Muispad doet niks

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 940623

Topicstarter
Daar ben ik weer, dit keer met een nieuwe vraag.

Vanochtend gezeur gehad met mijn Asus laptop die niet meer wilde opstarten. Windows 10 er opnieuw op geinstalleerd, maar nu doet de muispad het niet meer. De cursor is dan ook nergens te zien. Pas als ik er een gewone muis op aansluit doet hij het weer.

Ik heb de toetsencombinaties met Fn al geprobeerd, maar die lossen het niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:25

D4NG3R

kiwi

:)

Welke laptop? Heb je de juiste driver(s) geïnstalleerd?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
D4NG3R schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:05:
Welke laptop? Heb je de juiste driver(s) geïnstalleerd?
Een Asus laptop... Drivers? (heb hier echt totaal geen verstand van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Nadat je Windows installeerd moeten de drivers nog. Als je dat niet gedaan hebt is dat je probleem. Kijk eens bij apparaatbeheer wat er allemaal nog mist.
Anoniem: 940623 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:06:
[...]

Windows installeren is meer dan alleen Windows zelf er op zetten. De drivers (stuurprogramma's) van alle apparaten moet je ook installeren wil alles goed werken.

[ Voor 54% gewijzigd door PilatuS op 01-07-2017 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Anoniem: 940623 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:06:
[...]

Welke Asus laptop precies? Achterop is vast wel ergens een sticker te vinden met het modelnummer.

Drivers zorgen voor de communicatie tussen Windows en de hardware (trackpad in dit geval), die zal je moeten downloaden via Asus a.d.h.v. het model laptop dat je hebt. Andere belangrijke drivers zijn die voor de audio, netwerk en videochip(s) op de laptop. Zonder functioneren deze matig of simpelweg niet, ook die kan je vinden op de bovenstaande website als je jouw model laptop opzoekt.

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 01-07-2017 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij apparaatbeheer onder het kopje Muizen staat er alleen HID muis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Anoniem: 940623 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:08:
Bij apparaatbeheer onder het kopje Muizen staat er alleen HID muis
Ga naar de site van Asus en download alle stuurprogramma's voor het model laptop wat je hebt. Die FN toetsen zullen het waarschijnlijk ook niet volledig gaan doen zonder de juiste drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Ik zou de laptop eerst even de kans geven om te updaten. Met een nieuwe installatie zal dit ook al helpen, omdat Windows Update automatisch al drivers installeert.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Detmer schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:14:
Met een nieuwe installatie zal dit ook al helpen, omdat Windows Update automatisch al drivers installeert.
WHQL drivers zijn veelal verouderde en/of incomplete (basale) versies van drivers. Bij AMD en Nvidia GPU's krijg je bijvoorbeeld niet de Radeon settings of Nvidia control panel tool geïnstalleerd. Voor trackpad's en FN toetsen heb ik Windows eigenlijk nog nooit automatisch drivers zien downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:54
Voor Asus moet je eerst ATK package installeren, vervolgens Asus Smart Gesture. Als je er geen verstand van heb, doe jezelf een lol en installeer gewoon alles. Maar ik zou eerst beginnen met ATK package.

Op de website van Asus naar ondersteuning gaan en kiezen voor stuurprogramma's. Zoek je model laptop en je kan ze allemaal netjes installeren.
Pagina: 1