Stack van TransIP wist per abuis bestanden op de pc

Pagina: 1
Acties:
  • 3.094 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mensen waarschuwen dat Stack van TransIP per abuis bestanden op de pc kan wissen.

Bij het synchroniseren van een map op de pc, met als doel hiervan een online back-up te maken, ging het mis. Halverwege het kopiëren van deze map naar de Stack waren praktisch alle mappen en bestanden van deze map op pc verdwenen. Dus in plaats van een back-up maken, was praktisch al mijn werk weg. Gelukkig had ik nog een back-up op een externe harddisk staan.
De map was groot 34,0GB, bevatte 14.909 bestanden en 445 mappen.

Het volgende is volgens mij gebeurd: Het upload proces is halverwege door een of andere oorzaak gestopt. Er was maar een klein gedeelte gekopieerd naar de Stack, deze ging er echter van uit dat alles was gekopieerd en is toen in de “verkeerde richting” gaan synchroniseren en heeft de meeste bestanden in de map op de pc gewist. Stack verwijdert namelijk bestanden op de pc als deze niet ook op de Stack voorkomen, het werkt 2 kanten op, en daarbij wordt gekeken baar de laatste stand van zaken.

Je moet WebDAV gebruiken om op een veilige manier backups te maken. Het zou echter niet verkeerd zijn als Stack nooit zomaar bestanden op de pc zou kunnen wissen, voor je het weet ben je al je werk kwijt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nofi, maar vziw zijn dat gewoon settings in de client die je gebruikt om te syncen. Stack biedt een opslagdienst, jij bent degene die bepaalt hoe je het afneemt en wat je er mee doet.

Snap dat het frustrerend is, maar meer dan een waarschuwing dat je zelf goed op moet / had moeten letten met de instellingen is het imho niet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-09 16:31
Tip: duplicati gebruiken, daarmee kan je incrementele backups draaien met encryptie naar Stack/WebDav

@The Eagle: wat kan je instellen in die stack app dan? Ik neem aan dat de TS het over de stack applicatie heeft, en jij over de stack dienst. Net nog even gekeken en je kan alleen een sync folder aanmaken en aanvinken wat je wilt syncen. Ik was nog net op tijd om hem te stoppen ;) Niets over backup / sync richting / conflict resolving / incremental / versions (history). Dat is inderdaad niet hetzelfde als een backup, een backup zonder incrementals/versioning is niet veilig.

[ Voor 72% gewijzigd door base_ op 01-07-2017 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik doelde meer op de dienst Stack idd. Wist niet eens dat er een app was eerlijk gezegd, ik sync er gewoon vanaf mijn Synology naar toe en daar kun je wel gewoon dingen instellen. Eerlijk gezegd zou ik een app niet echt vertrouwen met mijn data :X
Maar dan nog, synchronisatie is synchronisatie. Als je niks in stelt of in kunt stellen (en ik maak op uit het verhaal van TS dat ie dat niet gedaan had, anders had ie dat wel gemeld) dan verwacht ik dus een 1 op 1 relatie waarbij stack, de maker van de app, leidend is. Van hun uit gezien logisch.

TL;DR: gewoon die app niet gebruiken en een fatsoenlijk programma pakken om naar de cloud weg te schrijven

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-09 16:31
Duplicati doet dat prima, o.a. naar webdav/stack + encrypted + incremental. Is bovendien gratis. Mocht iemand nog tips hebben m.b.t. andere goeie backupsoftware dan hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Een los topic voor dit onderwerk is een beetje overbodig en bij het gebrek aan discussie onderwerpen, gaat hier een slotje op.

Verder berichten over STACK mogen in: [Cloud storage] "Stack" van TransIP.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.