Review schrijven voor verboden produkt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:14

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Topicstarter
Als eerste hoop ik dat ik hier goed zit. Zo niet Modje graag een schopje naar een ander Subfora.

Vraag:
Sinds gisteren in bezit van een laserpen waar ik graag een review voor wil schrijven. Uiteraard voldoet dat ding niet aan de wetgeving (en terecht).

Mag dat of ziet Tweakers dat liever niet?

Wat heb je geprobeerd?
Beetje rondgekeken. Kijken hoe ik Tweakers kan bereiken en dit topic geopend want dat leek me het beste.

Waarom een review over een verboden laserpen?
Omdat ik me niet kan voorstellen dat ik de enige Tweaker ben met een grote passie voor lasers.

Ik hoor graag van jullie :)

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Beste antwoord (via Technomania op 01-07-2017 23:04)

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:10
Dit soort vragen over Tweakers kunnen beter in LA, move die kant op.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Hoezo 'illegaal'? Er zijn wel meer producten die met een andere instelling niet meer 'voldoen aan de Nederlandse wet'. Denk aan Wifi Access points, door soms een andere land keuze te maken kun je het zendvermogen 'boosten'.

Wi-Fi is vergunningsvrij met een beperking op toegestaan uitzendvermogen
Het gebruik van de twee frequentiebanden (2.4 GHz en 5 GHz) voor Wi-Fi is voor zowel particulieren als bedrijven vergunningsvrij. Dit is geregeld in de Telecommunicatiewet met de regeling Gebruik van frequenties zonder vergunning 2008. Wel gelden er randvoorwaarden die vastgesteld worden door de Agentschap Telecom. Samengevat gelden de volgende randvoorwaarden:

Maximaal uitzendvermogen op 2.4 GHz is 100mW = 20 dBm EIRP. Dit geldt voor Wi-Fi indoor en outdoor.
Maximaal uitzendvermogen op 5 GHz indoor is 600mw = 27 dBm EIRP.
Maximaal uitzendvermogen op 5 GHz outdoor is 1000mw = 30 dBm EIRP.
Continu zenden.
Voorkomen van storing aan medegebruikers.

Ik heb hier een aantal AP's die meer vermogen hebben dan dat toegestaan is.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Topicstarter
prutser001 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 20:20:
Hoezo 'illegaal'? Er zijn wel meer producten die met een andere instelling niet meer 'voldoen aan de Nederlandse wet'. Denk aan Wifi Access points, door soms een andere land keuze te maken kun je het zendvermogen 'boosten'.
In dit geval een kromme vergelijking. Met een opgevoerde Wifi Acces Point kan je niet van 2 meter een brandgat in je dressoir branden.

vandaar mijn vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:59

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Lijkt me niet wenselijk. Kan me voorstellen dat er mensen hier zijn die er een passie voor hebben en er verantwoordelijk mee om kunnen gaan. Maar er lezen ook mensen mee die er mensen mee in de ogen gaan schijnen of andere vervelende dingen mee doen. Ze zijn niets voor niets illegaal. Denk niet dat tweakers.net aan illegale producten gelinkt wil worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat fascineert je zo in een laserpen?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Topicstarter
Mr_gadget schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 20:27:
Lijkt me niet wenselijk. Kan me voorstellen dat er mensen hier zijn die er een passie voor hebben en er verantwoordelijk mee om kunnen gaan. Maar er lezen ook mensen mee die er mensen mee in de ogen gaan schijnen of andere vervelende dingen mee doen. Ze zijn niets voor niets illegaal. Denk niet dat tweakers.net aan illegale producten gelinkt wil worden.
Zou ook een review worden met diverse waarschuwingen zodat mensen kunnen zien hoe gevaarlijk het is voor ze mensen in de ogen gaan schijnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prutser001 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 20:20:

Wi-Fi is vergunningsvrij met een beperking op toegestaan uitzendvermogen
Het gebruik van de twee frequentiebanden (2.4 GHz en 5 GHz) voor Wi-Fi is voor zowel particulieren als bedrijven vergunningsvrij. Dit is geregeld in de Telecommunicatiewet met de regeling Gebruik van frequenties zonder vergunning 2008. Wel gelden er randvoorwaarden die vastgesteld worden door de Agentschap Telecom. Samengevat gelden de volgende randvoorwaarden:

Maximaal uitzendvermogen op 2.4 GHz is 100mW = 20 dBm EIRP. Dit geldt voor Wi-Fi indoor en outdoor.
Maximaal uitzendvermogen op 5 GHz indoor is 600mw = 27 dBm EIRP.
Maximaal uitzendvermogen op 5 GHz outdoor is 1000mw = 30 dBm EIRP.
Continu zenden.
Voorkomen van storing aan medegebruikers.

Ik heb hier een aantal AP's die meer vermogen hebben dan dat toegestaan is.
True, maar we hebben het bij AP's over radiosignalen. Een laserpen, hoewel licht in principe een vergelijkbaar signaal is, hebben we het toch over hele andere effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Topicstarter
Gunner schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 20:28:
Wat fascineert je zo in een laserpen?
De rechte zichtbare straal uit een simpel pennetje.... Geeft me het gevoel van een soort van God-Modus.

Tsja klinkt raar maar ben ook verzot op lasershows.

(en ledjes, breeklichtjes, plasmabollen, schermpjes, knopjes enz. enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Snap dat het niet echt vergelijkbaar is, maar ging meer om het idee.
Laser pennen zijn te verkrijgen, of er reviews van zijn geen idee. Maar wat als je b.v. in een land zit waar de regelgeving anders is, mag je dan geen reviews schrijven over producten die je daar kan kopen? Even als voorbeeld. Ik zeg doen :)

En ja laser shows zijn mooi ;)

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:39
Ik hoop dat het reviewen van illegale spullen mag, dan kan ik binnenkort een review gaan schrijven over mijn huis-tuin-en-keuken-xtc-lab-kit. Gewoon omdat ik denk dat meer Tweakers hierin geinterreseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Topicstarter
Gebanned schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 20:49:
Ik hoop dat het reviewen van illegale spullen mag, dan kan ik binnenkort een review gaan schrijven over mijn huis-tuin-en-keuken-xtc-lab-kit. Gewoon omdat ik denk dat meer Tweakers hierin geinterreseerd zijn.
Enige nadeel is dat tweakers een tech-site is geen chem-site :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:00
technomania schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 20:30:
[...]

Zou ook een review worden met diverse waarschuwingen zodat mensen kunnen zien hoe gevaarlijk het is voor ze mensen in de ogen gaan schijnen :)
Alsof dat werkt. De mensen die dat doen zijn zich echt wel bewust van de negatieve effecten (het is niet voor niets verboden). Ze doen het echter toch, omdat ze óf mentaal nog niet voldoende ontwikkeld zijn om de gevolgen goed te realiseren, óf een beetje psychopatisch zijn en dus bewust anderen schade toebrengen.

Persoonlijk zou ik het niet willen zien op tweakers. De review gaat de mogelijkheden van de laserpen toch duidelijk maken, waardoor anderen het ineens ook willen gaan proberen, terwijl ze er vóór die review nog niet eens aan gedacht hadden. Dit topic alleen kan al teveel aandacht aan dit soort dingen geven. Ik ben dan ook blij dat je het voorwerp niet in de titel hebt benoemd.

Het beste wat je had kunnen doen was een pm naar een mod/admin sturen.
Of een topic aanmaken in
Pricewatch
of
Lieve Adjes
waar het volgens mij beter past.

[ Voor 19% gewijzigd door LA-384 op 01-07-2017 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
technomania schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 20:58:
[...]

Raspberry automated XTC lab anyone?
Zou Tweakers in 1 klap gigantisch bekend maken O-)

Anyway, hoewel het leuk spul is denk ik dat je moeilijk illegale spullen kan 'aanprijzen' op Tweakers, misschien in een forum topic voor elektronica hobbyisten oid?

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Topicstarter
LA-384 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 21:00:
[...]

Persoonlijk zou ik het niet willen zien op tweakers. Dit topic alleen kan al teveel aandacht aan dit soort dingen geven. Ik ben dan ook blij dat je het voorwerp niet in de titel hebt benoemd.
Kijk. Daar heb ik wat aan. Of het wel of niet mag, ik was helemaal vergeten hoe wij jullie Tweakertjes dit gaan waarderen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Voor zover ik weet en tenzij de regels zeer onlangs nog aangepast zijn, zijn laserpennen niet illegaal. Het verhandelen wel, maar bezitten niet. Uiteraard bepaald gedrag ermee ook, maar het puur bezitten van een 200mW laser is niet illegaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Topicstarter
Fly-guy schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 22:31:
Voor zover ik weet en tenzij de regels zeer onlangs nog aangepast zijn, zijn laserpennen niet illegaal. Het verhandelen wel, maar bezitten niet. Uiteraard bepaald gedrag ermee ook, maar het puur bezitten van een 200mW laser is niet illegaal.
Zover ik kan lezen waren ze bezig met het aanpassen van de wet en zouden laserpennen met een groot vermogen onder de wapenwet vallen.

En ik heb het niet over 200mW. Denk aan >1000mW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46

SuBBaSS

-has Ryzen

[...]

Kan ie beter voor naar Partyflock, of niet? ;)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:10
Dit soort vragen over Tweakers kunnen beter in LA, move die kant op.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:59

Rmg

[...]

Dingen staan niet in de pricewatch en het is ook niet echt computertech, sowieso zou ik het hier niet in de review sectie zoeken eigenlijk, vraag me af of je je publiek vind in de review sectie :? (Sowieso weet je nu al dat je een paar - 1en krijgt op een review als je de reacties hier een beetje ziet. Waarom begin je niet gewoon een laserpennen tweakblog, de oplaadkabels tweakblog is vrij populair bijvoorbeeld dus waarom geen laserblog :Y) heb je een plek om review articles te maken maar daar past ook een artikel over (wijzigingen) in wetgeving, wat wel en niet mag (import, gebruik, vermogens enz enz)

[ Voor 11% gewijzigd door Rmg op 01-07-2017 23:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Topicstarter
Allen bedankt voor reacties.

Ik ga geen review schrijven. Tweakers misschien toch niet het juiste medium.

Pagina: 1