• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:29
Ik zoek een?
Een vervanging voor onze Nexus 7 die de geest heeft gegeven: 7-8" tablet voornamelijk voor op reis. Een cleane android zoals op de Nexus toestellen is een must.

Wat is je budget?
€200

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk om mee op vakantie te nemen en daar te gebruiken als navigatie, dingen opzoeken etc.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik wilde voor de Nvidia Shield K1 gaan, maar die is helaas niet meer leverbaar. Ik zoek dus een goed alternatief.

Wie o wie heeft advies voor me? Ik zoek dus een tablet die een redelijke batterijduur heeft en een cleane android draait zonder meuk.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Waarom gebruik je je smartphone niet? Het is zonde om daar een extra apparaat voor mee te sjouwen?

Wil je toch een tablet, zou ik een iPad mini eerder adviseren. Die zijn op het algemeen beter geoptimaliseerd voor de accu dan menig Android tablet.

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb zelf gekozen voor een Samsung Galaxy Tab A 10.1 (SM-T580). De grote voordelen van deze tablet zijn de hoge resolutie (1920 x 1200), de relatief snelle processor en de goede accuduur. Ook is er vorige maand Android 7 op uitgekomen. Tweakers heeft deze tablet met een 9.0 beoordeeld.

Let wel even goed op welke versie je koopt. De naam van de tablet komt voor een deel overeen met de voorganger. De voorganger is niet zo goed.

pricewatch: Samsung Galaxy Tab A 10.1 (2016) WiFi Zwart
pricewatch: Samsung Galaxy Tab A 10.1 (2016) WiFi Wit

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:57
tdn135 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 11:12:
Ik heb zelf gekozen voor een Samsung Galaxy Tab A 10.1 (SM-T580). De grote voordelen van deze tablet zijn de hoge resolutie (1920 x 1200), de relatief snelle processor en de goede accuduur. Ook is er vorige maand Android 7 op uitgekomen. Tweakers heeft deze tablet met een 9.0 beoordeeld.

Let wel even goed op welke versie je koopt. De naam van de tablet komt voor een deel overeen met de voorganger. De voorganger is niet zo goed.

Ik heb die donderdag bij de MM gehaald. Voor de komende vakanties.
Zeer positief verrast door de snelheid. Ook met bv websurfen.(echt niet te vergelijken met mijn oude tablet)
En je kan hem ook gewoon na gebruik even wegleggen en 12 uur later weer oppakken en dan heeft hij nauwelijks accu verbruikt. Oh, en Android 7 werd gelijk binnengehaald.
Een no-brainer voor 200 euro.

• Raymon89
swhnld schreef op zondag 2 juli 2017 @ 09:57:
Waarom gebruik je je smartphone niet? Het is zonde om daar een extra apparaat voor mee te sjouwen?

Wil je toch een tablet, zou ik een iPad mini eerder adviseren. Die zijn op het algemeen beter geoptimaliseerd voor de accu dan menig Android tablet.
Smartphone wil ik alleen gebruiken als back-up. Ik vind het fijner om voor de belangrijkste taken een apart apparaat te hebben met een wat groter scherm. Is toch handiger als je via Maps iets aan het zoeken bent, maar ook voor het eventueel kijken van video's en spelen van games in het vliegtuig bijvoorbeeld.
Apple komt er hier niet in; veel te duur + het OS vind ik persoonlijk veel minder prettig dan Android.
tdn135 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 11:12:

Thanks, die ziet er inderdaad goed uit. Behalve dan de bloatware die erop staat (al valt dat nog redelijk mee lees ik), en 10" is me toch weer wat te groot.. Die past niet in het zijvak van mijn rugzak, en wil ik ook liever niet op de voorruit van de auto hebben, dan zie ik niets meer :P

Ik heb zelf nu de Lenovo Tab 4 8 of Tab 4 Plus 8 op het oog. Die zijn echter nog niet uit, en ben beetje bang voor de bloatware waar die mee gaan komen..

[ Voor 3% gewijzigd door Raymon89 op 04-07-2017 15:19 ]

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Ik ben bang dat er simpelweg geen tablet is die tussen de 7 en 8 inch is, niet al te duur en een clean Android heeft. Ergens zal er dus concessies gedaan moeten worden. De grote zal bij jouw gebruik een grote rol spelen (veel reizen), dus dan zal dat toch de Android versie moeten worden.

Heb je verder al nagedacht over tweedehands? Misschien kan je nog ergens een Nvidia Shield op de kop tikken van een andere Tweaker?

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

• Raymon89
BeToBe schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 15:29:
Ik ben bang dat er simpelweg geen tablet is die tussen de 7 en 8 inch is, niet al te duur en een clean Android heeft. Ergens zal er dus concessies gedaan moeten worden. De grote zal bij jouw gebruik een grote rol spelen (veel reizen), dus dan zal dat toch de Android versie moeten worden.
Daar was ik ook al achter gekomen ja. -O- Jammer dat er geen nieuwe versie van de Nexus 7 is uitgekomen, die was perfect!
BeToBe schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 15:29:
Heb je verder al nagedacht over tweedehands? Misschien kan je nog ergens een Nvidia Shield op de kop tikken van een andere Tweaker?
Tweedehands ben ik inderdaad ook over aan het nadenken. Ik zal later eens gaan zoeken. Natuurlijk wil ik het liefst gewoon een nieuw product ivm slijtage en garantie, en het feit dat je bij de Shield niet weet hoe het daar met updates gaat zijn, nu dat die discontinued is.. Maarja, dat weet je met nieuwe tablets ook niet altijd :S Lenovo schijnt daar ook geen kei in te zijn.

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Raymon89 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:02:
Tweedehands ben ik inderdaad ook over aan het nadenken. Ik zal later eens gaan zoeken. Natuurlijk wil ik het liefst gewoon een nieuw product ivm slijtage en garantie, en het feit dat je bij de Shield niet weet hoe het daar met updates gaat zijn, nu dat die discontinued is.. Maarja, dat weet je met nieuwe tablets ook niet altijd :S Lenovo schijnt daar ook geen kei in te zijn.
Een nieuw product ivm slijtage is natuurlijk het mooiste, maar aan de andere kant. Als je veel reist, dan creëer je vanzelf natuurlijk ook slijtage. Verder gaat garantie bij koop over, zolang hij maar niet te oud is en de bonnen nog aanwezig zijn.

En voor wat betreft updates is het misschien nog een idee om te kijken welke tablet een goede ROM-support heeft. Ik weet niet hoe handig jij hierin bent, maar ik heb toevallig gisteren weer eens Lineage OS op mijn Nexus 6p gezet en dat werkt echt perfect. Wil niet zeggen dat dat voor elke tablet geldt, maar zo kan je toch zelf de clean-android ervaring creëeren.

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik heb, al is dat al weer twee jaar geleden, destijds de Z3 Tab Compact gehaald. Voor 'office' gebruik lijkt me dat nog altijd geen slechte keuze. Ik heb alleen geen idee of deze nog leverbaar zijn en zullen de modellen die nog geleverd worden al twee jaar op de plank liggen, ik denk dat die accu's niet heel erg betrouwbaar zijn, al heb ik bij mijn tablet (nog) geen problemen met de accu. Mijn overwegingen waren i.v.m backpacken:
- niet te groot
- water dicht
Omdat het een wat ouder model is kun je die mogelijk wel tweedehands op de kop tikken, al doe ik die van mij niet weg :p.

[ Voor 11% gewijzigd door Arie- op 04-07-2017 16:11 ]

• Raymon89
BeToBe schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:06:
[...]

Een nieuw product ivm slijtage is natuurlijk het mooiste, maar aan de andere kant. Als je veel reist, dan creëer je vanzelf natuurlijk ook slijtage. Verder gaat garantie bij koop over, zolang hij maar niet te oud is en de bonnen nog aanwezig zijn.

En voor wat betreft updates is het misschien nog een idee om te kijken welke tablet een goede ROM-support heeft. Ik weet niet hoe handig jij hierin bent, maar ik heb toevallig gisteren weer eens Lineage OS op mijn Nexus 6p gezet en dat werkt echt perfect. Wil niet zeggen dat dat voor elke tablet geldt, maar zo kan je toch zelf de clean-android ervaring creëeren.
Zal me daar eens in verdiepen ja. Dat was ik met mijn Nexus 7 ook van plan, om daar een custom ROM op te zetten zodra hij niet meer supported werd, maar helaas ging die kaduuk voordat het zo ver was.
Arie- schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:10:
Ik heb, al is dat al weer twee jaar geleden, destijds de Z3 Tab Compact gehaald. Voor 'office' gebruik lijkt me dat nog altijd geen slechte keuze. Ik heb alleen geen idee of deze nog leverbaar zijn en zullen de modellen die nog geleverd worden al twee jaar op de plank liggen, ik denk dat die accu's niet heel erg betrouwbaar zijn, al heb ik bij mijn tablet (nog) geen problemen met de accu. Mijn overwegingen waren i.v.m backpacken:
- niet te groot
- water dicht
Omdat het een wat ouder model is kun je die mogelijk wel tweedehands op de kop tikken, al doe ik die van mij niet weg :p.
Thanks, zal er eens naar kijken!

• H12
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:07

H12

Ik heb hetzelfde ondervonden.

Ik liet mijn Nexus 7 (2013) vallen en het scherm bleek dat niet aan te kunnen. Omdat ik in het huidige aanbod van tablets ook geen, voor mij acceptabele, vervanger kon vinden heb ik een nieuw scherm besteld. Dit bleek langer onderweg dan ik geduld had en daarom toen voor <€100 een tweedehands Nexus aangeschaft van een andere tweaker.

Prima aankoop en zo ben ik de vakantie uitstekend doorgekomen.
Pagina: 1