Toon posts:

Paar processor vragen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb gisteren battlefield 1 gekocht maar het runt niet lekker. Toen had ik wat onderzoek gedaan en het kwam door mijn CPU.
Rig:
CPU - AMD Athlon X4 860K
GPU - GTX 950
RAM = 8GB
Moederbord = MSI A68HM Grenade

Dus nu is mijn vraag:
Welke CPU kan ik het beste kopen met de socket FM2+?
Mijn budget is onder de 200 euro.

Alvast bedankt,

Rick :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2017 12:25 ]

Alle reacties

Verwijderd

Geen want je hebt zo'n beetje de snelste cpu voor dat socket. Wil je een upgrade dan moet je naar een 1151 of AM4 cpu en moederbord met ddr4 geheugen.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:09
Of je kijkt bij V&A naar een i5 2500/3570(k). Daar kan je met een moederboard prima voor onder de 200 euro krijgen. En kan in de meeste gevallen nog net een 1080ti aan. Dus kan je nog wel even mee vooruit.

Verwijderd

Topicstarter
Oke jongens, bedankt

Is het dan misschien een idee om een nieuwe processor EN een nieuwe moederbord te kopen?
Dan ga ik maar wat over het budget.. xD

Moederbord in gedachte =
ASRock B150M Pro4S/D3

Processor in gedachte =
Intel Core i5-7400 Boxed

Verwijderd

Geheugen moet voor die cpu ddr3L (low voltage) zijn. Heb je dat?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn geheugen is: 8GB DDR3-1600, ik weet niet of dat low voltage is.

Verwijderd

Het exacte type staat op een sticker op de geheugenmodule.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal alleen niet weten hoe ik daarbij moet komen, mijn raampje is een beetje te hard dichtgeschroefd xD
Het enige wat ik van mijn ram af weet is dat het om deze gaat: Crucial 8GB DDR3-1600

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:05
V&A aangeboden: Omni's CPU Circus™ - Core i7-2600 mét garantie
V&A aangeboden: Asus H61M-K

Als je dit neemt kun je je geheugen met gemak overzetten. Alleen zou ik wel over de prijs van dat moederbord onderhandelen.

s1151 (huidige generaties) moederborden met een budget chipset zijn al nieuw te koop voor €50. Tweedehands zouden ze zo'n €40 waard zijn.

Tweedehands s1150 moederborden (vorige generatie) met een budget chipset zouden dus minder waard zijn (€30) en s1155 moederborden (de generatie voor de vorige) met een budget chipset nog minder (€20).

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 20:35:
Ik zal alleen niet weten hoe ik daarbij moet komen, mijn raampje is een beetje te hard dichtgeschroefd xD
Het enige wat ik van mijn ram af weet is dat het om deze gaat: Crucial 8GB DDR3-1600
Als je wil upgraden moet de boel toch open.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 21:24:
[...]

Als je wil upgraden moet de boel toch open.
Klopt maar dat zie ik dan wel weer, want moet er namelijk eerst nog voor sparen (ben 13 :p).
NitroX infinity schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 20:53:
V&A aangeboden: Omni's CPU Circus™ - Core i7-2600 mét garantie
V&A aangeboden: Asus H61M-K

Als je dit neemt kun je je geheugen met gemak overzetten. Alleen zou ik wel over de prijs van dat moederbord onderhandelen.

s1151 (huidige generaties) moederborden met een budget chipset zijn al nieuw te koop voor €50. Tweedehands zouden ze zo'n €40 waard zijn.

Tweedehands s1150 moederborden (vorige generatie) met een budget chipset zouden dus minder waard zijn (€30) en s1155 moederborden (de generatie voor de vorige) met een budget chipset nog minder (€20).
Tegen de tijd dat ik het geld bij elkaar heb zullen deze componenten vast al verkocht zijn, maar ik zal ze onthouden. Bedankt!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:09
Nu vragen en pas over bv 6 maanden kopen heeft weinig nut. In die 6 maanden kan er vanalles gebeuren. Spullen kunnen duurder worden. Of goedkoper. Er kunnen andere onderdelen komen die misschien beter voor je zijn. Totaal geen pijl aan vast te knopen. Want AMD Ryzen 3 moet ook nog komen. En dat kan zomaar een mooie zijn voor jou.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:05
Als je het geld eerst nog moet sparen dan moet je nu niet op zoek gaan naar opties. Dat moet je pas doen wanneer je het geld hebt en de boel kunt kopen want er veranderd maandelijks teveel op dit moment.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Oke in ieder geval iedereen bedankt voor het helpen, ik kom over 1/2 maanden wel terug met mijn geld :D.

Topic kan dicht
Pagina: 1