Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-10 14:23
Ik heb op dit moment een Intel NUC met Kodi er op. maar de laatste tijd merk ik steeds vaker dat het beeld aan het stotteren was. na wat onderzoek kwam ik er achter dat het kwam door de HVEC encoding (265). En daar heeft mijn NUC geen ondersteuning voor.

mijn huidige NUC:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC DN2820FYKH€ 0,-€ 0,-
1Crucial CT25664BF160B€ 18,72€ 18,72
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 18,72

en ik begin de laatste tijd te merken dat vooral Steams HEVC beginnen te gebruiken.

Ik zoek een?
Een vervanger voor mijn huidige NUC dat goed overweg kan met HEVC.

Wat is je budget?
Lastig lastig. niet meer dan een paar honderd euro lijkt me.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ga er KODI op draaien, dat is een must. op dit moment gebruik ik libreelec er voor. maar kan makkelijk switchen zolang het maar kodi draait ;)

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb eigenlijk veel te veel gevonden, dat is het grote probleem. Mijn NUC stamt uit de tijd dat en RPI het allemaal maar net aan kon. en dat vond ik toen niet genoeg. Ook alle andere streamers waren toen ronduiit ruk.

Maar nu Zie je erg veel Android mediaplayers voorbijkomen, raspberry pi 3 en NUC.
Daar zit ik tussen te twijfelen op het moment.

Android players: lekker goedkoop, maar twijfelachtige besturing/modbaarheid

RASPI3: zeer goedkoop, maar weet niet 100% zeker of dit aan mijn eisen gaat voldoen

NUC: wat duurder maar voldoet zeker aan mijn eisen. (ik zag al dat de recente HEVC decoding hardware hebben)

Welke vragen heb je hier nog over?
Het gaat mij vooral om de keuzen tussen de 3 niveaus. mocht iemand anders een ander geweldig idee hebben graag!!!

Harde eisen van mijn HTPC:
  • 1080P beeld
  • geluid over HDMI
  • highres fanart skin
IR zou een leuke extra zijn (zit nu ook in mijn NUC ingebouwd)
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen me de keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:33

HaTe

haat niet

Ik zou voor een Xiaomi Mi Box gaan. Kan je gelijk als Chromecast gebruiken. Nu verkrijgbaar voor nog geen 50 euro!
https://nl.pepper.com/aan...or-eur4805-gearbest-45230

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
HaTe schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 15:49:
Ik zou voor een Xiaomi Mi Box gaan. Kan je gelijk als Chromecast gebruiken. Nu verkrijgbaar voor nog geen 50 euro!
https://nl.pepper.com/aan...or-eur4805-gearbest-45230
ja die zag ik ook voorbij komen.

maar kan niet erg duidelijk vinden of deze sterk genoeg is voor HVEC + KODI?
zelf ervaring mee?

EDIT: ik ben scheel staat er gewoon bij

[ Voor 4% gewijzigd door fjux op 01-07-2017 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Laatst online: 13:33

HaTe

haat niet

Kodi draait soepel weet ik uit eigen ervaring. Ik heb nog geen H.265 materiaal dus zou niet weten hoe dat gaat, maar volgens internet ondersteund hij dat wel. Wel lees ik nu dat hij daar niet echt snel genoeg voor is..

Je kan anders een Nvidia Shield overwegen, dat is helemaal mooi. https://www.nvidia.com/nl-nl/shield/shield-tv/

[ Voor 7% gewijzigd door HaTe op 01-07-2017 16:11 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 13:43

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
ik heb de Mi Box aangeschaft om te kijken of het wat is. bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1