel ander verhaal en kan ik best rustig blijven haha

Maar voor nu kan het gewoon niet loslaten en moest het gewoon even ergens kwijt..
Minaaj schreef op zondag 2 juli 2017 @ 00:49:
Is je lease auto niet all risk verzekerd? als je hem naar een schadegarant bedrijf brengt hoeft je dit misschien niets te kosten.
Dat is hij zeker, neem ik aan, en anders is dat het risico op zijn beurt weer voor de leasemaatschappij. Echter heeft mijn werkgever in mijn ogen een slecht contract met deze leasemaatschappij en dat er voor elke schade een eigen risico geldt van 250eu. (het is dus niet zo dat ik schades op kan sparen, een schade links en rechts is dus 2x 250, tenzij het aantoonbaar/aannemelijk is dat het is veroorzaakt door 1 ongeluk)
En aangezien mijn werkgever dus al 1x het eigen risico 'voor mij' heeft betaald dit jaar, zijn tot en met december alle schades met het daarbijbehorende eigen risico voor mijn rekening...

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

1: de hele kwestie gewoon aan je leasemaatschappij/verzekering melden en de afhandeling lekker aan hen over laten
2: ook al zouden die camera's er niet mogen hangen, dat boeit verder niets. Hoogstens kan iemand aangifte erover doen / een zaak aanspannen, maar dat staat verder los van die autoschade en evt gebruik van die camerabeelden in de afhandeling daarvan. Politie is gebonden aan strikte regels voor rechtmatig verzamelen van bewijsmateriaal, dit soort particuliere opnamen die iemand zelf inbrengt hebben niets met dergelijke regels van doen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Gewoon procedure volgen zoals eerder is beschreven, documenteren en aangeven bij leasemaatschappij dat de vermoedelijke dader ontkent en je alleen jouw schadeformulier kant kan invullen. Foto's en beelden meesturen. Doe je dit niet dan wordt je eigen risico op je verhaald. Dat kan tussen de 100 euro en 400 euro per schade zijn afhankelijk van leasecontract. Zo moest ik even 1200 euro aftikken bij inleveren leaseauto. Schrik je wel van. Maar heel snel actie ondernemen want desnoods wordt het verhaald via waarborgfonds.

Wel adresgegevens, kenteken doorgeven. En aangifte doen bij Politie.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:04
Waarom ga je niet gewoon in gesprek met de persoon. Laat hem alle beelden zien en geef aan dat hij zichzelf veel problemen kan besparen door dit gewoon netjes met elkaar op te lossen. Misschien gaat hij er in mee. Zoniet heb je pech.

Wil hij niet meewerken lever dan alles aan bij je leasemaatschappij en laat die het oplossen. Ik geef je echter weinig kans als hij daar ook vol blijft houden dat hij je auto niet geraakt heeft. Videobeelden zijn geen bewijs. Als je verder geen getuigen hebt die iets willen verklaren is het is jouw woord tegen het zijne.

De leasemaatschappij zal een afweging maken of het de moeite waard is tijd en geld hier in te steken. Waarschijnlijk is het goedkoper om de schade te repareren en het eigen risico door te belasten.

Succes met de afhandeling.

[ Voor 5% gewijzigd door Blommie01 op 02-07-2017 09:18 ]

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:07
Ik herken me wel in dat gevoel van onrechtmatigheid wat je schetst. Alleen om die reden zou ik toch nog even een keer met de beelden erbij het gesprek aangaan. Al zou het alleen al zijn voor mijn eigen gemoedsrust. Het ergste wat er kan gebeuren is dat hij boos kan worden omdat hij zich in het nauw gedreven voelt. Dat zal later dan ook wel weer bijtrekken als hij beseft dat hij die schade ook daadwerkelijk gereden heeft, toch?

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:09

Bommes

Capo del formaggio

Hoe lastig ook zou ik eerst toch het gesprek nogmaals aan gaan.
Of deel hem gewoon mede dat je hem aansprakelijk stelt omdat volgens jou de video beelden laten zien dat hij er wel degelijk tegenaan is gereden.
En handel vervolgens zo als het boven meerdere keren is beschreven, aangifte en de hele zooi naar de leasemaatschappij.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:58

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Een andere optie die je nog hebt is gebruik maken van het Waarborgfonds motorverkeer, maar gezien je situatie zit je daarvoor wel een beetje op glad ijs, omdat de dader onbekend moet zijn in jouw situatie...

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Verwijderd

Sorry maar wat bedoel je namelijk met ''een speciaal soort type personen van bepaalde afkomst waar je ook echt geen ruzie mee wil' . En wat ik wil zeggen is als de persoon duidelijk op beeld staat de camera beelden dan zou je gewoon aangifte anders kunnen doen of het bij de leasemaatschappij neerleggen en hun regelen het verder?

Ik had zelf ook overwogen om een lease auto te nemen maar door dit soort dingetjes toch niet gedaan jij bent vrijwel altijd de pineut in dit soort gevallen en dan mag je blijven dokken.

• Blommie01
Verwijderd schreef op zondag 2 juli 2017 @ 10:14:
Sorry maar wat bedoel je namelijk met ''een speciaal soort type personen van bepaalde afkomst waar je ook echt geen ruzie mee wil' . En wat ik wil zeggen is als de persoon duidelijk op beeld staat de camera beelden dan zou je gewoon aangifte anders kunnen doen of het bij de leasemaatschappij neerleggen en hun regelen het verder?

Ik had zelf ook overwogen om een lease auto te nemen maar door dit soort dingetjes toch niet gedaan jij bent vrijwel altijd de pineut in dit soort gevallen en dan mag je blijven dokken.
Blijven dokken valt ook wel mee. Als het je eigen auto is moet je ook gewoon betalen hoor.

Daarnaast mag het eigen risico bij lease auto's alleen door de werkgever worden doorbelast voor schades buiten werktijd.

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Je kan/moet aangifte doen bij de politie dat je auto is beschadigd met onduidelijke/onbekende dader. Als iemand kan bevestigen dat je auto schadevrij was (liefst van diezelfde dag), kan je leasemaatschappij het verhalen bij het waarborgfonds.

Bij ons geld ongeveer hetzelfde (1e niet verhaalbare schade voor de werkgever, daarna werknemer). Maar op bovenstaande wijze nooit eigenrisico in rekening gekregen.

BMW 535D

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 18:01

mark-k

AKA markkNL

Harry schreef op zondag 2 juli 2017 @ 10:46:
Je kan/moet aangifte doen bij de politie dat je auto is beschadigd met onduidelijke/onbekende dader. Als iemand kan bevestigen dat je auto schadevrij was (liefst van diezelfde dag), kan je leasemaatschappij het verhalen bij het waarborgfonds.

Bij ons geld ongeveer hetzelfde (1e niet verhaalbare schade voor de werkgever, daarna werknemer). Maar op bovenstaande wijze nooit eigenrisico in rekening gekregen.
Alleen is de dader gewoon bekend, dus nu aanspraak proberen te maken op vergoeding van het waarborgfonds is gewoon fraude.

Het kan best dat het 'iemand is waarmee je geen ruzie wilt', maar op deze manier blijft dat volk ermee wegkomen he.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik zou hem de beelden even laten zien op telefoon of tablet en vragen of hij nog steeds niet toegeeft, indien niet dan gewoon aangifte doen van doorrijden na aanrijding bij politie (en hem dat ook laten weten) inclusief beelden. Je buren te vriend houden werkt 2 kanten op, dit is je buren over je heen laten lopen!

• Blommie01
Sander schreef op zondag 2 juli 2017 @ 11:48:
Ik zou hem de beelden even laten zien op telefoon of tablet en vragen of hij nog steeds niet toegeeft, indien niet dan gewoon aangifte doen van doorrijden na aanrijding bij politie (en hem dat ook laten weten) inclusief beelden. Je buren te vriend houden werkt 2 kanten op, dit is je buren over je heen laten lopen!
Je kunt geen aangifte doen bij de politie als er geen strafbaar feit is gepleegd. Zover ik weet is een aanrijding een onrechtmatige daad en moet via civiel recht. Daarnaast is er volgens de tegenpartij helemaal geen aanrijding geweest.

TS heeft gewoon pech gehad. TS zegt dat iemand tegen zijn auto is gereden en zal dat moeten bewijzen. Als de vermeende dader ontkent moeten er getuigen zijn. Zijn deze er niet is het zijn woord tegen de vermeende dader. Dit gaat TS verliezen.

Enige kans is de veroorzaker onder druk zetten en hopen dat hij toegeeft. Dit kan TS met de videobeelden proberen. Blijft de tegenpartij volhouden dat hij het niet is geweest houd het op.

Daarnaast is TS ook niet de eigenaar van de auto. De leasemaatschappij is de eigenaar en zal moeten gaan procederen. Ik weet niet wat de schade aan de auto van TS is, maar als dit klein is zal de leasemaatschappij ongetwijfeld de schade zelf betalen en het eigen risico doorbelasten.

Veel goedkoper dan een rechtszaak.

[ Voor 19% gewijzigd door Blommie01 op 02-07-2017 12:17 ]

• Sander
  • Niet online
Blommie01 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 12:07:
[...]

Je kunt geen aangifte doen bij de politie als er geen strafbaar feit is gepleegd. Zover ik weet is een aanrijding een onrechtmatige daad en moet via civiel recht.
Je hebt gelijk, omdat er geen personen bij betrokken zijn, mijn fout.

Overigens zou ik redelijk schijt hebben aan die buren, zeker als ze op deze manier met je om gaan en je hebt redelijk hard bewijs dan is de relatie toch al verziekt. Uitstappen en kijken en daarna glashard erover liegen zegt bij mij echt al genoeg, ik zou bij hem aangeven dat dit je 250,- eigen risico kost en dat hij die kan betalen, en dat je het anders overdraagt aan rechtsbijstand.

[ Voor 10% gewijzigd door Sander op 02-07-2017 12:18 ]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:48
Aangifte doen, camerabeelden delen met de politie. PV van aangifte samen met je achadeformulier naar de leasemaatschappij en laat ze het lekker zelf uitzoeken.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:00
freestyler2 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 00:10:
Dus ik hoop op een creatieve oplossing zonder al te veel gezeik...
Creatief? Confronteer de buurman met de beelden en biedt aan dat hij er met €250 cash vanaf is. Jij blij want het kost jou niets, hij blij want dit kost hem vele malen minder dan verlies in no-claim korting e.d.

Het is alleen wel fraude. :+ Verder bestaan er denk ik geen creatieve oplossingen, gewoon de juiste weg volgen via de verzekering is hoe het hoort. Daar maak je misschien geen vrienden mee, tja. Zoiets is zoals genoemd wederzijds.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• fockarty
  • Registratie: Januari 2005
Niet juridisch maar misschien kan je de schade eruit poetsen? Heb ik onlangs ook gedaan toen vrouwlief een paaltje geschampt had.... dit ging om een halve deur niks meer van te zien...

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Blommie01 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 10:28:
[...]

Blijven dokken valt ook wel mee. Als het je eigen auto is moet je ook gewoon betalen hoor.

Daarnaast mag het eigen risico bij lease auto's alleen door de werkgever worden doorbelast voor schades buiten werktijd.
Nee hoor, als ik schade maak onderweg naar klant en het is aan mijzelf te wijten dan gaat eigen risico gewoon in. Als ik schade heb buiten werktijd en niet werk gerelateerd en ik ben onschuldig dan wordt er niks doorbelast.

Voor eigen risico geldt gewoon: Verwijtbaar

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wim-Bart schreef op zondag 2 juli 2017 @ 14:05:
[...]

Nee hoor, als ik schade maak onderweg naar klant en het is aan mijzelf te wijten dan gaat eigen risico gewoon in. Als ik schade heb buiten werktijd en niet werk gerelateerd en ik ben onschuldig dan wordt er niks doorbelast.

Er zijn hier veel discussies over geweest, maar schade onder werktijd in opdracht van de werkgever is de werkgever volledig aansprakelijk en mag er geen eigen risico worden doorberekend.

http://rechtennieuws.nl/3...-voor-wiens-eigen-risico/

• Blommie01
Wim-Bart schreef op zondag 2 juli 2017 @ 14:05:
[...]

Dan zou ik toch eens een gesprek met je baas aan gaan. Het is bij wet geregeld dat de werkgever tijdens werktijd verantwoordelijk is. Mits je baas roekeloos rijgedrag kan bewijzen mag hij geen eigen risico doorbelasten. Doet hij dit wel overtreed hij de wet.

https://www.salarisnet.nl...-risico-doorbelasten-mag/

[ Voor 8% gewijzigd door Blommie01 op 02-07-2017 15:07 ]

• Dexs
  • Laatst online: 24-08 07:30
Ik heb nog niet alle reacties doorgelezen, dus wellicht een dubbele post, maar je werkgever mag niet zomaar een eigen risico bij schade doorberekenen. Dit mag alleen bij bewuste roekeloosheid, daar is hier duidelijk geen sprake van, het staat zelfs op beeld. Lees goed je leasevoorwaarden na (waarschijnlijk binnen 24u na constatering schade melden) en wijs je werkgever op het feit dat het niet jouw schuld is en ze dus geen eigen risico door mogen berekenen.

http://www.rechtswinkel.n...beschikking-over-een.html

• freestyler2
  • Niet online
fockarty schreef op zondag 2 juli 2017 @ 12:56:
Niet juridisch maar misschien kan je de schade eruit poetsen? Heb ik onlangs ook gedaan toen vrouwlief een paaltje geschampt had.... dit ging om een halve deur niks meer van te zien...
Helaas is de schade daar net iets teveel voor.. Er ontbreekt namelijk ook wat lak op mijn auto dat krijg je met poetsen niet meer terug.

En nog even een update voor de geïnteresseerden, natuurlijk was deze buurman en zijn vrouw/vriendin de hele dag niet thuis. Ik heb me nog nooit zo erg op zitten vreten als vandaag }:|

Wat Xander ook als idee heeft gegeven was ook het idee wat ik vanmorgen had bedacht als middenweg oplossing die ik gisteren had kunnen bieden als hij het eerlijk had toegegeven. Maar dit stadium ben ik nu wel voorbij.

Ik was vandaag ook in staat om brieven in de straat te verspreiden met daarop een oproep voor getuigen, dat ik camerabewijs heb maar nu nog op zoek ben naar een onafhankelijke derde partij maarja uit de camerabeelden blijkt dat er dat moment niemand buiten was :(

De beelden heb ik van de hele zaterdag bekeken en er is niets of niemand in de buurt geweest van mijn auto, behalve eerder genoemde auto. Maar ja de schade zelf staat niet op beeld, het zijn wel allemaal toevalligheden, maar als hij blijft ontkennen heb ik denk ik ook gewoon pech.

Het blijft gewoon triest als je willens en wetens ontkent, terwijl je zelf staat te kijken naar 'mijn' en zn eigen auto.

Morgen maar eens kijken wat mijn werkgever ervan zegt..

Evil mode on
}) zal dumpert deze beelden een podium willen bieden })
Evil mode off

[ Voor 9% gewijzigd door freestyler2 op 02-07-2017 18:26 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

freestyler2 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 18:20:
[...]

Helaas is de schade daar net iets teveel voor.. Er ontbreekt namelijk ook wat lak op mijn auto dat krijg je met poetsen niet meer terug.

En nog even een update voor de geïnteresseerden, natuurlijk was deze buurman en zijn vrouw/vriendin de hele dag niet thuis. Ik heb me nog nooit zo erg op zitten vreten als vandaag }:|

Wat Xander ook als idee heeft gegeven was ook het idee wat ik vanmorgen had bedacht als middenweg oplossing.

Ik was vandaag ook in staat om brieven in de straat te verspreiden met daarop een oproep voor getuigen, dat ik camerabewijs heb maar nu nog op zoek ben naar een onafhankelijke derde partij maarja uit de camerabeelden blijkt dat er dat moment niemand buiten was :(
De beelden heb ik van de hele zaterdag bekeken en er is niets of niemand in de buurt geweest van mijn auto, behalve eerder genoemde auto. Het blijft gewoon triest als je willens en wetens ontkent, terwijl je zelf staat te kijken naar 'mijn' en zn eigen auto.

Evil mode on
}) zal dumpert deze beelden een podium willen bieden })
Evil mode off
Als je dat laatste serieus overweegt dan vraag ik me wel af hoe jouw relatie met je werkgever en leasemaatschappij momenteel (en dus voorafgaand aan deze schade) is.

Post eens een foto van de betreffende schade, zoals ik 't hier nu lees gaat 't om een schade welke met "spot-on" reparatie nog te herstellen is en dan is 't een schade welke waarschijnlijk nog ruim onder 't eigen risico valt.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Dexs
  • Laatst online: 24-08 07:30
Als ik je een tip mag geven: ga even je leasecontract nalezen wat de regels zijn voor schade melden. Het is niet eens jouw auto dus waarschijnlijk heeft een juridisch gevecht tegen je buurman geen enkel nut. Zorg dat je binnen de regels de schade meldt, dat je geen eigen risico hoeft te betalen. Laat de leasemaatschappij/je baas bepalen wat ze verder doen. Haal je ook geen burenruzie op je hals en hoef je je niet langer op te vreten ;).

Als ze vragen om de beelden dan overhandig je ze gewoon, al dat ze er zeerwaarschijnlijk niets mee kunnen omdat er geen kenteken zichtbaar is.

Laat het rusten en laat degene wie zijn verantwoordelijkheid het is de keuze maken wat de vervolgstappen moeten zijn. Kan jij weer lekker slapen en in een mooie auto rondrijden :)

• freestyler2
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 18:27:
[...]

Als je dat laatste serieus overweegt dan vraag ik me wel af hoe jouw relatie met je werkgever en leasemaatschappij momenteel (en dus voorafgaand aan deze schade) is.

Post eens een foto van de betreffende schade, zoals ik 't hier nu lees gaat 't om een schade welke met "spot-on" reparatie nog te herstellen is en dan is 't een schade welke waarschijnlijk nog ruim onder 't eigen risico valt.
Nee dat laatste was ik niet echt serieus van plan.. wat betreft foto's, niet dat ik nu echt het idee heb dat deze buurman op Tweakers zit, maar vooralsnog zal je de foto's en beeldmateriaal niet op Tweakers voorbij zien komen... maar neem van mij aan dat het geen "spot-on" reparatie is. ;)
Dexs schreef op zondag 2 juli 2017 @ 18:33:
[...]

Als ik je een tip mag geven: ga even je leasecontract nalezen wat de regels zijn voor schade melden. Het is niet eens jouw auto dus waarschijnlijk heeft een juridisch gevecht tegen je buurman geen enkel nut. Zorg dat je binnen de regels de schade meldt, dat je geen eigen risico hoeft te betalen. Laat de leasemaatschappij/je baas bepalen wat ze verder doen. Haal je ook geen burenruzie op je hals en hoef je je niet langer op te vreten ;).

Als ze vragen om de beelden dan overhandig je ze gewoon, al dat ze er zeerwaarschijnlijk niets mee kunnen omdat er geen kenteken zichtbaar is.

Laat het rusten en laat degene wie zijn verantwoordelijkheid het is de keuze maken wat de vervolgstappen moeten zijn. Kan jij weer lekker slapen en in een mooie auto rondrijden :)
Dit is denk ik wel de enige en beste oplossing en waarschijnlijk heb je nog eens gelijk ook. Ik zie het ook teveel als "mijn eigen" auto en probleem maar dat is het simpelweg gewoon niet, behalve dan het eigen risico gedeelte en dat laatste is het enige wat telt..

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vergis je niet in dát wat er met "spot-on" tegenwoordig kán, zelfs als er daadwerkelijk gespoten moet worden. Als 't geen schade is welke zich over meerdere plaatdelen heeft verspreid dan is 't spuiten vaak maar een kleine kostenpost.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Blommie01
freestyler2 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 18:42:
[...]

Nee dat laatste was ik niet echt serieus van plan.. wat betreft foto's, niet dat ik nu echt het idee heb dat deze buurman op Tweakers zit, maar vooralsnog zal je de foto's en beeldmateriaal niet op Tweakers voorbij zien komen... maar neem van mij aan dat het geen "spot-on" reparatie is. ;)

[...]

Dit is denk ik wel de enige en beste oplossing en waarschijnlijk heb je nog eens gelijk ook. Ik zie het ook teveel als "mijn eigen" auto en probleem maar dat is het simpelweg gewoon niet, behalve dan het eigen risico gedeelte en dat laatste is het enige wat telt..
Ik denk dat je misschien het eigen risico helemaal niet hoeft te betalen. Je hebt namelijk geen schuld aan deze aanrijding. Je reed immers niet met de auto (geen privé gebruik) en dan valt het gewoon onder de verantwoordelijkheid van je werkgever. Wanneer dit het geval is mag hij wettelijk gezien het eigen risico niet doorbelasten.

Ik zou morgen je baas gewoon inlichten en de stappen zetten die de leasemaatschappij van je verlangt. Filmpje desnoods meesturen en klaar.

Hoor je nooit meer wat van.

Hoef je je ook niet meer zo druk te maken ;) .

[ Voor 12% gewijzigd door Blommie01 op 02-07-2017 19:12 ]

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 05:41
Zeg tegen hem dat hij de eigen risico moet voorschieten en dat je hem vervolgens niet aan de verzekering gaat melden. Want voor hem is het hoogst waarschijnlijk duurder als hij 5 schadevrije jaren achteruit gaat ( 1 schade)

Als hij gaat zeuren zeg je dat je toch de zaak wint omdat je beelden hebt.

Niet te veel mee bezig zijn en gewoon doen.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:00

Reptile209

- gers -

Blommie01 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 12:07:
[...]

Je kunt geen aangifte doen bij de politie als er geen strafbaar feit is gepleegd. Zover ik weet is een aanrijding een onrechtmatige daad en moet via civiel recht. [...]
Het verlaten van een plaats ongeval is wel strafbaar. Dus daar kan je gewoon aangifte van doen. Ook als het alleen lakschade betreft, hoor je je als partij in het ongeval te melden (bij de tegenpartij danwel de politie). Dus als jij getuigen of beelden hebt dat iemand de PO heeft verlaten zonder zijn identiteit kenbaar te maken, zou de politie daar wat mee moeten doen.

Zo scherp als een voetbal!

• Blommie01
Reptile209 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 20:50:
[...]

Het verlaten van een plaats ongeval is wel strafbaar. Dus daar kan je gewoon aangifte van doen. Ook als het alleen lakschade betreft, hoor je je als partij in het ongeval te melden (bij de tegenpartij danwel de politie). Dus als jij getuigen of beelden hebt dat iemand de PO heeft verlaten zonder zijn identiteit kenbaar te maken, zou de politie daar wat mee moeten doen.
Volgens de buurman heeft er helemaal geen ongeval plaats gevonden en er zijn voor alsnog geen getuigen om dit tegen te spreken.

[ Voor 5% gewijzigd door Blommie01 op 02-07-2017 21:14 ]

• Sander
  • Niet online
Reptile209 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 20:50:
[...]

Er is alleen een ongeval als er personen bij betrokken zijn, 2 auto's kwalificeert niet als strafbaar feit:
Het is degene die bij een verkeersongeval is betrokken of door wiens gedraging een verkeersongeval is veroorzaakt, verboden de plaats van het ongeval te verlaten indien:
a. bij dat ongeval, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander is gedood dan wel letsel of schade aan een ander is toegebracht;
b. daardoor, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander aan wie bij dat ongeval letsel is toegebracht, in hulpeloze toestand wordt achtergelaten.

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-11 23:45
Sander schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:01:
[...]
Er is alleen een ongeval als er personen bij betrokken zijn, 2 auto's kwalificeert niet als strafbaar feit:

[...]
Niet helemaal. Als je zou gaan kijken naar de definitie van een verkeersongeval is dat in ieder geval een botsing, aanrijding of overrijding met een voertuig (ooit zo opgenomen in de Wegenverkeerswet 1935). Als ik met mijn auto bijvoorbeeld tegen de auto, de woning of de tuinkabouter van mijn buurman of de lantaarnpaal van de gemeente aanrijd, dan is dat dus een verkeersongeval. Weet ik of moet ik vermoeden dat daardoor schade is toegebracht aan het ding dat ik heb aangereden, dan overtreed ik in principe art. 7 WVW als ik vervolgens de plaats van het ongeval verlaat zonder mijn identiteitsgegevens achter te laten.

Be yourself, no matter what they say ...

• Blommie01
@freestyler2 Heb je al een reactie van je baas ?

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
mark-k schreef op zondag 2 juli 2017 @ 11:26:
[...]

Alleen is de dader gewoon bekend, dus nu aanspraak proberen te maken op vergoeding van het waarborgfonds is gewoon fraude.

Het kan best dat het 'iemand is waarmee je geen ruzie wilt', maar op deze manier blijft dat volk ermee wegkomen he.
Ja en nee. Je hebt een zeer waarschijnlijke dader. Zolang deze ontkent heb je weinig poten om op te staan. Dat de persoon in kwestie kijkt naar de schade op de auto van de TS en zijn eigen auto, maakt dat hem nog niet direct dader.

Wij hebben geen flauw idee wat de schade precies is en hoe dit zich verhoud tot de al dan niet zijnde schade op de andere auto. De TS wil dit ook niet delen (prima, de TS zijn goed recht). We kunnen adviseren wat wel en niet mogelijk is. Met foto's (maar dan zou je er eigenlijk ook nog een meetlint naast moeten houden) zouden we hooguit een grotere 'dader waarschijnlijkheid' kunnen beredeneren.

Maar het is niet aan ons op basis van wat de TS verteld (die het zelf ook niet 100% hard kan maken, ondanks de zeer grote waarschijnlijkheid) een ander te veroordelen.

Dus zolang je geen dader hebt, wordt 't toch een rondje waarborgfonds.

Dat het ontzettend frustrerend is, zal ik overigens niet ontkennen. Ik ken het gevoel namelijk prima.

BMW 535D

• freestyler2
  • Niet online
Harry schreef op maandag 3 juli 2017 @ 22:25:
[...]

Ja en nee. Je hebt een zeer waarschijnlijke dader. Zolang deze ontkent heb je weinig poten om op te staan. Dat de persoon in kwestie kijkt naar de schade op de auto van de TS en zijn eigen auto, maakt dat hem nog niet direct dader.

Wij hebben geen flauw idee wat de schade precies is en hoe dit zich verhoud tot de al dan niet zijnde schade op de andere auto. De TS wil dit ook niet delen (prima, de TS zijn goed recht). We kunnen adviseren wat wel en niet mogelijk is. Met foto's (maar dan zou je er eigenlijk ook nog een meetlint naast moeten houden) zouden we hooguit een grotere 'dader waarschijnlijkheid' kunnen beredeneren.
Helaas uit privacy overwegingen en in het eventuele belang van een eventuele zaak lijkt het mij niet handig om beelden / fotos van de schade online te zetten. Mocht het dan bekend worden dan zal het waarschijnlijk alleen maar in mijn nadeel werken.

Maar wie weet over een paar jaar lachen we erom en staan de beelden toch opeens online :+
Voor nu is het lachen als een boer met kiespijn :*)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 44% gewijzigd door freestyler2 op 04-07-2017 12:56 ]

• zetje01
Ik zou zo'n liegende buurman gewoon laten barsten, en zeker niet nog een keer de confrontatie opzoeken.
En dreigen met 'ik ga je aangeven'??? Je wint er niks mee.
Het kan de 'relatie' enkel verslechteren.

Acties:
  • Beste antwoord

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 17:23
Je kan zelf ook blufpoker spelen! Heeft mij ook eens geholpen een vergelijkbare schade toch nog te kunnen verhalen. Je moet dan wel overtuigd zijn dat hij het ook echt gedaan heeft en hij bewust staat te liegen. Met zo'n liegende buurman zou mijn relatie met hem sowieso al tot 0 gedaald zijn, dus alhoewel Zetje01 hierboven ook een punt heeft kan je je afvragen of dat nog uitmaakt.

Spreek je buurman aan en benadruk dat een aanrijding veroorzaken en vervolgens er vandoor gaan een strafbaar feit is, ook als het om een geparkeerde auto gaat. Zeg dat uit de beelden die je hebt toch wel een ander verhaal blijkt dan dat je buurman in eerste instantie nonchalant vertelde en het er toch wel op lijkt dat hij hier meer mee te maken heeft. Ga niet die beelden met hem kijken of in detail treden! Laat hem maar het gevoel krijgen dat ie grotere problemen en gezeik kan krijgen als ie z'n poot stijf houdt.

Als afsluiter kan je voorstellen om een schadeformulier in te vullen. Wil hij niet? Dan ben je voornemens hier wel aangifte van te gaan doen. Immers, volgens jou is wel duidelijk dat hier iets niet in de haak is kijkende naar de videobeelden. Nogmaals, ga niet in detail treden.

Of de politie hier vervolgens wel of niet iets mee doet en of jouw bewijsmateriaal geaccepteerd wordt en of de beelden überhaupt wel voldoende helder zijn doet er niet toe op dat moment. Doel is om hem zover te krijgen verantwoording te nemen voor de schade die hij heeft veroorzaakt aan jouw auto. Hopelijk is zijn gedachte dat hij op camera staat en zijn gedachte dat de kans groot is dat ie uiteindelijk toch wel voor de bijl gaat voldoende.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Blommie01
freestyler2 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:44:
[...]

Helaas uit privacy overwegingen en in het eventuele belang van een eventuele zaak lijkt het mij niet handig om beelden / fotos van de schade online te zetten. Mocht het dan bekend worden dan zal het waarschijnlijk alleen maar in mijn nadeel werken.

Maar wie weet over een paar jaar lachen we erom en staan de beelden toch opeens online :+
Voor nu is het lachen als een boer met kiespijn :*)

***members only***
Waarom kost het je je eigen risico ? Zou je dit toe kunnen lichten ?

De schade is toch niet ontstaan tijdens privé gebruik ? De auto stond immers geparkeerd. Dan is de werkgever aansprakelijk voor de schade en mag hij wettelijk gezien het eigen risico niet doorbelasten.

Probeert hij dit wel zou ik even je rechtsbijstand er op zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Blommie01 op 04-07-2017 16:56 ]

Pagina: 1