Beste Tweakers,
Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe desktop, deze ga ik samen met een vriend in elkaar zetten. Ik hoop alles duidelijk te hebben in het topic template, anders hoor ik het graag.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij moet dienen als nieuwe game desktop, waarbij ik ook nog een 1440p monitor wil kopen (dit is een apart budget). Daarbij gaat het ook om een goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik zou graag spellen als the Witcher 3 op high willen spelen en daarnaast moet het systeem een tijdje mee gaan (het zou fijn zijn als ik er 4-5 jaar niet veel aan hoef te doen). Verder moet het wat lichte fotobewerking aankunnen (Adobe Lightroom).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor het systeem zelf rond de 1500 euro. De 1440p monitor komt daar nog bij zo rond de 400 euro. Bij goede verbeteringen mag het iets meer kosten (of minder mits de prijs/kwaliteit omhoog gaat)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een toetsenbord en een 5.1 setje van logitech die voor nu nog voldoen. Ze zijn niet super, maar kunnen nog wel mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb nu gekozen voor een MSI 1080, aangezien de 1070 of bijna net zo duur of niet leverbaar is. Verder het Gigabyte moederbord vanwege de audio uitgangen. De monitor heb ik nu gekozen voor de goede kleurweergave en een redelijke prijs. 60 Hz leek me voldoende en de stap naar 144hz en/of G-sync is qua prijs wel erg hoog.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen sterke merkvoorkeuren. Ik heb wel goede ervaringen met de WD harde schijven, aangezien ik het idee heb dat deze erg betrouwbaar zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zolang de kast niet bijzonder veel lawaai maakt, is dit niet snel een probleem.
Ga je overklokken?
Ik heb dit nog nooit gedaan en ben het nu ook niet van plan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag voor de hoogste prijs/kwaliteit verhouding gaan rond het genoemde budget. Een tientje meer of minder maakt dan niet zo snel uit, maar grote prijsverschillen wel. Advies rondom CPU en GPU keuze wordt zeer gewaardeerd, aangezien ik dat een lastige afweging vind. Het maakt me niks uit als uiteindelijk alle gekozen onderdelen toch anders worden
Ik hoop dat zo alles duidelijk is, hieronder nog mijn huidige lijstje:
Alvast bedankt voor de hulp!
Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe desktop, deze ga ik samen met een vriend in elkaar zetten. Ik hoop alles duidelijk te hebben in het topic template, anders hoor ik het graag.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij moet dienen als nieuwe game desktop, waarbij ik ook nog een 1440p monitor wil kopen (dit is een apart budget). Daarbij gaat het ook om een goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik zou graag spellen als the Witcher 3 op high willen spelen en daarnaast moet het systeem een tijdje mee gaan (het zou fijn zijn als ik er 4-5 jaar niet veel aan hoef te doen). Verder moet het wat lichte fotobewerking aankunnen (Adobe Lightroom).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor het systeem zelf rond de 1500 euro. De 1440p monitor komt daar nog bij zo rond de 400 euro. Bij goede verbeteringen mag het iets meer kosten (of minder mits de prijs/kwaliteit omhoog gaat)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een toetsenbord en een 5.1 setje van logitech die voor nu nog voldoen. Ze zijn niet super, maar kunnen nog wel mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb nu gekozen voor een MSI 1080, aangezien de 1070 of bijna net zo duur of niet leverbaar is. Verder het Gigabyte moederbord vanwege de audio uitgangen. De monitor heb ik nu gekozen voor de goede kleurweergave en een redelijke prijs. 60 Hz leek me voldoende en de stap naar 144hz en/of G-sync is qua prijs wel erg hoog.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen sterke merkvoorkeuren. Ik heb wel goede ervaringen met de WD harde schijven, aangezien ik het idee heb dat deze erg betrouwbaar zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zolang de kast niet bijzonder veel lawaai maakt, is dit niet snel een probleem.
Ga je overklokken?
Ik heb dit nog nooit gedaan en ben het nu ook niet van plan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag voor de hoogste prijs/kwaliteit verhouding gaan rond het genoemde budget. Een tientje meer of minder maakt dan niet zo snel uit, maar grote prijsverschillen wel. Advies rondom CPU en GPU keuze wordt zeer gewaardeerd, aangezien ik dat een lastige afweging vind. Het maakt me niks uit als uiteindelijk alle gekozen onderdelen toch anders worden
Ik hoop dat zo alles duidelijk is, hieronder nog mijn huidige lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 215,95 | € 215,95 |
| 1 | Gigabyte GA-AB350-GAMING 3 | € 113,95 | € 113,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G | € 610,- | € 610,- |
| 1 | WD Blue WD20EZRZ, 2TB | € 67,- | € 67,- |
| 1 | NZXT S340 Elite Zwart | € 95,51 | € 95,51 |
| 1 | TP-Link TL-WDN4800 | € 31,- | € 31,- |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 23,90 | € 23,90 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 127,- | € 127,- |
| 1 | Corsair RM550x | € 90,- | € 90,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 163,39 | € 163,39 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.537,70 | |
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart | € 318,54 | € 318,54 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 318,54 | |
Alvast bedankt voor de hulp!
[ Voor 4% gewijzigd door Skamn op 01-07-2017 18:35 . Reden: Geheugen vergeten toe te voegen.. ]