Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray1280
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-07 16:10
Een vraag voor mijn mede Tweakers:

Ik ben van plan het muiswiel van mijn Logitech G502 te vervangen door een ander exemplaar met rubber coating, b.v. van de G700/s serie aangezien deze qua vorm vrijwel identiek is en makkelijk overplaatsbaar. Het probleem is de verkrijgbaarheid.. wie heeft een idee waar deze te bestellen is?

Via Aliexpress of EBay vind ik niet zo'n optie omdat levertijd extreem lang is en ik enige twijfel heb over de betrouwbaarheid van de verkopers. Logitech zelf lijkt geen muiswieltjes los te verkopen, en daarnaast hangt de support site vaak.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 12:03

ThunderNet

Flits!

Ik denk dat het makkelijker en sneller is om een rubber coating aan te brengen op je huidige wieltje?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray1280
Daar heb ik inderdaad ook over nagedacht, alleen is rubber dip kwetsbaar en dat bladdert snel, waardoor de schilfers losraken en in de muis terecht komen. Een ander beter en sterker alternatief is vinyl dye, alleen heb ik momenteel nog geen idee waar dat in Nederland te verkrijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Kwetsbaar en snel bladderend? Heb ik nog niet meegemaakt?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray1280
Niet? Wat voor materiaal gebruik je dan, en waar heb je het op toegepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phamoen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-06 13:40
He Ray,

Ik lees even mee. Ik vind de muis top, maar ik irriteer me mate loos aan het feit dat het wieltje zo makkelijk slipt. Rubber vind ik ook fijner. Heb jij een snelle link voor mij hoe ik dat wieltje eruit krijg?

Hoe is jouw proces verlopen verder trouwens? Wie weet ga ik het wieltje wel tegen een schuurmachine aanhouden ofzo...

Edit: Filmpjes zelf wel gevonden natuurlijk, maar nog steeds nieuwsgierig hoe jou bevindingen in dit proces zijn en wat jouw overweging was dit te gaan doen.

[ Voor 19% gewijzigd door phamoen op 11-08-2017 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Ray1280 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 14:12:
Niet? Wat voor materiaal gebruik je dan, en waar heb je het op toegepast?
Plastidip, en op verschillende oppervlakken gebruikt. o.a. autobody, velgen, maar ook op kleine flexibele rubber onderdelen, wil allemaal perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray1280
phamoen schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:47:
He Ray,

Ik lees even mee. Ik vind de muis top, maar ik irriteer me mate loos aan het feit dat het wieltje zo makkelijk slipt. Rubber vind ik ook fijner. Heb jij een snelle link voor mij hoe ik dat wieltje eruit krijg?

Hoe is jouw proces verlopen verder trouwens? Wie weet ga ik het wieltje wel tegen een schuurmachine aanhouden ofzo...

Edit: Filmpjes zelf wel gevonden natuurlijk, maar nog steeds nieuwsgierig hoe jou bevindingen in dit proces zijn en wat jouw overweging was dit te gaan doen.
Nogal een tijd geleden dat dit onderwerp ter sprake is gebracht, maar nog steeds actueel. Ik heb de aanschaf van een nieuwe muis een tijd laten liggen, maar na een aantal weken exloreren uiteindelijk toch weer op de G502 PS uitgekomen, met als alternatief de Roccat Kone AIMO. De G502 vind ik ergonomisch nog steeds het beste, maar dat wiel... gadver. Veel te instabiel, glad en stug. Waarom Logitech geen revisie uitbrengt met b.v. het wiel van de G900 snap ik niet goed want de G502 is nog immens populair.

Anyway, als ik voor de G502 kies dan kan ik een G500, G700 of G900 scrollwiel pulley van Ebay of AliExpress bestellen, maar het duurt doorgaans wel even voor die verscheept en binnen zal zijn. Als rubber coating heb ik spray van Maston op het oog, ik heb dat gebruikt onder een paar muismatten die weleens weg gleden en dat werkt goed en voelt ook goed aan. Daarnaast zal ik iets gaan doen aan de instabiliteit van het wiel door kunststof O ringen aan weerskanten te plaatsen zodat er minder speling is. Veel gedoe maar in deze staat is het wiel niet goed genoeg wat mij betreft.

Nog aan het twijfelen of ik toch maar niet de Kone AIMO hou, dat scheelt een hoop ellende, al heeft die helaas niet die geweldige ergonomie en texturen van de G502...
Pagina: 1