Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Classicpall
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-03 12:14
Hoi, ik heb een lange tijd een oude Asus laptop gebruikt voor gaming en school, maar deze begint steeds slechter te worden dus wil ik een nieuwe pc.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik wil vooral kunnen gamen op 1920 x 1080 met gemiddeld ~60fps. Ik wil kunnen gamen op League of Legends, GTA V en Battefield 1. De settings hoeft niet hoger te zijn dan medium/high.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Het maxium bedrag is € 900,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Kast, scherm, muis en toetsenbord.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 215,95€ 215,95
1MSI B350 PC Mate€ 97,95€ 97,95
1MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G€ 307,90€ 307,90
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G4D30AETA€ 118,95€ 118,95
1Corsair CX450M€ 51,-€ 51,-
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 94,90€ 94,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 886,65

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Ik heb niet een bepaalde voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Ik wil de pc ook gebruiken als een kleine testlab voor simulaties zodat ik een virtuele netwerk kan bouwen met GNS3 Cisco routers/switches. Binnen dit netwerk komen dan Linux en/of Windows 2016 servers die in virtuele machines van VMWare Workstation of Virtualbox draaien.

Ga je overklokken?

Nee.

Wat verwacht je van ons?

Omdat ik naast gamen ook werk met virtuele machines wil ik graag een Ryzen 7 1700 vanwege het aantal cores per vm en in vergelijking met i7 is dit minder. Daarnaast is hyperthreading voor virtualisatie niet altijd handig vanwege gedeelde cache tussen logische processorkernen volgens VMWare zelf.

Ik zou graag advies willen over de bovenstaande specificaties die binnen mijn budget past. Ik hoor graag ideeen over besparingen op onderdelen als videokaart waarmee ik toch niet op ultra speel oid, dus zou ik een nvidia 1050 ti 4GB kunnen nemen en toch nog de genoemde spellen soepel kunnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
Houd rekening met late levertijd van de AMD kaarten. de 1050 TI is wel wat minder snel, je zou kunne overwegen om een iets goedkopere CPU te nemen en een 1060 te pakken om iets langer met je systeem te kunnen doen. Afhankelijk van hoeveel VM's je gaat draaien kunnen minder threads ook interessant genoeg zijn als je niet al te veel tegelijk gaat doen. e.g. hexa Ryzen scheelt al weer 100 euro en je hebt nog steeds meer dan de i7 hoewel ik verwacht dat je daar ook genoeg threads voor zou hebben.~

Kun je iets meer vertellen over dat kleine netwerk? Als de machines zo goed als niets doen heb je ook niet veel threads nodig.

Edit:
BF 1 gaat wel met een 1050 TI maar je zult dan al op medium zitten.
Let wel dat je een Ryzen CPU hebt en die wil heel graag snel Ram geheugen, kijk of je voor niet al te veel die 2133 naar 3000 mhz kan krijgen.

Er is vast iemand die wat beter advies kan geven verder

[ Voor 18% gewijzigd door Gopher op 01-07-2017 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

De standaard geheugensnelheid van Ryzen is 2666 mhz. Met 2133 beperk je de prestaties behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Classicpall
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-03 12:14
@Gopher

ik ben van plan om minimaal 3 vms tegelijk te gebruiken. 1 vm met Windows Server 2016 en 1 vm met Windows 10 als client voor WDS. Daarnaast wil ik een linux vm koppelen met Active Directory d.m.v. Samba, zodat ik later als alles stabiel draait, extra vms met linux clients in loggen als een AD gebruiker. Het netwerkverkeer loopt dan via een virtuele Cisco router met access control list die ik configureer om bijvoorbeeld bepaalde poorten te blokkeren op basis van vlans.
Binnen 3 maanden wil ik mogelijk een extra harde schijf van 1 TB toevoegen voor opslag van Windows en Linux images

Ik heb mijn hardware lijst aangepast en Ryzen 7 1700 naar Ryzen 5 1600 veranderd vanwege hoge kosten. Ik wil kiezen voor een nvidia 1050 ti 4GB tenzij er andere betere opties zijn die binnen mijn budget vallen. Ik heb ook de RAM veranderd naar 3000MHz voor hogere snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
Ik denk dat een betere graka meteen 1060 zal zijn dat is meteen weer 100 extra. voor medium / high settings kun je die 1050 ti videokaart wel even gebruiken