SNES Classic Mini Samenkoop Collectief

Pagina: 1
Acties:
  • 824 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-05 03:25
Was een idee met een goede intentie maar kan toch ongewenste resultaten opleveren, waar alerte medetweakers mij op wezen.
Topic kan gesloten worden.

SNES Classic Mini Samenkoop Collectief.

Het viel mij op dat veel mensen die het geluk hadden dat ze een SNES Classic konden kopen er dan bijvoorbeeld maar 1 bestelden terwijl er een max van bijvoorbeeld 3 was.
Aan de andere kant waren er nog veel meer mensen die een mindere timing hadden en de SNES misliepen.

Wat nu als iemand die toevallig geluk heeft dan ook gelijk het maximum aantal besteld?
En de extra orders weer doorgeeft aan de anderen voor een schappelijk GEWOON bedrag?

Stel je bent met 3 man...dan hoeft er in dit geval maar 1 iemand geluk te hebben en dan heeft iedereen een SNES.
De kans wordt in ieder geval stukken groter.

Hoe groter de groep hoe beter de kans, in tegenstelling tot wanneer ieder alleen voor zichzelf zoekt.

Zo zijn wij als groep zelf de "scalpers" maar blijven de prijzen normaal.

Ik heb bijvoorbeeld geen SNES meer nodig en vanwege het geld kan ik er ook geen kopen om langer vast te houden.
Maar ik bestel indien mogelijk wel gewoon en die order wordt dan in de groep verdeeld.

PS nederlands is niet mijn beste vak en het is vrij laat dus sorry voor de nog wat rommelige post,...wordt nog aan gewerkt.
Maar hoe eerder het in gang gezet wordt hoe beter dacht ik zo.
Medeauteurs die iets beter in hun NL zitten, van harte welkom :p

[ Voor 15% gewijzigd door drijfhout op 01-07-2017 23:25 . Reden: Aangepast vanwege verkeerd overkomen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:21
drijfhout schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 22:56:

Zo zijn wij als groep zelf de "scalpers" maar blijven de prijzen normaal.
Een euro of 10 a 15 er bovenop dan verdien je toch ook nog leuk een beetje bij maar maak je wel een medetweakers blij.

Ik heb bijvoorbeeld geen SNES meer nodig en vanwege het geld kan ik er ook geen kopen om langer vast te houden.
Maar ik bestel indien mogelijk wel gewoon en die order wordt dan in de groep verdeeld.
En een tientje winst is prima voor 3 klikken en vooral als de grote opkopers daardoor hun spul slechter kwijtraken.
Dit is niet helemaal de bedoeling op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
Als je iets specifieker bent kan ik ook reageren.
Snap het nu niet helemaal ;)

In ieder geval niks commercieels maar gewoon als groep proberen de apparaten te bestellen, met intentie het een medetweaker gunnen.

Zorgen dat zoveel mogelijk mensen het geluk hebben voor een normale prijs een SNES Mini in huis te hebben.
Als daar een tientje bovenop komt zou dat meer transactiekosten, verzendkosten enzovoortz zijn.
Geen echt verdienmodel maar gewoon vanuit gunnen.

Het is ook gewoon een out of de box idee, dus als er bezwaren zijn hoor ik het graag.
Een idee kan soms in het hoofd goed werken maar dat wil niet altijd zeggen dat het in de praktijk ook zo werkt.

[ Voor 19% gewijzigd door drijfhout op 01-07-2017 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StampVoet
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:35
Als het het toch al teveel bestelde aantal consoles betreft kan ik het me voorstellen dat je binnen tweakers de consoles voor een eerlijke prijs doorverkoopt (max 2x verzendkosten er bij op om het verzenden en inpakken te bekostigen)
Het lijkt me niet de bedoeling om met als intentie tegen het scalpen consoles op te kopen, wat mij als scalpen overkomt. Mensen krijgen dan te maken met tal van onzekerheden zoals garantie buiten hun eigen stad en het risico van betalen en niet ontvangen etc etc.
Scalpen is helaas iets dat bestaat en niet veel tegen te doen is zolang de webshops zelf niet een beleid hanteren van max 1 a 2 consoles per klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar hebben we toch "Vraag & Aanbod" voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:50

Onbekend

...

Als de betreffende shop er maar 1 verkoopt in een bestelling in plaats van 3, dan zijn die overgebleven 2 toch nog beschikbaar voor andere gelukkige kopers?

De hoeveelheid beschikbare SNES'en hangt toch niet af van het aantal orders, maar van het daadwerkelijke bestelde aantal.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
StampVoet schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 23:10:
Als het het toch al teveel bestelde aantal consoles betreft kan ik het me voorstellen dat je binnen tweakers de consoles voor een eerlijke prijs doorverkoopt (max 2x verzendkosten er bij op om het verzenden en inpakken te bekostigen)
Het lijkt me niet de bedoeling om met als intentie tegen het scalpen consoles op te kopen, wat mij als scalpen overkomt. Mensen krijgen dan te maken met tal van onzekerheden zoals garantie buiten hun eigen stad en het risico van betalen en niet ontvangen etc etc.
Scalpen is helaas iets dat bestaat en niet veel tegen te doen is zolang de webshops zelf niet een beleid hanteren van max 1 a 2 consoles per klant.
Eigenlijk is vooral de bedoeling dat er zoveel mogelijk mensen kans maken op een eerlijke prijs, dat woekeraars er last van kunnen hebben is een bijkomstigheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StampVoet
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:35
drijfhout schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 23:12:
[...]

Eigenlijk is vooral de bedoeling dat er zoveel mogelijk mensen kans maken op een eerlijke prijs, dat woekeraars er last van kunnen hebben is een bijkomstigheid.
De kans is het grootst op een eerlijke prijs als mensen niet teveel consoles kopen, inclusief de mensen die aan dit "collectief" meedoen. Zo kunnen ze het gewoon bij de betreffende (web)shop kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
Onbekend schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 23:12:
Als de betreffende shop er maar 1 verkoopt in een bestelling in plaats van 3, dan zijn die overgebleven 2 toch nog beschikbaar voor andere gelukkige kopers?

De hoeveelheid beschikbare SNES'en hangt toch niet af van het aantal orders, maar van het daadwerkelijke bestelde aantal.
Andere gelukkige kopers kunnen ook mensen zijn die het spul direct voor het dubbele wegdoen, en op deze manier zijn in ieder geval de prijzen normaal.

In mijn hoofd klonk het toch simpeler :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
Wel veel valide bezwaren, tja een idee test je alleen door het ook in de groep te gooien he :p

Op tweakers krijg je in ieder geval altijd goede feedback.

[ Voor 24% gewijzigd door drijfhout op 01-07-2017 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik snap je plan, maar vanwege allerlei mogelijke moeilijkheden achteraf (wat we helaas vaker hebben gehad) staan we dit niet meer toe :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.