Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groofie98
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-08 10:19
Mijn vader heeft via marktplaats een iPhone 5S gekocht voor mijn zusje maar na een paar minuten er mee gespeeld te hebben werkte het touchscreen niet meer en/ of werden er aanrakingen geregistreerd die er niet waren. Ik vermoedt zelf een reparatie met een goedkoop scherm of een defect logicboard. Iemand een idee het dit komt en of het op te lossen is?

Wat ik al geprobeerd heb:
- Meerder schone installaties waaronder eentje vanuit DFU mode
- Ander Simkaart er in en geen simkaart er in
- open gemaakt en schoongespoten met perslucht
- Connectors opnieuw bevestigd
- tape over de connectoren zodat er geen contact meer zou kunnen zijn ( gevonden via google )

Maar dit alles zonder resultaat.
dusss iemand een idee?

Beste antwoord (via groofie98 op 02-07-2017 19:19)

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:06
In mijn ervaring komt dit meestal door een DOA scherm en/of incorrecte montage hiervan. Als er te veel stress op de connector[kabels] wordt gezet (rekken/buigen/drukken) dan leidt dit tot 'ghost taps'. Is van het toestel bekend of deze een nieuw scherm heeft gekregen? zo ja, hoe lang is dit geleden?

Een defect in het scherm merk je meestal vrij snel op na montage en komt niet vaak 'plotseling' voor zonder dat er een val of ander incident aan te pas komt. Ik zou het aangeven bij de koper en proberen er op die wijze uit te komen. Omdat je hem zelf ook al open hebt gemaakt kan ik me voorstellen dat dat geen optie meer is.

Een nieuw scherm plaatsen zou dit op moeten lossen. In het overgrote deel van de gevallen komt dit door kortsluiting in de digitizer en/of de kabels en niet het mainboard.

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:06
In mijn ervaring komt dit meestal door een DOA scherm en/of incorrecte montage hiervan. Als er te veel stress op de connector[kabels] wordt gezet (rekken/buigen/drukken) dan leidt dit tot 'ghost taps'. Is van het toestel bekend of deze een nieuw scherm heeft gekregen? zo ja, hoe lang is dit geleden?

Een defect in het scherm merk je meestal vrij snel op na montage en komt niet vaak 'plotseling' voor zonder dat er een val of ander incident aan te pas komt. Ik zou het aangeven bij de koper en proberen er op die wijze uit te komen. Omdat je hem zelf ook al open hebt gemaakt kan ik me voorstellen dat dat geen optie meer is.

Een nieuw scherm plaatsen zou dit op moeten lossen. In het overgrote deel van de gevallen komt dit door kortsluiting in de digitizer en/of de kabels en niet het mainboard.

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groofie98
Dank voor het antwoord, verkoper is niet meer te bereiken dus ga ik mijn geluk op de proef stellen en er een nieuw schermpje er in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:47
Aanvullend, copy schermen bij een 5 en hoger laten vaak los van het frame. Je kunt dit zien in de hoeken, het glas druk je in ten opzichte van het frame.

Het gebeurd ook gering bij een 5s dat de body krom is waardoor het glas uit het frame wordt gedrukt. Al zie je dit vaker bij de 6/6plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnvw
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-06 19:23
thetrueman2 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 19:40:

Wat thetrueman2 zegt is een stuk geavanceerder dan mijn simpele inbreng, maar toevallig heb ik dezelfde verschijnselen gehad terwijl ik mijn iPhone aan een niet-officiele lader had liggen. Kleine kans dat dit in jouw specifieke geval de oplossing is, maar eenvoudig en gratis, dus ik wilde het in ieder geval even inbrengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groofie98
Dank voor alle antwoorden, helaas komt er niet echt een duidelijke oplossing uit en gaan we toch voor een nieuw schermpje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• groofie98
Nieuw scherm heeft het probleem opgelost :)
Pagina: 1