Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Intel S5000PSL server mobo RAM problemen (3 long beeps)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-11 01:39
Beste medeTweakers.

Ik heb 2e hands een oud servermoederbord gekregen van iemand die ik ken een intel server board S5000PSL. Mijn plan is om hier een game systeem van te maken (gezien ik hem toch gratis kreeg en ik volgend schooljaar op mezelf ga wonen (spannend!!)) Ik heb verder er alles bij zitten, Een Xeon 53xx CPU, (heb nu 2 Xeon 5450 op de kop kunnen tikken, dus ffkes BIOS updaten en dan kunnen die 2 monsters er in) en bij de computer recycling heb ik 2 Socket 771 koelers en 4 FB-EEC memory gekregen. (voor een sixpackje bier :D) en heb nog een Seasonic 650W voeding.

Echter geeft het mobo een RAM error en de ledjes bij de rambanken gaan branden. Dit is vreemd gezien de rammetjes uit een werkend systeem zijn gehaald.

Het gaat om 4x Samsung M395T5750EZ4-CE66 2GB. Volgens de technishe specificaties zijn de rams onderstuend en heb ik de rams keurig zoals in de List of Tables staat op het mobo gedaan, 1 Ram geprobeerd, 2 rammetjes. Niks nadada noppes. Hij blijft krijsen als een oud wijf.

Dus nu is de vraag wat is er mis? Zie ik iets over het hoofd? Ik kan me een ding bedenken en dat is dat ik de zogenaamde auxilarry powerr niet heb aangesloten (omdat ik deze niet heb) maar zou dat een probleem moeten zijn? Ik heb de 3e 12 volt CPU power wel aangesloten.

Dus wie oo wie kan me helpen met dit probleem en wat zie ik over het hoofd?

documentatie:
https://www.intel.com/con...000psl_memlist_rev_47.pdf
ftp://ftp.actina.pl/stero...L/s5000psl_user_guide.pdf

TIME TO UPGRADE !!!

Alle reacties

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik wil de droom niet slopen maar... Als je op jezelf gaat wonen zal je waarschijnlijk ook zelf de stroomkosten betalen, dan is het waarschijnlijk nog goedkoper om een nieuw(er) systeem te kopen...
Een 53xx CPU (quadcore zonder HT, lage kloksnelheid) is niet echt een gaming CPU, denk dat de meeste i3's van nu al sneller zijn namelijk... Zelfde voor de 5450's...
Zo'n systeem gaat in idle al 300w of meer verstoken en dan moeten er nog disks, GPU enz. bij.
Je hebt de 24 pin, 8 pin en 4 pin aangesloten?
One or two Intel® Xeon® Processors 5200 series with a 1066 or 1333-MHz front-side bus
with frequencies starting at 1.86 GHz. – only product codes ending with “R” support this
processor series.
ƒ One or two Intel® Xeon® Processors 5400 series with a 1066 or 1333-MHz front-side bus
with frequencies starting at 2.33 GHz. – only product codes ending with “R” support this
processor series.
Mogelijk een ontbrekende 'R'...

[ Voor 5% gewijzigd door RGAT op 01-07-2017 19:30 ]

Fixing things to the breaking point...

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-11 01:39
RGAT schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 19:29:
Ik wil de droom niet slopen maar... Als je op jezelf gaat wonen zal je waarschijnlijk ook zelf de stroomkosten betalen, dan is het waarschijnlijk nog goedkoper om een nieuw(er) systeem te kopen...
Een 53xx CPU (quadcore zonder HT, lage kloksnelheid) is niet echt een gaming CPU, denk dat de meeste i3's van nu al sneller zijn namelijk... Zelfde voor de 5450's...
Zo'n systeem gaat in idle al 300w of meer verstoken en dan moeten er nog disks, GPU enz. bij.
Je hebt de 24 pin, 8 pin en 4 pin aangesloten?
Ai daar heb je wel gelijk in. Het scheelt dat ik hem niet heel vaak zal gebruiken (want voor word, Excel en Acces zal ik toch meer de laptop gebruiken) en vooral gebruik om te gamen.

Ik zal er wel een berekening op los laten en kijken wat dit bakbeest.

Maar ja de 24 pin, 8 pin en 4 pin zijn aangesloten. Alleen de 5 pin aux niet.

TIME TO UPGRADE !!!