WD hdd 3TB nu nog maar 746 GB

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trilala
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-07 20:48
Na dat ik een back-up had gemaakt van mijn synology nas kreeg ik een melding dat een van de schijven fout melding geeft.
Ik ben enige tijd bezig geweest om het op te lossen, uiteindelijk maar de HDD eruitgehaald en in een externe usb behuizing gedaan de computer herkende de HDD wel maar kon het niet openen, ik weet niet wat ik heb gedaan maar uiteindelijk heb ik de schijf weer werkend gekregen maar van plaats 3TB heb ik nu nog maar 746 GB.

Als ik in de schijfbeheer van windows 10 kijk bestaat de schijf uit 1 partitie van 746 GB,
Ik heb al aantal dingen en programma's geprobeerd die ik via google had gevonden maar tot nu toe geen enkel resultaat.

Is dit nog op te lossen? en hoe is dit mogelijk dat ik nu nog 746 GB over hebt van de 3 TB.

Gr, trilala

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-07 09:49
trilala schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 21:58:
Na dat ik een back-up had gemaakt van mijn synology nas kreeg ik een melding dat een van de schijven fout melding geeft.
Ik ben enige tijd bezig geweest om het op te lossen, uiteindelijk maar de HDD eruitgehaald en in een externe usb behuizing gedaan de computer herkende de HDD wel maar kon het niet openen, ik weet niet wat ik heb gedaan maar uiteindelijk heb ik de schijf weer werkend gekregen maar van plaats 3TB heb ik nu nog maar 746 GB.

Als ik in de schijfbeheer van windows 10 kijk bestaat de schijf uit 1 partitie van 746 GB,
Ik heb al aantal dingen en programma's geprobeerd die ik via google had gevonden maar tot nu toe geen enkel resultaat.

Is dit nog op te lossen? en hoe is dit mogelijk dat ik nu nog 746 GB over hebt van de 3 TB.

Gr, trilala
Niet toevallig een "onbekende" partitie voor windows die hem aangeeft als ongepartitioneerd ?

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:48
Als je in Google alleen al zoekt op”746gb” zie je dat je niet de enige bent.

https://www.servethehome.com/fix-746gb-3tb-hard-drive-issue/

Daar is misschien een oplossing voor je. Lijkt met drivers voor de Intel chipset te maken te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:39
Nooit een nas schijf aan een windows pc hangen. Meestal word linux gebruikt op een nas, dus hang de schijf aan een linux pc, of via een bootable cd. Je weet nooit wat windows gaat doen met de schijf.

Je harde schijf controller, van nas naar je usb behuizing is /kan niet hetzelfde zijn, dus je schijf kan anders uitgelezen worden.
Dus in de toekomst , altijd aan de interne/hoofd controller hangen, daar heb je de meeste kans dat het wel goed gaat.

Je geeft niet aan wat je met de hd gedaan hebt? Alleen dat het nu fout is, dus ?

Hoe zijn de schijven ingedeeld op je nas?
Is de schijf defect? smart uitgelezen?
Zet een nieuwe schijf erin en laat de nas rebuilden, als je raid gebruikt hebt.
Boot van een linux livecd, of gparted livecd, en wat zeggen deze van de schijf.

[ Voor 5% gewijzigd door jan99999 op 02-07-2017 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trilala
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-07 20:48
Pendora schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 23:33:
Als je in Google alleen al zoekt op”746gb” zie je dat je niet de enige bent.

https://www.servethehome.com/fix-746gb-3tb-hard-drive-issue/

Daar is misschien een oplossing voor je. Lijkt met drivers voor de Intel chipset te maken te hebben
ik heb bij mijn de driver gecontroleerd ik heb al de nieuwste driver (hoger dan 10.1) dus dat werkte bij mijn niet.

Ik heb geen mogelijkheid om aan de interne/hoofd controller hangen, via de usb was de enigste mogelijkheid die ik had.

gisteravond heb ik de harde schijf weer terug gezet in mijn nas, na dat die 10 uur bezig is geweest met herstellen van de schijf werk alles weer na behoren de harde schijf heb zijn oude volume van 3TB terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Die 746GB ligt aan je externe USB behuizing of dat het geen GPT table heeft;
Typical USB drive enclosures have historically only supported up to 1.5 TB of capacity. I have a feeling this has something to do with the 32bit nature of the enclosure, but I could be totally off on that one. Make sure the enclosure's specifications state that it supports drives larger than 1.5 or 2 TB.

Thus far, I have only seen USB 3 (SuperSpeed) enclosures supporting anything at or larger than 3 TB.
Pagina: 1