Ik heb op dit moment een Intel NUC met Kodi er op. maar de laatste tijd merk ik steeds vaker dat het beeld aan het stotteren was. na wat onderzoek kwam ik er achter dat het kwam door de HVEC encoding (265). En daar heeft mijn NUC geen ondersteuning voor.
mijn huidige NUC:
en ik begin de laatste tijd te merken dat vooral Steams HEVC beginnen te gebruiken.
Ik zoek een?
Een vervanger voor mijn huidige NUC dat goed overweg kan met HEVC.
Wat is je budget?
Lastig lastig. niet meer dan een paar honderd euro lijkt me.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ga er KODI op draaien, dat is een must. op dit moment gebruik ik libreelec er voor. maar kan makkelijk switchen zolang het maar kodi draait
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb eigenlijk veel te veel gevonden, dat is het grote probleem. Mijn NUC stamt uit de tijd dat en RPI het allemaal maar net aan kon. en dat vond ik toen niet genoeg. Ook alle andere streamers waren toen ronduiit ruk.
Maar nu Zie je erg veel Android mediaplayers voorbijkomen, raspberry pi 3 en NUC.
Daar zit ik tussen te twijfelen op het moment.
Android players: lekker goedkoop, maar twijfelachtige besturing/modbaarheid
RASPI3: zeer goedkoop, maar weet niet 100% zeker of dit aan mijn eisen gaat voldoen
NUC: wat duurder maar voldoet zeker aan mijn eisen. (ik zag al dat de recente HEVC decoding hardware hebben)
Welke vragen heb je hier nog over?
Het gaat mij vooral om de keuzen tussen de 3 niveaus. mocht iemand anders een ander geweldig idee hebben graag!!!
Harde eisen van mijn HTPC:
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen me de keuze!
mijn huidige NUC:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel NUC DN2820FYKH | € 0,- | € 0,- |
1 | Crucial CT25664BF160B | € 18,72 | € 18,72 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 18,72 |
en ik begin de laatste tijd te merken dat vooral Steams HEVC beginnen te gebruiken.
Ik zoek een?
Een vervanger voor mijn huidige NUC dat goed overweg kan met HEVC.
Wat is je budget?
Lastig lastig. niet meer dan een paar honderd euro lijkt me.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ga er KODI op draaien, dat is een must. op dit moment gebruik ik libreelec er voor. maar kan makkelijk switchen zolang het maar kodi draait
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb eigenlijk veel te veel gevonden, dat is het grote probleem. Mijn NUC stamt uit de tijd dat en RPI het allemaal maar net aan kon. en dat vond ik toen niet genoeg. Ook alle andere streamers waren toen ronduiit ruk.
Maar nu Zie je erg veel Android mediaplayers voorbijkomen, raspberry pi 3 en NUC.
Daar zit ik tussen te twijfelen op het moment.
Android players: lekker goedkoop, maar twijfelachtige besturing/modbaarheid
RASPI3: zeer goedkoop, maar weet niet 100% zeker of dit aan mijn eisen gaat voldoen
NUC: wat duurder maar voldoet zeker aan mijn eisen. (ik zag al dat de recente HEVC decoding hardware hebben)
Welke vragen heb je hier nog over?
Het gaat mij vooral om de keuzen tussen de 3 niveaus. mocht iemand anders een ander geweldig idee hebben graag!!!
Harde eisen van mijn HTPC:
- 1080P beeld
- geluid over HDMI
- highres fanart skin
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen me de keuze!