Gigantishe fout BBG

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-09 08:05
Er wordt in de BBG bij het onderdeel Budgetgamesysteem een MSI H110M ECO in combinatie met de Intel Pentium G4560 Boxed aangeraden. Echter is dit mobo niet compatible zonder BIOS update waarbij je dus een andere CPU nodig hebt. En ik geloof niet dat jullie dit expres doen om nubs te pesten ;)

In plaats hiervan is de Gigabyte GA-B250M-D2V een bordje wat wel meteen werkt, of een MSI B250M PRO-VD

Of je gaat een generatie terug met de Pentium. In elk geval zou ik dit wel aanpassen voordat jullie BBG wat mensen pissed maakt. ;)

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Sluit me hier volledig bij aan. Het wordt ook al veel vuldig in de reacties besproken, maar naar mijn idee kan dit echt niet. Als je het dan al zo neer wilt zetten mag er op z'n minst een hele dikke vetgedrukte waarschuwing bij dat het moederbord eerst een biosupgrade nodig heeft voordat het gaat werken. Lang niet iedereen heeft een nog een oude compatible processor liggen om de upgrade te done.

Zeker gezien dit ook al heel duidelijk in het forum topic is genoemd op basis waarvan de BBG is gemaakt vind ik dit toch wel heel slordig en niet tweakers waardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
rickboy333 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:47:
Er wordt in de BBG bij de Budgetgamesysteem de MSI H110M ECO in combinatie met de Intel Pentium G4560 Boxed aangeraden. Echter is dit mobo niet competible zonder BIOS upgrade waarbij je dus een andere CPU nodig hebt. En ik geloof niet dat jullie dit expres doen om nubs te pesten ;)

In plaats hiervan is de Gigabyte GA-B250M-D2V een bordje wat wel meteen werkt, of een MSI B250M PRO-VD

Of je gaat een generatie terug met de Pentium. In elk geval zou ik dit wel aanpassen voordat jullie BBG wat mensen pissed maakt. ;)
Buiten dat je gigantisch veel spelfouten maakt ( zeker in een 'verbeter' opmerking ) moet je jezelf afvragen of de leverancier niet verantwoordelijk is op dat moment.
Als ik diverse componenten bestel bij een aanbieder, ga ik ervan uit dat het werkt.
Werkt het niet, krijgt hij zijn spullen retour.
De compatibiliteit is al langer bekend, een verkoper moet op de hoogte zijn hiervan, en zorgen dat de flash al gedaan is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:51
FreshMaker schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 15:14:
[...]
Buiten dat je gigantisch veel spelfouten maakt ( zeker in een 'verbeter' opmerking ) moet je jezelf afvragen of de leverancier niet verantwoordelijk is op dat moment.
Als ik diverse componenten bestel bij een aanbieder, ga ik ervan uit dat het werkt.
De compatibiliteit is al langer bekend, een verkoper moet op de hoogte zijn hiervan, en zorgen dat de flash al gedaan is
Daar ben ik het zeker niet mee eens. Als je een setje losse onderdelen besteld (ook al is dat samen precies een computer) dan is dat echt 100% je eigen verantwoordelijkheid. Kijkt er uberhaupt nog een persoon naar je bestelling? Hoogstens de orderpicker lijkt me.

Tweakers.net gooit haar goede naam te grabbel door dit (ondanks er inmiddels herhaaldelijk op geattendeerd te zijn) wederom zo in de BBG te zetten. @WoutF

Zie Jesse in "[Feedback] Best Buy Guide systemen"
Of zoek maar eens op bios in deze topics:
reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2017
[BBG] ultra budget gamesysteem juli 2017
[BBG] Mini-itx gameysteem - juli 2017

[ Voor 21% gewijzigd door Jesse op 01-07-2017 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:04
Is daar niet dit topic voor uitgevonden? Sharing is caring! Doorgeef Skylake CPU

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jesse
Als dat al je uitgangspunt zou zijn bij een advies (dat is naar mijn idee discutabel) dan moet je dat in elk geval even vermelden.

[ Voor 18% gewijzigd door Jesse op 01-07-2017 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-09 08:05
FreshMaker schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 15:14:
[...]

Zat op mijn telefoon, helaas zal ''gigantische'' voor altijd fout geschreven zijn :(

Maar nee ik ben het daar niet mee eens. Er zijn genoeg mensen die hun spullen online kopen en zelf in elkaar zetten en leveranciers leveren het bordje dan ook verpakt, sealed en is de rest je eigen verantwoordelijkheid.
Ook al zou je dat vermelden. Dan nog is het knullig om in een BBG te zeggen ''let op als je dit bordje besteld is het niet compatible en moet je de BIOS nog even updaten, als je dit niet kan verwijzen we je door naar ons topic zodat je bordje geflasht kan worden voor een paar euro plus eventuele verzendkosten'' (wat uiteindelijk dan ook nog eens duurder wordt dan een B250 bordje) 8)7

Er zijn honderden mensen die niet eens een Tweakers account hebben en op de BBG komen via google bijvoorbeeld of die ''Tweakers wel kent''. Deze groep mensen bestellen maar wat met de veronderstelling dat Tweakers zijn huiswerk heeft gedaan.

Je zou eventueel de MSI H110M ECO als alternatief kunnen bieden indien je een mogelijkheid hebt om te flashen. Maar zo een bordje aanraden wat niet werkt is gewoon knullig en onprofessioneel. Hoe denk je dat ''pietje die via youtube heeft gezien hoe hij een PC moet bouwen'' reageert nadat ze er achter komen dat de BBG systeem niet werkt en je een ''enge'' BIOS update moet uitvoeren?

[ Voor 11% gewijzigd door rickboy333 op 01-07-2017 16:16 ]

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 21:48
Thanks allemaal. Ik heb het in de redactiechat gezet, maar ik weet even niet wie ik precies aan de mouw moet trekken omdat er geen naam bij staat. Ik hou wel wat druk op de ketel gezien de potentiële praktische gevolgen hiervan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Ik heb een update bij het gamesysteem gezet met beide alternatieven voor het moederbord. De kans dat iemand toevallig een 1151-cpu heeft liggen lijkt me ook klein idd, dan ga je dit budgetgamesysteem niet bouwen lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
willemdemoor schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 17:55:
Ik heb een update bij het gamesysteem gezet met beide alternatieven voor het moederbord. De kans dat iemand toevallig een 1151-cpu heeft liggen lijkt me ook klein idd, dan ga je dit budgetgamesysteem niet bouwen lijkt me...
Bedankt dat dit hier goed wordt opgepakt. Hopenlijk wordt hier voor volgende BBG's ook een beetje rekening mee gehouden. Ik begrijp heel goed dat jullie niet alles zelf kunnen testen, maar als iets op papier al niet werkt mag zou wat mij betreft zeker mee genomen mogen worden en duidelijk vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon een waardeloze guide.

tip: publiceer hem de volgende keer na Hardware.info;
kun je daar snel de fouten uitvissen

scheelt tijd en kosten, die je hier ook hebt bespaard

en definieer eens een normale desktop, ipv alleen 'gamers' meuk

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2017 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:53
@Jacques83 Misschien je de volgende keer mee bemoeien? Het staat je vrij om je eigen input te geven. En zelf met een opzet te komen.

En wie zegt dat Hardware.info niet de guide van Tweakers krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:56

Harrie

NederVlaming

Worden die bordjes ondertussen niet gewoon met de laatste versie van het bios uitgeleverd? Lijkt me wel toch? Of ze moeten al een half jaar oud zijn.

Mijn ASrock H110M werd ook al met de nieuwe bios geleverd, en sticker op de doos "supports 7th gen Intel processors".

De G4600 processor werkte dan ook gewoon, straight out the box, zonder eerst te moeten flashen. Het kan dus prima.

Edit: de bios update voor next gen processors van MSI voor dit bord is zelfs al van oktober 2016. Zullen nieuwe borden die dan nog steeds niet hebben denk je?

[ Voor 34% gewijzigd door Harrie op 02-07-2017 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
willemdemoor schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 17:55:
Ik weet niet of er nog mensen naar de BBG van maart kijken, maar allicht is het goed ook daar nog even een waarschuwing bij te plaatsen: reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Jesse schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:18:
[...]

Ik weet niet of er nog mensen naar de BBG van maart kijken, maar allicht is het goed ook daar nog even een waarschuwing bij te plaatsen: reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2017
Kick @willemdemoor @br00ky. Of krijgen die oude BBG's geen views meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Sorry, ik heb maart ook even een update gegeven, goed punt, tnx!
Pagina: 1