Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game pc 700,00

Pagina: 1
Acties:

• Kayman11
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-01 12:51
Hallo allemaal,

Ik wil graag een Game PC bouwen. Mijn huidige PC is aan vervanging toe. Ik zou graag wat advies willen.
Ik heb zelf geen verstand van de verschillende onderdelen, dus ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.
Het installeren van de PC ga ik niet zelf doen, maar ik heb vrienden die mij hierbij kunnen/moeten helpen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Het spel waarvoor ik de PC wil gaan gebruiken is Dota 2, eventueel in de toekomst nog andere spellen. Dit wil ik graag wel op hoge instellingen kunnen spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik heb een budget van ongeveer 700,00 euro. Ik wil graag de beste "bang for a buck"

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Ik moet alles nog aanschaffen, maar laten we ons hier focussen op de game PC.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Ik ben op zoek naar een systeem wat lekker soepel loopt, maar ook een beetje toekomst bestendig is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

ik heb geen merk voorkeur. Ik ben er niet zo in thuis. Ik heb voor een Ryzen processor gekozen omdat ik hier op het forum goede verhalen er over hoor.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik heb geen eisen, ik ben op zoek naar de maximale prestaties voor mijn budget.

Ga je overklokken?

Nope.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik ben erg benieuwd wat jullie vinden van het lijstje wat ik heb samengesteld. Ik weet niet of het allemaal samen werkt.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1500X Boxed Wraith Spire koeler€ 186,50€ 186,50
1ASRock A320M-DGS€ 55,15€ 55,15
1Asus Expedition GeForce GTX 1050 Ti OC 4GB€ 161,-€ 161,-
1Sharkoon VS4-S€ 26,95€ 26,95
1G.Skill Value F4-2400C15D-8GNT€ 66,01€ 66,01
1Corsair Builder CX430 Bronze€ 45,90€ 45,90
1Mushkin Reactor 480GB€ 134,90€ 134,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 676,41

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
700 euro is een lastig prijspunt. Met een Intel Pentium G4560 kan je een 1050 ti al heel goed benutten. Daarmee zou je ruim 100 euro kunnen besparen op de build.
Een snellere videokaart lijkt me met de processor die je nu kiest wel gerechtvaardigd, maar door de mining-hype zijn die slecht leverbaar en vrij duur. Je zou kunnen kijken naar een RX570 (moeilijk leverbaar) of bijvoorbeeld pricewatch: Gigabyte GTX 1060 WINDFORCE OC 3G

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
Voor Dota 2 en nieuwe games op medium-high is de 1050 Ti geschikt (wel 1080p). Verwacht niet dat je nieuwe games op high kunt spelen. Pluspunt is dat omdat je videokaart cheap is je later vrij gemakkelijk kunt upgraden. Ik zag dat je ram maar 2400 was? Ga voor 2666 dat vind ryzen fijn.

Ik zal zeker niet voor de Pentium gaan. Vandaag is die snel genoeg maar die 4 meer threads gaan je de komende jaren nog kunnen gebruiken die Pentium is over niet al te lange tijd te traag. Ik ben niet bekend met de voeding maar voor dat budget krijg je niet snel iets beters.

Heb je een honderdje ofzo meer kijk dan naar een betaalbare 1060 om alle nieuwe games nog even op high te kunnen spelen.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-11 19:58
Wat ik wel eens wil weten, voordat we het over Ryzen hebben. Welke processor zit er in je huidige systeem? Misschien is een nieuwe videokaart genoeg.

• youridv1
Gopher schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:28:

Ik zal zeker niet voor de Pentium gaan. Vandaag is die snel genoeg maar die 4 meer threads gaan je de komende jaren nog kunnen gebruiken die Pentium is over niet al te lange tijd te traag. Ik ben niet bekend met de voeding maar voor dat budget krijg je niet snel iets beters.
Een G4560 met een 1060 3G zal nog lang sneller zijn dan een R5 1400 met een 1050ti. Enige voordeel aan de R5 1400 is dat je later de gpu kunt upgraden zonder na te hoeven denken over cpu of moederbord

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
youridv1 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:32:
[...]

Een G4560 met een 1060 3G zal nog lang sneller zijn dan een R5 1400 met een 1050ti. Enige voordeel aan de R5 1400 is dat je later de gpu kunt upgraden zonder na te hoeven denken over cpu of moederbord
Dat upgraden kan ook met de Pentium. Coffee Lake zal volgens de geruchten voor socket 1151 zijn en een hexacore hebben. Komt ergens in H1 2018 uit. Tot die tijd houdt die Pentium het wel uit.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
1500X bedoel je? Klopt, maar ik zal eerder een betere cpu nemen die gaan langer mee dan videokaarten wat dat betreft. Voor nu zal de Pentium zeker voldoende zijn. Maar dan zit je wel vast aan 1151. Voor nu zie ik dat niet als een super idee.

Nitro verwacht je dat coffee lake hexagon core een betere koop zal zijn? Ik denk dat dat een duurdere upgrade word dan de GPU tegen de tijd dat je die Pentium vervangt gaat de 1060 ook weer iets tegenvallen.

Dan zou ik eerder voor Pentium en 1050 ti gaan en later alles upgraden :-)

[ Voor 37% gewijzigd door Gopher op 03-07-2017 16:40 ]

• youridv1
NitroX infinity schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:38:
[...]

Dat upgraden kan ook met de Pentium. Coffee Lake zal volgens de geruchten voor socket 1151 zijn en een hexacore hebben. Komt ergens in H1 2018 uit. Tot die tijd houdt die Pentium het wel uit.
Intel kennende wordt die hexacore of duur, of wordt de 4core hyperthread zoveel goedkoper dat de hexacore onnodig is.
Pagina: 1