Kan geen .mkv bestanden meer afspelen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruikte voor een lange tijd de NAS van mijn vriend om films online te kunnen kijken zonder ze te hoeven downloaden op mijn computer. Helaas sinds ik een nieuwe laptop heb gekocht kan ik dit niet meer, bij .mkv bestanden krijg ik namelijk de error: "Video afspelen mislukt. Deze bestandsindeling wordt niet ondersteund door uw browser."
Deze error krijg ik niet op mijn pc, dus weet misschien iemand waarom ik die wel op de laptop krijg?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Waar speel je hem mee af?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:29
Misschien gebruik je op verschillende pc's verschillende mediaplayers. Probeer VLC eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
https://i.imgur.com/QzkAgxm.png
Op deze manier bekijk ik de video.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2017 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Zo te zien is het een control-panel van een NAS die in een browser wordt geladen.
Zijn er verschillen tussen deze browsers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AW_Bos schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 19:08:
Zo te zien is het een control-panel van een NAS die in een browser wordt geladen.
Zijn er verschillen tussen deze browsers?
Neen zowel op de pc als op de laptop gebruik ik google chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Zit er ook geen verschil van versies tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AW_Bos schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 19:10:
Zit er ook geen verschil van versies tussen?
Beide zijn versie 59.0.3071.115 andere browsers zoals firefox en microsoft edge werkt het ook niet op, misschien ligt het gewoon aan de laptop.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2017 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Verwijderd schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 19:15:
[...]

Beide zijn versie 59.0.3071.115 andere browsers zoals firefox en microsoft edge werkt het ook niet op, misschien ligt het gewoon aan de laptop.
Nee, het zal altijd wel softwarematig zijn. Heb je al eens een nieuw schoon en dus extra profiel in Chrome aangemaakt?
Ik neem aan dat je hem ook in je browser zelf bekijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AW_Bos schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 19:39:
[...]

Nee, het zal altijd wel softwarematig zijn. Heb je al eens een nieuw schoon en dus extra profiel in Chrome aangemaakt?
Ik neem aan dat je hem ook in je browser zelf bekijkt?
Ja vanaf het punt op de screenshot die ik stuurde klik ik gewoon op afspelen. En ik heb nog geen extra profiel aangemaakt maar ik snap niet hoe dat zou kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Het kan zijn dat een bepaalde plugin / addon vreemd gedrag doet? Dus zo kan je dat uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07-09 17:47
Is er een reden dat je nas nog op DSM 5.2 zit? Probeer hem eens naar de nieuwste versie te upgraden. En zet voor de veiligheid ineens auto-updates aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AW_Bos schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 20:43:
Het kan zijn dat een bepaalde plugin / addon vreemd gedrag doet? Dus zo kan je dat uitsluiten.
Wel deze laptop is nieuw en dus heb ik hierop google chrome moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mathias82 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 21:03:
Is er een reden dat je nas nog op DSM 5.2 zit? Probeer hem eens naar de nieuwste versie te upgraden. En zet voor de veiligheid ineens auto-updates aan.
Dit is de nas van iemand anders maar dat doet er niet toe, op de pc werkt het wel alleen op deze laptop niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07-09 17:47
Vreemd. Als ik een MKV van mijn NAS probeer af te spelen door Chrome dan krijg ik de melding dat het niet lukt en dat ik VLC media player moet installeren. Misschien kan je dat eens proberen? Je kan deze downloaden van http://www.videolan.org/vlc/index.nl.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Verwijderd schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 22:17:
[...]

Wel deze laptop is nieuw en dus heb ik hierop google chrome moeten installeren.
Ja, maar dan alsnog kan je een vreemde plug-in hebben en een raar gedrag van Chrome?
Verder raad ikzelf ook VLC-player aan. Het werk een stuk makkelijker, ondersteunt heel veel codecs en verder is het gewoon top.

[ Voor 18% gewijzigd door AW_Bos op 01-07-2017 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik VLC gebruiken online of moet ik daarvoor de video downloaden? En ik heb VLC geïnstalleerd maar dat lost het probleem helaas niet op, misschien moet ik 1 of andere plugin activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:29
@Verwijderd
Kan je niet 'gewoon' met de windows-verkenner naar die NAS gaan, en dan rechtsklikken op het betreffende bestand, en dan kiezen voor 'openen met VLC'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zetje01 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 23:02:
@Verwijderd
Kan je niet 'gewoon' met de windows-verkenner naar die NAS gaan, en dan rechtsklikken op het betreffende bestand, en dan kiezen voor 'openen met VLC'?
Het is niet mijn NAS dus neen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:49
Ik denk dat je op je oude laptop een codec pack stond zoals Klite codec pack https://www.codecguide.com/download_kl.htm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pennywiser schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 23:08:
Ik denk dat je op je oude laptop een codec pack stond zoals Klite codec pack https://www.codecguide.com/download_kl.htm.
Ik heb de mega versie geïnstalleerd maar de video wilt nog steeds niet afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Door middel van Chrome te syncroniseren met de chrome op mijn pc heb ik het probleem kunnen oplossen. Iedereen bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 09:36
Waarom geen ds video (app op windows 10, android en ios) gebruiken in combinatie met video station op de nas?

Dat werkt een stuk beter in mijn optiek.

Het enige wat je op de NAS moet doen is videostation installeren, de users toegang geven en de rest wijst zich vanzelf.
Indexeren kan even duren de eerste keer als het een grote library is maar dat is eenmalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kan je op die manier alleen afspelen als je in hetzelfde LAN netwerk zit. Snap niet hoe je dat op dezelfde manier op een oude machine voor elkaar hebt gekregen. Weet je dat zeker?

Edit: heb het net even geprobeerd op jouw manier binnen mijn LAN (doe ik anders nooit zo) en ik moest in Firefox VLC Web activeren.

Zoals hier al gemeld. DS Video gebruiken of gewoon eerst even downloaden naar je machine en afspelen met iedere player die MKV aankan.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2017 14:07 ]

Pagina: 1