Samsung QE49Q7F afstandsbediening werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiscel
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09-2022
1,5 maand geleden heb ik een Samsung QE49Q7F gekocht en sinds gisteren heb ik problemen met de afstandsbediening. Deze werkt even goed (soms 5 minuten, soms een half uur) en daarna weigert de tv de signalen van de afstandsbediening te ontvangen. Het lampje op de afstandsbediening blijft dan wel constant doorknipperen. De enige knop van de afstandsbediening waar de tv nog wel op reageert is de Powerknop. Ook als de tv uit staat blijft de afstandsbediening knipperen, 1 keer ging de tv spontaan weer aan alsof ie toch iets van een signaal ontvangt van de afstandsbediening.

- ik heb de batterijen vervangen
- opnieuw gepaird
- gebeld met de (ahum) 'expert' bij Samsung die het eigenlijk ook niet wist
- de afstandsbediening omgeruild bij de MM
- tv compleet teruggezet naar fabrieksinstellingen
- laatste firmware erop gezet

Ik hoop echt dat iemand een oplossing heeft want dit is niet leuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Waarom niet gewoon de TV voor reparatie aanmelden?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiscel
Tja, dat scenario was mij ook niet ontgaan en is ook het laatste wat ik wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

wiscel schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:43:
Tja, dat scenario was mij ook niet ontgaan en is ook het laatste wat ik wil doen.
Waarom? De afstandsbediening is omgeruild dus laten we gemakshalve zeggen dat het defect niet in die hoek ligt. Blijft de TV over. Deze heb je gereset: geen effect. Nieuwe firmware: geen effect
Meest voor de hand liggende is dan volgens mij een hardwarematig defect in de tv

Waarom zou het trouwens jouw laatste optie zijn? Voor mij zou het juist de eerste optie zijn. Binnen anderhalve maand problemen? Los het maar op meneer Samsung!

[ Voor 14% gewijzigd door Switchie op 01-07-2017 14:54 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiscel
Jazeker, maar aangezien ik dan heel dat ding weer van de muur moet halen, vervolgens geen tv heb voor een paar dagen (of weken omdat ie het bij Samsung natuurlijk prima doet) dacht ik ik vraag het eerst hier in de hoop dat er een tweaker dit probleem herkende en misschien een werkende oplossing hiervoor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWZ11
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-05-2023
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn SAMSUNG UE49MU6100. Heb je het zelf op kunnen lossen?
Pagina: 1