Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

wat moet ik aanschaffen, een accespoint of een router?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij hebben in ons huis een standaard modem staan van de provider maar deze is te zwak om het hele huis te voorzien van goed internet. ik zat dus te denken om een externe router aan te schaffen die dit beter aan kan en die op een goede plek te plaatsen in plaats van onder de vensterbank. En dit is ook veel handiger met de kabels omdat ik dan maar 1 kabel naar boven hoef te leggen naar de router en vanuit de router kabels kan trekken naar de vaste computers en de playstation, maar aangezien ik er nog niet helemaal uit ben wat ik beter kan aanschaffen vraag ik het maar op dit forum.

( Ik zat te denken aan de ASUS RT-AC87U )

Beste antwoord (via Verwijderd op 02-07-2017 10:39)

• Ivar1984
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:31
misschien is de KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99 een optie voor je? daarmee heb je voor €49 imho een behoorlijke (consumenten) AP met ingebouwde switch
en > €100 over voor leukere dingen

Alle reacties

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-11 19:44

weebl

YARR!

Dat hangt af van of je je modem in bridge-mode kan zetten.

Geef eens wat meer informatie, provider, type modem, etc.

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben nu als provider t- mobile en gebruiken de draytek vigor2132FVn ik zou niet weten of dit mogelijk is om in bridge-mode te zetten

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-11 19:44

weebl

YARR!

Na een korte Google zoektocht lees ik dat je de Draytek van T-mobile niet in bridge-mode kan zetten. Een acces-point is dan de beste oplossing denk ik. Hoewel de router die je wil hebben ook in AP-mode kan, dus dat lijkt me een prima optie.

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21-11 14:57
Het kan allebei:
- Router: stel de router in als access point en verbind de kabels van de computer en playstation met de router
- Access point: zet eerst een switch en verbind het access point, de computer en da playstation met de switch

Welke oplossing je kiest zal afhangen van merk, budget en mogelijkheden die je nodig hebt.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
mathias82 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 21:12:
Het kan allebei:
- Router: stel de router in als access point en verbind de kabels van de computer en playstation met de router
- Access point: zet eerst een switch en verbind het access point, de computer en da playstation met de switch

Welke oplossing je kiest zal afhangen van merk, budget en mogelijkheden die je nodig hebt.
En van je technische (netwerk) kennis.

Een router achter een router kan voor heel veel problemen zorgen. Als je je router niet goed in accesspoint modus zet/kan zetten kan dat dubbele NAT enz tot gevolg hebben.
Een access point is in ieder geval niet moeilijk om werkend te krijgen.

Acties:
  • Beste antwoord

• Ivar1984
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:31
misschien is de KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99 een optie voor je? daarmee heb je voor €49 imho een behoorlijke (consumenten) AP met ingebouwde switch
en > €100 over voor leukere dingen

Verwijderd

Topicstarter
Als het goed is kun je de router ook in repeater mode zetten dus dan zent de router de internet verbinding van het modem nogmaals uit

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:38
Repeater mode wil je niet als je een kabel tussen de modem en router kunt plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Dus dan is ap mode beter

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Je probleem is helemaal niet het signaal van je router, maar het signaal van je devices die wifi gebruiken.
Netwerk verkeer (dus ook wifi) is tweeweg verkeer en devices zijn vele malen zwakker dan routers en AP's.

Als je een andere router koopt en die op dezelfde plaats neerzet heb je exact hetzelfde resultaat.

Koop een AP en sluit die bedraad op je netwerk aan en plaats die op een strategische plaats in je huis zodat je de dekking verdeelt over je router het AP.

[ Voor 12% gewijzigd door Ben(V) op 02-07-2017 09:44 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al aan het begin heb gezegd zet ik de router op een goede plek neer zodat het signaal goed word verdeeld en vauit daar trek ik kabels naar de pc en de playstation

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Dan is een router ook zinloos, neem gewoon een AP.
Twee router is overbodige functionaliteit en complexiteit.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-11 23:41
als het puur wifi is zou ik de kpn/telfort wifi versterker nemen die al eerder is aangegeven.

zet je 1 beneden neer 1 boven en de wifi van je router uit. heb je direct in heel je huis ac wifi.

Daarnaast heeft elke versterker 4 utp uitgangen voor randapparatuur. en kost het maar 100 euro voor 2 ipv 200 voor 1 asus router.
Pagina: 1