Toon posts:

Laptop RAM erbij kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb een ASUS GL552VW-CN108T met 8GB RAM.

- 2 slots van 4 GB (dus 8 in totaal).
- Speed: 2133 MHz
- SODIMM
- DDR4

MIjn vraag is nu: Ik wil graag een slot erbij prikken met 8 of 16GB.
Dus ik kan dan: twee mogelijkheden hebben.

2 slots: 4 + 8 = totaal: 12 GB
2 slots: 4 + 16 = totaal 20 GB.

Kan dit dit wel? Is dit mogelijk?
Ik zal dan een DDR4 ram halen met zelfde kloksnelheid van 2133 MHz.

Dank jullie wel

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-02 13:59
Waarom pak je niet 2x 8 en vervang je allebei de modules? Dan heb je de minste kans op problemen :)
(Waarom wil je eigenlijk je RAM vervangen?)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Verwijderd

Topicstarter
Nat-Water schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 12:15:
Waarom pak je niet 2x 8 en vervang je allebei de modules? Dan heb je de minste kans op problemen :)
(Waarom wil je eigenlijk je RAM vervangen?)
Dank voor je reactie. Ik dacht dat dat geen problemen zou opleveren.
Zolang ik mij maar aan hou aan de kloksnelheid.

En andere kant vind het zonde van het geld om twee DDR4 rams niet meer te gebruiken.
Maar misschien moet ik maar 2 van 8 kopen.

En waarom: Ik heb heel vaak een applicatie open, ik zie dan mijn RAM opstijgen in taskmrg. naar 60% bijna.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2017 12:19 ]

• Nat-Water
Je kan je oude RAM verkopen natuurlijk - op V&A is niet heel veel aanbod, en dan kan je er nog wat geld uit slepen. 2x4 verkoopt misschien zelfs nog makkelijker dan 1x 4.

Aangezien er meer dingen binnen geheugen zijn dan alleen de 2133Mhz (latency, voltage) is het daarom handig om matchende bankjes te pakken. Je kan mixen, en het zou kunnen werken - maar het kan ook niet werken ;)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Verwijderd

Topicstarter
Nat-Water schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 12:30:
Je kan je oude RAM verkopen natuurlijk - op V&A is niet heel veel aanbod, en dan kan je er nog wat geld uit slepen. 2x4 verkoopt misschien zelfs nog makkelijker dan 1x 4.

Aangezien er meer dingen binnen geheugen zijn dan alleen de 2133Mhz (latency, voltage) is het daarom handig om matchende bankjes te pakken. Je kan mixen, en het zou kunnen werken - maar het kan ook niet werken ;)
Dank u wel. Is 2400 MHz beter dan 2133 MHz?
En (sorry ben een amateur), hogere voltage is beter dan 1.2 (minder) correct?

• Nat-Water
Aangezien je laptop een Skylake processor heeft zal tot 2133Mhz ondersteunt worden. 2400Mhz zal misschien werken, maar teruggeklokt worden tot 2133Mhz. Ik heb geen idee of er echt prijsverschil tussen zit - ik gok van niet - maar pak gewoon de 2133Mhz versie.

Het voltage kan je beter strak aanhouden. Maar het zal lastig zijn om iets anders dan 1.2V te vinden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nat-Water schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 12:40:
Aangezien je laptop een Skylake processor heeft zal tot 2133Mhz ondersteunt worden. 2400Mhz zal misschien werken, maar teruggeklokt worden tot 2133Mhz. Ik heb geen idee of er echt prijsverschil tussen zit - ik gok van niet - maar pak gewoon de 2133Mhz versie.

Het voltage kan je beter strak aanhouden. Maar het zal lastig zijn om iets anders dan 1.2V te vinden ;)
Dank u wel sir! Weer wat geleerd!
Ik ga zo naar MyCom en pak twee van 8 GB DDR4, met 2133 MHz.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Als je RAM gebruik op 60% zit heb je niet per se meer geheugen nodig hoor :)

Ik zou als ik jou was dan eerder een nieuwe SSD aanschaffen (volgens de specs heb je een HDD): Dat verlaagd de "druk" op het geheugen ook.

[ Voor 52% gewijzigd door Ramon op 01-07-2017 12:48 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Ramon schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 12:47:
Als je RAM gebruik op 60% zit heb je niet per se meer geheugen nodig hoor :)
Vind je? Is er dan enige tweaks? Heb Win Ent. 10.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 12:48:
[...]

Als je nog geen SSD erin hebt zitten zou ik dat aanschaffen. Daar schiet je veel meer mee op!

En omdat je met een SSD sneller dingen van en naar het geheugen kan verplaatsen is de noodzaak voor veel geheugen ook minder.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 12:48:
[...]

Wat doe je met de laptop dat je meer RAM nodig hebt ? 32GB RAM is precies 0% sneller dan 8GB RAM als je niet hoger dan 7GB in gebruik komt. Meer RAM is alleen nuttig als je RAM nu vol komt te zitten, anders is het nutteloos.

Verwijderd

Ik heb er hier 4 met een SSD. Draait als een tierelier.
Pagina: 1