Toon posts:

Upgraden of opnieuw starten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:

Ik heb een Game PC staan waarvan de hardware verouderd is. Nu zat ik te denken aan een upgrade zodat hij weer even mee kan en games van tegenwoordig op een aanzienlijke setting kan draaien. Nou heb ik niet echt een idee wat daar de beste hardware combinatie voor is.
Was sowieso aan het denken om eerst eens een nieuwe videokaart te kopen. Als dat nodig is ook een nieuw moederbord met cpu en werkgeheugen. Nou heb ik gezien dat je een upgrade kit kunt kopen, deze bevat dan CPU, moederbord en ddr geheugen. Ik weet niet of dat een goede oplossing is?

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Processor:
AMD A4 5300 3.4Ghz
Moederbord:
gigabyte f2a75m-d3h
Werkgeheugen:
1x8GB ddr3 1600Mhz
Opslag:
1TB harddisk
Videokaart:
AMD Radeon HD7750 1GB
Voeding:
550watt

Wat adviseren jullie?

Alle reacties

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-02 17:04
Wat wil je precies met de pc doen? Minecraft, gta 3 en age of empires spelen? Of moderne AAA games zoals Battlefield 1, Far cry 4 etc.? Op welke resolutie wil je die games spelen?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:05
Nee. Je hebt een AMD dualcore cpu daar en die zijn prut. Het beste wat je kunt krijgen voor dat socket is een quadcore en ook die zijn niet aan te raden.

De videokaart is ook hopeloos verouderd en als de voeding net zo oud is, kan die ook al aan vervanging toe zijn.

Je kunt het beste een compleet nieuw systeem inelkaar zetten. Een Ryzen 5 1600(X) + GeForce GTX 1060 6GiB is waar je aan moet denken (vanwege de 'aanzienlijke settings').

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:58

Barrycade

Through the...

Denk dat een nieuw systeem niet zo veel geld zal verschillen met een upgrade.

Maar dan krijg je wel meer up to date hardware zonder gekke problemen. Denk aan USB3 voldoende SATA poorten (ook voor een SSD, geen upgrade doen zonder) etc.

Dus ik zou helemaal nieuw doen met wellicht je HDD mee als data back up.

Verwijderd

Topicstarter
Bennnie schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 21:06:
Wat wil je precies met de pc doen? Minecraft, gta 3 en age of empires spelen? Of moderne AAA games zoals Battlefield 1, Far cry 4 etc.? Op welke resolutie wil je die games spelen?
Ja het is wel de bedoeling uiteindelijk AAA games te draaien. Mijn scherm staat nou op een resolutie van 1920x1080. Denk inderdaad aan battlefield, far cry, Forza Horizon

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2017 21:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
NitroX infinity schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 21:08:
Nee. Je hebt een AMD dualcore cpu daar en die zijn prut. Het beste wat je kunt krijgen voor dat socket is een quadcore en ook die zijn niet aan te raden.

De videokaart is ook hopeloos verouderd en als de voeding net zo oud is, kan die ook al aan vervanging toe zijn.

Je kunt het beste een compleet nieuw systeem inelkaar zetten. Een Ryzen 5 1600(X) + GeForce GTX 1060 6GiB is waar je aan moet denken (vanwege de 'aanzienlijke settings').
Oké en dan specifiek voor de AMD Ryzen gaan?
Ik weet niet is er verschil tussen een Intel en AMD wel kwa prijs natuurlijk maar wat betreft de prestaties?
Dus er valt verder niks meer te redden met een nieuwe videokaart ofzo? Dan loopt de processor natuurlijk weer op achterstand.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2017 21:34 ]

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:58

Barrycade

Through the...

Je huidige processor kon al toendertijd al geen deuk in een pakje boter slaan.

Zelfs BF3 was al een maatje te groot.

Dus je hebt nu een leuk browse pctje maar huidige games deftig draaien gaat het niet worden.

Dus gooi ajb geen geld over de balk om het huidige ding nog leven in te blazen. Je moet richting nieuw MB, CPU en GPU en dus ook geheugen en een SSD.

Als je een fantastisch kast hebt of zo zou je die kunnen houden, maar dat is dus 10tjes werk.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:05
Verwijderd schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 21:24:
[...]

Oké en dan specifiek voor de AMD Ryzen gaan?
Ik weet niet is er verschil tussen een Intel en AMD wel kwa prijs natuurlijk maar wat betreft de prestaties?
Dus er valt verder niks meer te redden met een nieuwe videokaart ofzo? Dan loopt de processor natuurlijk weer op achterstand.
Vanwege de eisen die je stelt is Ryzen de betere keuze. De 1600(X) zit rond hetzelfde prijsniveau als een overklokbare i5 maar is beter geschikt voor de toekomst vanwege de meerdere threads (i5 = 4, 1600(X) = 12).

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Pagina: 1