Hoi, ik heb een lange tijd een oude Asus laptop gebruikt voor gaming en school, maar deze begint steeds slechter te worden dus wil ik een nieuwe pc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil vooral kunnen gamen op 1920 x 1080 met gemiddeld ~60fps. Ik wil kunnen gamen op League of Legends, GTA V en Battefield 1. De settings hoeft niet hoger te zijn dan medium/high.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maxium bedrag is € 900,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Kast, scherm, muis en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet een bepaalde voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil de pc ook gebruiken als een kleine testlab voor simulaties zodat ik een virtuele netwerk kan bouwen met GNS3 Cisco routers/switches. Binnen dit netwerk komen dan Linux en/of Windows 2016 servers die in virtuele machines van VMWare Workstation of Virtualbox draaien.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Omdat ik naast gamen ook werk met virtuele machines wil ik graag een Ryzen 7 1700 vanwege het aantal cores per vm en in vergelijking met i7 is dit minder. Daarnaast is hyperthreading voor virtualisatie niet altijd handig vanwege gedeelde cache tussen logische processorkernen volgens VMWare zelf.
Ik zou graag advies willen over de bovenstaande specificaties die binnen mijn budget past. Ik hoor graag ideeen over besparingen op onderdelen als videokaart waarmee ik toch niet op ultra speel oid, dus zou ik een nvidia 1050 ti 4GB kunnen nemen en toch nog de genoemde spellen soepel kunnen spelen?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil vooral kunnen gamen op 1920 x 1080 met gemiddeld ~60fps. Ik wil kunnen gamen op League of Legends, GTA V en Battefield 1. De settings hoeft niet hoger te zijn dan medium/high.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maxium bedrag is € 900,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Kast, scherm, muis en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 215,95 | € 215,95 |
1 | MSI B350 PC Mate | € 97,95 | € 97,95 |
1 | MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G | € 307,90 | € 307,90 |
1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G4D30AETA | € 118,95 | € 118,95 |
1 | Corsair CX450M | € 51,- | € 51,- |
1 | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 94,90 | € 94,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 886,65 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet een bepaalde voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil de pc ook gebruiken als een kleine testlab voor simulaties zodat ik een virtuele netwerk kan bouwen met GNS3 Cisco routers/switches. Binnen dit netwerk komen dan Linux en/of Windows 2016 servers die in virtuele machines van VMWare Workstation of Virtualbox draaien.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Omdat ik naast gamen ook werk met virtuele machines wil ik graag een Ryzen 7 1700 vanwege het aantal cores per vm en in vergelijking met i7 is dit minder. Daarnaast is hyperthreading voor virtualisatie niet altijd handig vanwege gedeelde cache tussen logische processorkernen volgens VMWare zelf.
Ik zou graag advies willen over de bovenstaande specificaties die binnen mijn budget past. Ik hoor graag ideeen over besparingen op onderdelen als videokaart waarmee ik toch niet op ultra speel oid, dus zou ik een nvidia 1050 ti 4GB kunnen nemen en toch nog de genoemde spellen soepel kunnen spelen?