Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleine Tom
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 00:21
Het volgende is er aan de hand.

Lenovo T450S met een Intel 218LM netwerk adapter. Overgenomen van een tweaker.

Netwerkkaart werkt goed op 10Mb 100Mb als je deze daar handmatig op in stelt. Snelheden kloppen dan.

Echter als de NIC op auto staat of 1Gb dat kakt de snelheid terug naar een 800kbps. Dit is zowel met kopieer acties over netwerk als internet downloads.

Reeds verschillende drivers geprobeerd van Lenovo zelf en de laatste driver van de intel site. V 22.4.16.0

Deze laatste heeft ook wat test en diagnose opties en deze geven aan dat er geen fouten zijn.

Om het wat lastiger te maken ik heb een tweede indentieke lenovo T450s waarbij het netwerk wel goed werkt. De instellingen van de adapters zijn op beide laptops indentiek. 1 exemplaar haalt op Gb snelheid makkelijk 80-100MBps bij kopieer acties naar de NAS en de defecte laptop doet bij dezelfde bestanden, switch en kabels slechts 800kBs

Windows Firewall ook uitgeschakeld, maakt geen verschil.

Wie weet hier een oplossing voor

[ Voor 3% gewijzigd door Kleine Tom op 01-07-2017 22:12 . Reden: type, en toevoeging over firewall ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
Kun je niet even de wifi kaarten uitwisselen? Dan weet je meteen of het naar de wifi kaart ligt of niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Lennyz op 03-07-2017 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lennyz schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:10:
Kun je niet even de wifi kaarten uitwisselen? Dan weet je meteen of het naar de wifi kaart ligt of niet.
Lijkt me niet handig aangezien het over wired NIC's gaat.

@Kleine Tom Grote kans dat de NIC defect is. Om een wazige registry-entry uit te sluiten, zou je de OS-disks even kunnen uitwisselen (ervanuitgaande dat ze exact hetzelfde zijn). Maar echt optimaal is dat niet.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
MAX3400 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:31:
[...]

Lijkt me niet handig aangezien het over wired NIC's gaat.

@Kleine Tom Grote kans dat de NIC defect is. Om een wazige registry-entry uit te sluiten, zou je de OS-disks even kunnen uitwisselen (ervanuitgaande dat ze exact hetzelfde zijn). Maar echt optimaal is dat niet.
Oeps, even niet opgelet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-03 14:26
i.p.v. OS disks wisselen zou je wellicht handiger gewoon kunnen opstarten vanaf een live linux usb drive :)