Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulmaster
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-08 21:36

Soulmaster

iPhone, iTypos. iApologize

Topicstarter
Ik speel al een mooi tijdje World of Warships op mijn pc en dat ging tot vandaag prima. ook in de allerhoogste instellingen geen probleem.

maar nu ineens na soms al een paar seconden slaat het spel vast. niet de pc, ik kan verder nog alles doen maar het spel bevriest. via windows manager dan het spel uitzetten en dan kan ik weer verder spelen om enkele seconden later weer vast te slaan.

op de allerlaagste resolutie is er niets aan de hand maar dat is niet de bedoeling ..

Mijn pc is een I7 met een NVIDIDA GeForce GTX 670 .

Grafische kaart schoon gemaakt, computer stofvrij gemaakt, geheugen gechecked maar kan gewoon niet vinden waarom het spel vast slaat.

All wiyht, rho sritched mg kegtops awound?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:32
Begin met het begin.

Heb je alle drivers bijgewerkt?
Dus niet alleen je videokaart maar ook de.chipset, audio, LAN etc

Heb je de laatste Windows updates geïnstalleerd?

Wat zegt het event log ? Zie je daar iets staan dat te maken kan hebben met het vastlopen?

Begin eens daarmee en kijk hoe het dan gaan.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 10:12
Kwestie van isoleren inderdaad: het kan aan zoveel zaken liggen.

- komt dit ook voor bij andere spellen die veel performance vragen?
- sinds wanneer gebeurt dit en heb je daarvoor iets gedaan/geinstalleerd/geupdate (windows bijv?)

klinkt verder wel als een driver of software issue; alleen het spel slaat vast, windows / je pc niet. Als andere spellen er verder geen last van hebben zou ik eens beginnen met alle drivers en software te updaten inderdaad.

Verder kan een verse installatie van het spel soelaas bieden. Zet hierbij in eerste instantie nog geen savegames of andere aangepaste content terug. Kijken wat er gebeurd.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulmaster

Soulmaster

Topicstarter
Probleem gevonden.... de SSD was de schuldige.. nu een nieuwe erin en alles draait als nooit tevoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 21:56
Even nieuwsgierig: hoe ben je daarachter gekomen?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soulmaster

Soulmaster

Topicstarter
Iemand bij mij op mijn werk kwam op het lumineuze idee. ik heb een pci-e SSD maar die zit tussen grafische kaarten in en dus redelijk wat hitte te verduren krijgt, een andere pci-e ssd oplossing is er niet.

nieuwe SSD aangeschaft, ding gekloond , in de pc gezet, pci-e ssd eruit en heerlijk zoals het nu weer draait.
Nat-Water schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 18:26:
Even nieuwsgierig: hoe ben je daarachter gekomen?

Pagina: 1