Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• 2holdenzo
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 02-07-2017
Al een tijdje ben ik bezig met het bouwen van een nieuw werkstation met de volgende 'key' componenten:

- Asus Z270-WS
- Intel Core i7-7700K
- Kingston 2X 8GB HX433C16PB3K2/16(XMP)
- be quiet! processor Koeler Dark Rock Pro 3
- be quiet! Straight Power 10 CM 800W

Ik heb al ontzettend veel gelezen over dit probleem, maar niet specifiek voor bovenstaande combinatie en tot nu toe heeft het nog niet geleid tot DE oplossing ;-)

Het systeem geeft op dit moment bij het starten geen beeld en de Q LED geeft de code 55 na een korte tijd. Ik heb al diverse dingen gelezen over dat het aan de processor zou kunnen liggen of aan de pinnetjes in de socket op het moederbord. Dat laatste heb ik zojuist gecheckt, maar ogenschijnlijk zien alle pinnetjes er prachtig uit.

Ook kan het liggen aan de koeler, dat deze te strak is vastgezet waardoor het moederbord beschadigd zou zijn. Los van het feit dat het monteren van deze koeler echt heel heftig was, door de beperkte ruimte, heb ik hem zeker niet te vast gezet. Ook bij het loshalen en heel zacht vastzetten en de kast horizontaal zetten heeft geen effect.

Tot slot heb ik de geheugen modules van de volgens het boekje (A2 en B2) maar verplaatst en uiteraard ook enkel 1 geplaatst. Ook dit heeft geen effect helaas....

Ook de BIOS kan enkel de nieuwste zijn, want dit moederbord heeft volgens de ASUS site nog maar 1 BIOS versie.

Misschien heeft iemand een idee wat er nog meer aan de hand kan zijn of wellicht een gouden tip? Of er is toch wel degelijk iets defect...

Alvast enorm bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 16:55

nelizmastr

Goed wies kapot

Staat het geheugen op de QVL? Je moederbord kan het geheugen blijkbaar niet uitlezen, dus heb je een defect of incompatibiliteit te pakken.

I reject your reality and substitute my own

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True