Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade Game PC

Pagina: 1
Acties:

• w00tstok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-11 21:59
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen! Kan er een mooi verhaal van maken, maar dat is nu eenmaal het doel.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo min mogelijk, maar wel zo effectief mogelijk. Dubbeltje op de eerste rij (Don't we all?)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, ik heb onlangs een nieuwe Case gehaald. Zelf heb ik deze items al:

- Corsair Obsidian 450D
- Samsung 840 EVO 500 GB
- Corsair HXi 750 Watt Platinum
- CoolerMaster Hyper 212 EVO

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord en CPU (En koeler denk ik)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk niet.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik betaal liever iets meer, als het ook daadwerkelijk wat oplevert. Mijn kast is geen stille kast, maar een effectieve kast. Ik heb een headset op, dus het mag geluid maken. Liever hogere output dan paar db stiller.

Ga je overklokken?
In eerste instantie niet, maar uiteindelijk wil ik wel het uiterste uit mijn kast.

Wat verwacht je van ons?
Probleem waar ik beetje mee zit is of ik dus voor een Intel bak of een Ryzen bak moet gaan. Intel heeft nog een neuslengte voorsprong op gamegebied, maar bij Ryzen heb je meer waar voor je geld. Zeker gezien ik zo effectief mogelijk wil voor zo min mogelijk heb ik beide partijen wel in de gaten gehouden. [Edit] Ik dacht hierbij aan een i5-7600K of een Ryzen 5 1600X

Momenteel heb ik deze gigantische lijst :Y)

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 604,-€ 604,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G4D30AETA€ 118,95€ 118,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 722,95

Ik vraag misschien wat veel qua opties, maar it boggles me to insanity.

Alvast bedankt!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
120+ Hz -> Intel overwegen
60/75 Hz -> Ryzen

De resolutie en refresh rate die je wilt gaan gebruiken is vooralsnog onduidelijk, dus verder advies wordt moeilijk.

• w00tstok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-11 21:59
lactaxative schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:20:
120+ Hz -> Intel overwegen
60/75 Hz -> Ryzen

De resolutie en refresh rate die je wilt gaan gebruiken is vooralsnog onduidelijk, dus verder advies wordt moeilijk.
Begrijpelijk, eerlijk gezegd ook niet aan gedacht.Ik heb momenteel een goed werkend 60 Hz paneel. Want waarom zou een Ryzen of Intel de refreshrate beinvloeden? Ik weet dat Ryzen een iets lagere framerate haalt dan Intel, maar zo groot verschil zit daar toch niet in?

Ter info; Ik dacht aan een i5-7600K of een Ryzen 1600X, vergeten te melden 8)7 . Zal m'n eerste post ook even aanpassen.

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
De single-core snelheden zijn, zeker na overklok, voor intel nog steeds hoger. Hierdoor kun je in vrij veel games meer frames halen. Ryzen haalt echter al ruim boven de 60 fps, waardoor dit bij een 60 hz paneel onnodig is, en je meer profijt hebt van de extra cores/threads.

• SHiNeye
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-11 10:53
I5 7600K met een Z270 moederbord. Ik zou zelf de Z270 SLI Plus van MSI aanraden. Redelijk goedkoop, maar toch overclockmogelijkheden.

Qua koeler zit je met je Evo wel goed, die zou ik eerlijk gezegd niet vervangen.