Toon posts:

Auto versterker start&stop systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb een versterker in mijn Renault Megane 3 met start&stop systeem ondanks dat deze aangesloten zit op de continu spanning krijgt deze toch een tik waardoor deze opnieuw start. Super irritant natuurlijk aangezien bij ieder stoplicht iedere file enz enz enz en ik dagelijks nog al wa uren in de auto doorbreng.
Wat zou DE oplossing zijn wan het standaard geluid van de crappy speakers van Renault kan ik niet meer aanhoren

Beste antwoord (via Verwijderd op 01-07-2017 15:04)

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:43

Rmg

Powercap of condensator er tussen zo'n geval https://www.pimtensen.nl/...kers/133l-condensatoren/#

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 07:57
Start/stop uitschakelen. Of kijken of je versterker iets van low voltage detectie heeft en dat uitschakelen.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MewBie schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:54:
Start/stop uitschakelen. Of kijken of je versterker iets van low voltage detectie heeft en dat uitschakelen.
Optie 1 = geen optie
Optie 2 = nee zit er niet op ik weet ook niet of het nu komt door een piekje/dalletje van de remote of op de +

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Powercap of condensator er tussen zo'n geval https://www.pimtensen.nl/...kers/133l-condensatoren/#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk! Ik zie verschillende farrad en heel variërende prijzen. Waar moet ik op letten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Verwijderd schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 15:03:
[...]

Duidelijk! Ik zie verschillende farrad en heel variërende prijzen. Waar moet ik op letten?
Ligt ook aan het vermogen van je systeem maar ik zou een kleine qua prijs en formaat bestellen en kijken of het probleem weg is. Makkelijkste is om langs een zaak te rijden die car entertainment doet en vragen of je er ff q mag proberen, tis zo geïnstalleerd en getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 18:11
Vraag me af of een cap gaat helpen, misschien als je dunne draden naar de amp gebruikt. Anders trekt je startmotor die cap natuurlijk direct leeg en valt je amp alsnog uit. Welke versterker gaat het om? Beetje Rockford of Kicker overleeft een startpoging met een volle accu wel, net als de HU.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 17:40

SA007

Moderator Tweaking
Zou je accu ook een laten doormeten (kan elke garage en doen ze vaak gratis).
Had in een polo hetzelfde, een halfjaartje later was de accu stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-10 14:00
Jim423 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 17:56:
Vraag me af of een cap gaat helpen, misschien als je dunne draden naar de amp gebruikt. Anders trekt je startmotor die cap natuurlijk direct leeg en valt je amp alsnog uit. Welke versterker gaat het om? Beetje Rockford of Kicker overleeft een startpoging met een volle accu wel, net als de HU.
Zijn die condensatoren niet electrolytisch, dus met een plus- en min pool? Anders lijkt het me ook eenvoudig op te lossen met een (al dan niet dikke) diode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:46

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik zou een vertragingsrelais op de remote van de versterker zetten zodat die de remote op spanning houdt.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-10 15:28

JdM

Humbled

Sorry, dubbele post..

[ Voor 94% gewijzigd door JdM op 06-07-2017 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Verwijderd schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:52:
Mijn vraag

Ik heb een versterker in mijn Renault Megane 3 met start&stop systeem ondanks dat deze aangesloten zit op de continu spanning krijgt deze toch een tik waardoor deze opnieuw start. Super irritant natuurlijk aangezien bij ieder stoplicht iedere file enz enz enz en ik dagelijks nog al wa uren in de auto doorbreng.
Wat zou DE oplossing zijn wan het standaard geluid van de crappy speakers van Renault kan ik niet meer aanhoren
Waar heb je de remote op aangesloten? Toch niet toevallig op de verlichting?
memphis schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:34:
Ik zou een vertragingsrelais op de remote van de versterker zetten zodat die de remote op spanning houdt.
Heeft een vertragingsrelais ook een effect op de uitschakeling van de spanning? Lijkt mij dat bij deze oplossing de versterker alsnog gewoon uitschakelt tijdens een start/stop situatie, wat je ermee bereikt is dat dan na 10sec. pas weer je versterker aanspringt, ipv meteen.

[ Voor 28% gewijzigd door JdM op 06-07-2017 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Vaak bij een start worden bepaalde systemen zoals de radio uitgeschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
JdM schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:54:
[...]Heeft een vertragingsrelais ook een effect op de uitschakeling van de spanning? Lijkt mij dat bij deze oplossing de versterker alsnog gewoon uitschakelt tijdens een start/stop situatie, wat je ermee bereikt is dat dan na 10sec. pas weer je versterker aanspringt, ipv meteen.
Een vertraagd afvallend relais houdt de spanning erop voor een x periode na uitschakelen remote. Spoel wordt dan gevoed door de radio/contact. Hetzelfde als wat in het ventilatortje zit in je badkamer. Maar dan moet het probleem niet liggen in een te lage voedingsspanning maar zoals reeds gezegd in de remote aansturing.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Jim423 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 17:33:
[...]

Een vertraagd afvallend relais houdt de spanning erop voor een x periode na uitschakelen remote. Spoel wordt dan gevoed door de radio/contact. Hetzelfde als wat in het ventilatortje zit in je badkamer. Maar dan moet het probleem niet liggen in een te lage voedingsspanning maar zoals reeds gezegd in de remote aansturing.
memphis schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:15
:

Vaak bij een start worden bepaalde systemen zoals de radio uitgeschakelt.
Ik kende de vertraagd afvallende relais niet, maar als deze een afvalvertraging heeft op basis van een blijvende plus, dan zou je de remote van de versterker daar op aan kunnen sluiten, aangezien de spanning dan ook gewoon aanwezig blijft. Ik zie daarom het voordeel nog niet.

Vraag me nog steeds af waar de remote op aangesloten is, ik denk op de verlichting en die valt spanningsloos wanneer de auto start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Voordat we van alles gaan speculeren inderdaad verstandig om eerst te weten hoe het aangesloten zit en wat er precies gebeurt. Zoals ik zei is het in een normale auto normaal dat de radio en andere systemen worden uitgeschakelt om al het vermogen voor de startmotor te krijgen. Als dat het geval is kan je de versterker wel proberen aan te houden maar zal de radio alsnog even uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 07:57
memphis schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 20:54:
Voordat we van alles gaan speculeren inderdaad verstandig om eerst te weten hoe het aangesloten zit en wat er precies gebeurt. Zoals ik zei is het in een normale auto normaal dat de radio en andere systemen worden uitgeschakelt om al het vermogen voor de startmotor te krijgen. Als dat het geval is kan je de versterker wel proberen aan te houden maar zal de radio alsnog even uitvallen.
Ik mag toch hopen dat met een start/stop systeem je verlichting, radio en eventueel ingebouwde navigatie, etc gewoon aan blijven.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
JdM schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 20:25:
[...]

[...]

Ik kende de vertraagd afvallende relais niet, maar als deze een afvalvertraging heeft op basis van een blijvende plus, dan zou je de remote van de versterker daar op aan kunnen sluiten, aangezien de spanning dan ook gewoon aanwezig blijft. Ik zie daarom het voordeel nog niet.
Als je dat zou doen blijft de versterker eeuwig aanstaan. Met als gevolg dat hij je accu leegtrekt.
Verder volledig eens met de 2 reacties hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Jim423 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 22:29:
[...]

Als je dat zou doen blijft de versterker eeuwig aanstaan. Met als gevolg dat hij je accu leegtrekt.
Verder volledig eens met de 2 reacties hierboven.
Om dan maar volledig te zijn:
"Bij een blijvende plus bij contact aan" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-10 19:57

SG

SG surft naar info hardewaren

Het probleem is dat auto accu een chemisch energie procses is. In electro en electronica begrippen dus traag is. Je krijgt bij zware belasting een voltage "sack". Een voeding spanning dip. Als je apparatuur ergen in de chain minimaal 9 volt tot 15 mag hebben. En je dipt naar de 8volt bij starten dan slaat apparatuur uit.

Die car audio buffers verzorgen op korte tijd snel energie kunnen dus goed pieken leveren.
En zorgen dan de accu stroom pieken ook over tijd beter verdeeld worden.

Die car audio Elco worden zo gekozen dat ze Bass voltage dips kunnen opvangen. Omdat lagere frequenties grotere vermogen nodig hebben om dezelfde hoorbare sterkte te verkrijgen.
Bij koplampen ie de lichtsterkte dan ook de Bass volgen.

Start stop systemen hebben AGM accu nodig ivm de zware start belasting maar ook heel belangrijk de periodieke zware laad stromen.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
memphis schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 20:54:
Radio Navi en alle andere toeters en bellen blijven aan anders was start stop al lang eruit gesloopt want dat systeempje doet het wel 30x per dag als dan iedere x de radio uit zou gaan en de Navi dat zou echt kl*t# zijn. Ik denk dat het of te maken heeft met een piekje op de remote maar met spanningsmeter nix te meten
Pagina: 1