Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

synology DS216j nas

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik ben overgestapt van ziggo naar xs4all nou heb een fritz box 5490 gekregen en die hebben ze voor mijn aangesloten
maar ik kan mijn synology DS216j nas nergens meer vinden wel op mijn mac book. maar niet op mijn samsung smart tv met de app ds-video .ik zie me films dus wel op mijn computer maar niet op mijn tv als ik het programa open ds-video
komt er een tekst geen video ik weet zeker dat er foto"s en films op staan en ook op mijn iphone 7 heb ik een app ds-file thuis kom ik er wel op maar zodra ik buiten ben waar ik geen wifi heb kom ik er niet meer op
ik heb alles gelezen op internet xs4all gebeld maar die kunnen me niet helpen is er iemand die mij het kan uitleggen hoe het wel werkt

bijvoorbaat dank marcel

Alle reacties

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:22

lier

MikroTik nerd

Heeft je NAS een vast IP adres?
Kan je wat relevante informatie geven (denk bijvoorbeeld aan IP adressen/DHCP scope)?

Het buiten probleem heeft, naar mijn idee, te maken met niet aangemaakte port forwards.

Heb je in eerste instantie zelf het netwerk opgezet?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ja me nas heeft een vaste ip adres
ik weet niet hoe ik dat kan doen je poorten forwarden
en het netwerk heeft xs4all voor me er op gezet
en ik gebruik het programa dsm waar ik mijn instelingen kan wijzigen
en natuurlijk de fritzbox instelingen
maar kom er niet echt uit hoe je alles moet instellen

gr marcel

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Als je NAS een vast ipadres heeft/had dan zit dat vast en zeker in een ander subnet dan welke die fritzbox gebruikt en komt niet meer bij je NAS.
Je andere devices krijgen namelijk hun ipadres via DHCP van je router en dat is waarschijnlijk een ander subnet.

Oplossing is een enkelvoudige reset van je NAS waardoor deze weer standaard netwerkinstellingen krijgt en dus weer op dhcp staat.
Hoe dat moet kun je lezen op de website van Synology.

Als alles weer werkt kun je het beste in je router een mac-ipdres koppeling maken waardoor je NAS ook altijd een vast ipadres krijgt maar nog steeds via dhcp werkt, alleen je router geeft dan altijd hetzelfde ipadres aan je NAS.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Verwijderd

Topicstarter
dank je wel voor je reactie ga ik zeker proberen

gr marcel