Hoge Afrekening Servicekosten (Vrije Sector)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:19
Beste medetweakers,

Ik heb een vraag betreffende het in rekening brengen van servicekosten in een gedeelde huurwoning in de particuliere huursector. Ik en 4 anderen zitten hier aardig mee in onze maag, en we hopen hier ervaringen of advies te winnen.

Mijn casus
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Het is voor alle aanwezigen nogal een bedrag wat ineens betaald moet worden en het voelt niet juist dat dit kan en mag. Daarom dit vraagtopic.

Mijn vragen:
- Mag de verhuurder zonder overleg dergelijke kosten in rekening brengen? In het huurcontract staan 2 zaken; wij zijn als huurders verantwoordelijk voor het schoonhouden van de algemene ruimtes, maar dragen ook dmv servicekosten bij aan schoonmaakkosten.
- Kan ik hier bezwaar tegen aantekenen? Zo ja, kan dat alleen juridisch of zijn er ook andere mogelijkheden?

voor alle hulp bij voorbaat bedankt!

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

Alle reacties

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:09

Zenix

BOE!

Kan de huurcommissie je niet helpen?
https://www.huurcommissie...ten-en-nutsvoorzieningen/ Procsdure starten over jaarafrekening, je zit boven drempelbedrag. Zijn de specifieke servicekosten wel goed aangegeven?

[ Voor 34% gewijzigd door Zenix op 01-07-2017 23:37 ]

• thetrueman2
Ik had zelf al wat rondgezocht, maar volgens mij kan men alleen bij de huurcommissie terecht in de sociale huursector tenzij anders overeen gekomen. Wij huren in de vrije sector en onze verhuurder is niet zo 'sociaal', dus ik denk niet dat ik hier terecht kan. :/

• Zenix

Zenix

BOE!

Klopt inderdaad. Rijksoverheid geeft aan dat je dan naar rechtbank moet... Geen rechtsbijstand bij de bewoners? Want ik zou sowieso bezwaar aantekenen.

[ Voor 15% gewijzigd door Zenix op 01-07-2017 23:42 ]

• thetrueman2
We willen ook bezwaar aantekenen, de vraag is alleen wat de beste methode is. Juridisch loket wordt denk ik de vervolgstap als we er met de beheerder/verhuurder niet uit kunnen komen.

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:38
Beste methode is kijken of één van de huisgenoten een rechtsbijstandverzekering heeft, de rest kan dan meeliften als je het handig aanpakt.

Wat ik mij vooral afvraag: staat er in je contract iets over schoonmaakkosten als onderdeel van de service kosten? Het zou vreemd zijn als er zonder mededeling ineens nieuwe diensten onderdeel worden van de huurovereenkomst zonder mededeling vooraf.

• thetrueman2
Het staat als onderdeel vermeld van de servicekosten in het huurcontract, maar omdat dit de eerste afrekening is die ik heb ontvangen weet ik niet welke kosten er onder deze noemer in voorgaande jaren zijn gemaakt. Volgens de afrekening is het bedrag wat nu aan schoonmaakkosten is gemaakt gelijk aan de kosten die ons in rekening wordt gebracht. Dat impliceert in mijn ogen dat er voor 2016 nooit kosten waren of dat deze door het voorschot gedekt werden.

• Zenix

Zenix

BOE!

Je zou denken bij servicekosten dat het gaat om periodieke kosten. De kosten die jij beschrijft zijn onderdeel van een incident, resulterend uit werkzaamheden die gewoon horen te vallen onder huurprijs. Als je inzicht krijgt in de servicekosten van de afgelopen jaren van je medebewoners kan je dit argument gebruiken in combinatie met rechtsbijstand, zoals gebannend ook aangaf.
Pagina: 1