PC Prestatie Verbeteren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is wat ik het best kan veranderen aan mijn pc voor betere prestaties, vooral op gaming gebied.
Het hoeft geen extreme gaming pc te worden, daar heb ik het budget ook niet voor, maar als ik iets heb wat achterloopt op de rest wil ik dat graag vervangen.

Dit zijn de specs van m'n pc nu:
CPU
Intel Pentium E6700 @ 3.20GHz 46 °C
Wolfdale 45nm Technology
RAM
8.00GB Dual-Channel DDR3 @ 533MHz (7-7-7-20)
Motherboard
ASRock G41M-S3 (CPUSocket) 35 °C
Graphics
PL2382H (1920x1080@60Hz)
2048MB ATI AMD Radeon HD 7700 Series (XFX Pine Group) 43 °C
Storage
465GB SAMSUNG HD501LJ ATA Device (SATA)
1397GB Seagate ST31500341AS ATA Device (SATA)
Optical Drives
HL-DT-ST DVDRAM GH22NS50 ATA Device

Ik heb zelf al gesproken met een ict-er die zei dat ik een nieuwe moederbord nodig heb maar ik weet ook niet wat ik dan nodig heb of wat er verkeerd aan is?
Ook had hij het over een SSD-schijf installeren zodat mijn computer runt op een aparte schijf, ook hier weet ik niet veel over (heb het wel opgezocht dus ik snap het wel een beetje).
Als behuizing heb ik een Sharkoon VG4-W ATX

PS. dit is de eerste keer dat ik een vraag stel online dus als ik iets vergeten ben te vertellen laat het me even weten.

Beste antwoord (via Verwijderd op 01-07-2017 17:55)

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tja, alle hardware is eigenlijk achterhaald. Voor een toch niet al te lichte game zoals de Witcher 3 zal je vrijwel alles moeten vervangen. In ieder geval de belangrijke onderdelen:

-CPU
-Moederbord
-RAM
-Videokaart
-Voeding

Daarmee zit je al ruim boven de €500 als je alles nieuw koopt. Wat ik zou doen is het volgende. Voor €350 heb je een behoorlijk snelle quadcore CPU, een simpel maar effectief moederbord, een nieuwe voeding en een 8GB setje RAM. Dit zou voor de meeste games afdoende moeten zijn als je settings niet max wil hebben. Vervolgens pak je de rest van die €500 en koop je een tweedehands GTX 960 4GB. Niet de 2GB versie, nee een 4GB. Eentje zoals deze:
V&A aangeboden: MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G

Kan je als het goed is weer een heel tijd meer vooruit, en zeker de Witcher 3 spelen. Zeer belangrijk want die game is te goed om niet te spelen. :+

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1400 Boxed Wraith Stealth koeler€ 164,95€ 164,95
1ASRock A320M€ 61,10€ 61,10
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15€ 75,95€ 75,95
1Corsair CX450M€ 51,-€ 51,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 353,-

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18-09 12:41
Als ik het zo bekijk lijkt me een processor upgrade het beste.
Dan heb je ook een nieuw moederbord en geheugen nodig.

En een SSD is ook geen verkeerde keuze.

Maar voordat we verder praten, wat is je budget?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De HD 7700 serie bestaat uit de 7730, 7750, 7770 en 7790. Welke heb je?

Wat is het merk en type van de voeding en hoe oud is deze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:40

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Gezien de huidige onderdelen lijkt het me niet onverstandig om de (zoals altijd bij topics in deze stijl onvermelde) voeding ook te vervangen. Budget is inderdaad wel een belangrijk iets om wat zinnigs te kunnen zeggen, plus dat een eigen opzetje hier ook gewenst is. Lees eens de BBG door van deze maand, bijvoorbeeld.

[ Voor 10% gewijzigd door FooLsKi op 01-07-2017 16:07 . Reden: url toegevoegd ]

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie snelle reacties
CryRaven
ik heb niet veel maar ik zou zeggen 500,-?
Isdat een redelijk bedrag?
eronder mag altijd natuurlijk haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ACB2401
ehm er staat hier alleen 'ATI AMD Radeon HD 7700 Series'
en mijn voeding zal ik nu even checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar lees je HD 7700 aan af?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDarkUsb
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-09 23:25
Speccy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18-09 12:41
Verwijderd schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 16:08:
bedankt voor jullie snelle reacties
CryRaven
ik heb niet veel maar ik zou zeggen 500,-?
Isdat een redelijk bedrag?
eronder mag altijd natuurlijk haha
Voor dat bedrag kan je wel iets leuks krijgen, wat voor games speel je zoal?
Dan kan ik even wat voor je samenstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ACB2401
ik heb net de voeding bekeken en het is "ocz tech. model OCZ600SXS"
dus 600W, dat lijkt me genoeg toch?

een programma genaamd speccy waarop alle onderdelen van je computer staan + ik heb net even zitten kijken maar ik er staat letterlijk 7700 op meer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel veel verschillende soorten games maar ik denk dat ik vooral moeite heb met graphics?
laatst had ik witcher3 en mijn computer kon moeilijk op de laagste settings spelen.
Kan het over het algemeen ook worden verbeterd?
Een vriend van me had het over een alternate upgrade setje, is dat wat?
Want als ik het nu ga upgrade voor een bepaalde game is het ook zo weer achterhaald

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:08
Welke games speel je, en op welke resolutie? Daar valt of staat alles mee :P

Persoonlijk zou ik hier niet meer in investeren. Voor games heb je een nieuwe videokaart nodig, maar je processor is dermate oud en traag dat je nooit het maximale uit die nieuwe kaart zal kunnen trekken. Dus eigenlijk wil je die ook upgraden. Edit: ik zie nu dat je The Witcher noemt, daar schiet je processor echt tekort voor.
Een SSD is zoals je zelf al noemt eigenlijk een no-brainer als je een vlot systeem wil.

Ik denk dat ik alles zou verkopen; als geheel systeem hier op Vraag & Aanbod (of Marktplaats) aan zou bieden. Losse onderdelen is lastiger verkopen maar levert misschien iets meer op.
Leg je huidige budget erbij en je kan een echt nieuw systeem bouwen. Eventueel houd je een van je harde schijven zodat je genoeg hebt aan een SSD voor data opslag.

En de 7700 die Speccy aangeeft is een generatie. Speccy geeft inderdaad niet het letterlijke type aan :P heb je niet nog ergens de bon, of staat het misschien op de kaart zelf?
Je zal uiteindelijk ook het typenummer moeten weten bij een eventuele doorverkoop.
Mocht het een 7790 zijn dan kan je die in principe nog wel even vasthouden... maar ik zou je adviseren om ook een nieuwe, moderne vlotte videokaart erbij te halen.

Zeker als je een beetje kan handelen en 2e hands koopt en verkoopt, valt er heel wat moois te maken samen met het door jou genoemde budget.

[ Voor 16% gewijzigd door Richh op 01-07-2017 16:44 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 16:37:
ACB2401
ik heb net de voeding bekeken en het is "ocz tech. model OCZ600SXS"
dus 600W, dat lijkt me genoeg toch?
600w zegt niets, kwaliteit is het waar het om gaat. Helaas is de kwaliteit van OCZ voedingen nogal matig waardoor de levensduur bij 6 à 7 jaar wel op houdt. Hoe oud is de voeding?
een programma genaamd speccy waarop alle onderdelen van je computer staan + ik heb net even zitten kijken maar ik er staat letterlijk 7700 op meer niet
Wat zegt het dashboard van de AMD driver? Er zit ook een sticker met typenummer op de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Richh
Dus als ik een betere prestatie wil over het algemeen en een snellere pc wilt dan zou ik een SSD moeten kopen en langzaam mijn processor en vid.kaart vervangen voor betere kwaliteit?
Zoja welke processor en videokaart zou geschikt zijn en wat moet ik doen met de SSD-schijf?

PS. de voeding is de 7770 (met ghost thermal tech?) en is circa 5/6 jaar oud
[img]https://http://www.legitreviews.com/images/reviews/1854/xfx-r7770-top.jpg[/img]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tja, alle hardware is eigenlijk achterhaald. Voor een toch niet al te lichte game zoals de Witcher 3 zal je vrijwel alles moeten vervangen. In ieder geval de belangrijke onderdelen:

-CPU
-Moederbord
-RAM
-Videokaart
-Voeding

Daarmee zit je al ruim boven de €500 als je alles nieuw koopt. Wat ik zou doen is het volgende. Voor €350 heb je een behoorlijk snelle quadcore CPU, een simpel maar effectief moederbord, een nieuwe voeding en een 8GB setje RAM. Dit zou voor de meeste games afdoende moeten zijn als je settings niet max wil hebben. Vervolgens pak je de rest van die €500 en koop je een tweedehands GTX 960 4GB. Niet de 2GB versie, nee een 4GB. Eentje zoals deze:

Kan je als het goed is weer een heel tijd meer vooruit, en zeker de Witcher 3 spelen. Zeer belangrijk want die game is te goed om niet te spelen. :+

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 353,-

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door een ssd krijg je geen betere gameprestaties.

Je zal met 7770 de videokaart bedoelen.

Is de voeding ook een of zes of ouder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik bedoelde de videokaart met 7770 en de voeding is inderdaad 5/6 jaar oud
Verwijderd schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 17:44:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Verwijderd schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 17:34:
Richh
Dus als ik een betere prestatie wil over het algemeen en een snellere pc wilt dan zou ik een SSD moeten kopen en langzaam mijn processor en vid.kaart vervangen voor betere kwaliteit?
Zoja welke processor en videokaart zou geschikt zijn en wat moet ik doen met de SSD-schijf?

PS. de voeding is de 7770 (met ghost thermal tech?) en is circa 5/6 jaar oud
[[url="https://http://www.legitreviews.com/images/reviews/1854/xfx-r7770-top.jpg"]afbeelding[/url]]
Daar komt het wel op neer; een nieuwe videokaart, processor en SSD. En daarmee heb je zo ongeveer álle onderdelen al vervangen. Verder werd hier terecht al de ouderdom van de voeding benoemd... dus: tijd voor een nieuw systeem. Dan kan je je oude systeem mooi in 1x verkopen.

Zoals je zelf al zei is de SSD bedoeld voor Windows en eventuele software die je vaak opstart. Het maakt de werking van je PC veel vlotter. Als ik software als Word opstart vanaf SSD, dan is dat binnen 1 seconde klaar, met een harddisk duurt dat 5+ seconden. Qua gaming prestaties schiet je niet heel veel op met een SSD, maar voor al het andere is het zeer aan te raden.

Zoals ik al eerder benoemde hebben we meer info nodig voor een echt goed advies; welke games ga je spelen op welke resolutie?

Het lijstje hierboven ziet er in ieder geval al goed uit. Qua processor zou ik inderdaad ook kijken naar een Ryzen 1400 en een goedkoop simpel moederbord. Daarmee kan je een paar jaar vooruit. Een Pentium G4560 is ook een optie maar dan begin je direct aan dezelfde beperking die je nu ook hebt.
Je kan ook op zoek gaan naar een tweedehands Intel Core i5 + moederbord + 8GB RAM. Al zijn dit soort setjes altijd in trek waardoor je misschien niet altijd een hele goede deal kan maken.

Qua videokaart: wil je nieuw kijken dan is het vrij pittig, omdat de interessante kaarten massaal worden opgekocht door cryptocoin miners op dit moment. Een RX570 4GB is wat ik je aan zou raden maar de beschikbaarheid is erg slecht waardoor de prijzen >50 euro boven de adviesprijs liggen; 10% van je budget. Voor een GTX 1060 3GB geldt hetzelfde.

Tweedehands zijn R9 290's wel te vinden, als je een Sapphire Tri-X model kan vinden is hij nog vrij stil ook :)
Een GTX 960 of GTX 970 kan ook, iets goedkoper maar beide ook trager dan een R9 290.

Kijk eens rond op V&A of je wat interessante advertenties vind. Op Tweakers is een beoordelingssysteem waar je goed aan kan zien of mensen betrouwbaar zijn :)

Als je even een @ voor mijn username zet in je reactie, dan krijg ik daar ook een melding van. Anders vergeet ik dit topic :P Zou je daarnaast je posts willen bewerken als je 2 reacties vlak achter elkaar plaatst? Dubbelposten is niet toegestaan :)

[ Voor 19% gewijzigd door Richh op 01-07-2017 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:04
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 17:41:

-CPU
-Moederbord
-RAM
-Videokaart
-Voeding

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 353,-
@DaniëlWW2 Als ik kijk naar één van de performance summary's in TPU's reviews dan lijkt een GTX 960 niet zoveel beter te presteren dan een GTX 1050 en die staan nieuw al te koop voor rond de €120. Dus een tweedehands GTX 960 is dat naar mijn mening echt niet waard.

Dan zou ik een tientje meer betalen voor deze;
V&A aangeboden: Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

NitroX infinity schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:01:
[...]

@DaniëlWW2 Als ik kijk naar één van de performance summary's in TPU's reviews dan lijkt een GTX 960 niet zoveel beter te presteren dan een GTX 1050 en die staan nieuw al te koop voor rond de €120. Dus een tweedehands GTX 960 is dat naar mijn mening echt niet waard.

Dan zou ik een tientje meer betalen voor deze;
V&A aangeboden: Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G
Voor €130 is een GTX1050Ti wel een mooie keuze ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Richh Rrich en @DaniëlWW2 DaniëlWW2

Dus als ik:
-CPU
Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15
-Moederbord
ASRock A320M
-Videokaart
MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G
-Voeding
Corsair CX450M
-SSD-schijf
Seagate 1200.2 Light Endurance 1,92TB

(en een koeler
AMD Ryzen 5 1400 Boxed Wraith Stealth?
is dat nodig?)

koop, dan ben ik klaar?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2017 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Bij CPU heb je nu RAM-geheugen staan :P
De Ryzen 5 1400 is je CPU. Daar zit een koeler bij in de doos :P

De door jou gekozen schijf is geen SSD maar een ouderwetse harddisk. Dit is een prijsfout :P je hebt daar een schijf van 2500 euro.
In principe kan je 1 HDD uit je oude systeem meenemen naar je nieuwe, dat bespaart daar weer geld.

Maar verder; als je daar een kast bij koopt; dan ben je klaar, ja... wat ga je tweedehands halen en wat ga je nieuw halen?

Persoonlijk zou ik 2ehands gaan shoppen. Ik heb even snel gekeken wat er allemaal is, een paar voorbeeldjes:
CPU, moederbord en geheugen:
V&A aangeboden: i5 Upgradeset met i5 3570, Asrock H77 Pro 4-M, Corsair Vengea...
V&A aangeboden: Intel Core i5 2500K / Gigabyte Z68X-UD3H-B3 / CORSAIR DDR3 16...
GPU:
V&A aangeboden: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5
V&A aangeboden: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G
V&A aangeboden: Gigabyte GV-R929WF3-4GD
SSD:
V&A aangeboden: Samsung 840 Pro 256GB SSD

En dan verder, nieuw:
pricewatch: Corsair CX450M
pricewatch: BitFenix NOVA Zwart

Je zou ook tweedehands naar een volledig systeem kunnen zoeken.

[ Voor 67% gewijzigd door Richh op 01-07-2017 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ooh sorry ik zat al te kijken ik dacht dat het 1 koeler was
ik vond het namelijk al prijzig voor een koeler daarom :F

dus
-CPU
-Moederbord
ASRock A320M
-Videokaart
-Voeding
Corsair CX450M
-Ram
AMD Ryzen 5 1400 Boxed Wraith Stealth Koeler
Verwijderd schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 17:44:

Als ik de SSD weglaat dan is ie minder snel maar dan hou ik mijn 2 harde schijven die ik nu heb
(zo sloom is het ook weer niet en voor die paar sec. heb ik eerlijk gezegd geen groot bedrag over als het qua gaming ook niet veel helpt)

Als dit het is dan koop ik denk ik alles nieuw, dan kom ik rond de 350,- uit d:)b
En ik ben ook net nieuw in al deze onderdelen dus ik weet niet welke 2de hands goed is of welke ik moet hebben

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2017 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voor gameprestaties maakt een ssd niet uit, je krijgt er geen enkele fps bij. Alleen het opstarten van de game en het laden van de levels gaat een stuk sneller. Voor al het overige wat je op de pc doet voelt het een stuk sneller aan dan met een hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:42:
Voor gameprestaties maakt een ssd niet uit, je krijgt er geen enkele fps bij. Alleen het opstarten van de game en het laden van de levels gaat een stuk sneller. Voor al het overige wat je op de pc doet voelt het een stuk sneller aan dan met een hdd.
ja dan denk ik dat ik de ssd voor nu laat, kan ik altijd nog kopen, maar nu heb ik er geen behoefte aan dan
dus die 4 nieuwe producten (350,-) kopen? werkt dat samen met elkaar?
zoja dan denk ik dat dit het antwoord is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat werkt met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
okey dan ga ik die 4 kopen en een videokaart (GTX 1050 Ti https://tweakers.net/zoeken/?keyword=GTX+1050+Ti )
dan als allerlaatste vraag, welke van die 4 zal ik nemen?
en als die ook samenwerkt dan ben ik klaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 16:13
Als je 500€ in gedachten had dan zou ik toch echt een SSD erbij kopen. Al is het maar 256GB. Daar ga je zoveel plezier van beleven! En dan je HDD als opslag. Als je een Samsung SSD koopt zit daar vaak een clone tool bij die je Windows zo van HDD naar SSD kloont.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Verwijderd schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:28:
dus
-CPU
-Moederbord
ASRock A320M
-Videokaart
-Voeding
Corsair CX450M
-Ram
AMD Ryzen 5 1400 Boxed Wraith Stealth Koeler
Nee, je hebt opnieuw CPU en RAM omgedraaid :X

Een SSD later inbouwen betekent ook opnieuw Windows installeren. En ik zou toch echt de tweedehandsmarkt op stappen voor een videokaart. Met een 1050 Ti zal je vrij snel weer je videokaart moeten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik had het gekopieerd, maar afgezien van dat foutje ben ik eigenlijk best wel een soort van slim soms :P
ja ik wil wel een 2de hands videokaart maar dan heb ik hulp nodig met welke ik ga zoeken aangezien ik al die namen en spec.s niet weet.
en ik ga niet voor een ssd omdat het nu teveel kost en m'n pc niet erg traag is + het geen gaming voordelen heeft.
(misschien later wel)
Richh schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 19:36:
[...]

Nee, je hebt opnieuw CPU en RAM omgedraaid :X

Een SSD later inbouwen betekent ook opnieuw Windows installeren. En ik zou toch echt de tweedehandsmarkt op stappen voor een videokaart. Met een 1050 Ti zal je vrij snel weer je videokaart moeten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Ik had een hele lijst gestuurd een aantal posts terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Richh ik zit te denken aan deze https://www.marktplaats.n...c1b&previousPage=lr&pos=2
zal ik die proberen te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:04
Nee, er staat al een bod voor €100 en dat zal waarschijnlijk oplopen nog als je gaat bieden en dat is een GTX 960 niet waard.

[ Voor 21% gewijzigd door NitroX infinity op 01-07-2017 20:07 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Ik zou sowieso hier op Tweakers kopen... En voor een 970 of R9 290 gaan. Iets duurder, maar dan heb je ook wat.

[ Voor 48% gewijzigd door Richh op 01-07-2017 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik denk dat ik het ook via tweakers ga doen, wil wel 1 van deze denk ik
https://tweakers.net/zoeken/?keyword=GTX+1050+Ti

in ieder geval allemaal heel erg bedankt!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2017 12:36 ]

Pagina: 1