Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shanehilton12
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-07 18:26
Mijn model was pas nog kapot gegaan tijdens een verhuizing, spijtig genoeg. En toen ik een vervangend model wou kon dit niet omdat deze headset niet meer wordt gefrabriceerd.

Wat ik me afvraag... (het was zeker geen slechte headset, zou het een goede 4/5 geven.. en zover ik wist verkocht hij niet slecht) Waarom fabricatie stopzetten als je geen nieuwer model hebt dat dit ouder model vervangd? Enigste dat ze hebben is dat CM Storm Sirus C gedrocht.

Dus mijn vraag aan andere tweakers die dit wat uitmaakt:
- Waarom was fabricatie gestopt.
- Komt er een nieuwer en "beter" product?

~PyX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:51

rdejongjr

Gnome

Redelijk wat uitval van deze krengen waarbij de usb puck niet meer werd herkend.
Werden eigenlijk altijd vervangen voor een nieuw exemplaar en de oude konden ze wegdonderen iv hygiëne.

[ Voor 39% gewijzigd door rdejongjr op 01-07-2017 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarom fabricatie van producten stopt... kan 1001 redenen hebben die weinig te maken hebben met het product zelf en natuurlijk bovengenoemde (betrouwbaarheidsissues).

Denk daarnaast aan:
- marketing. Als iedereen die je headset wil kopen er al een heeft, verkoop je niets meer. Dus als je meer wilt verkopen moet je met iets nieuws komen. Misschien vind jij het geen volwaardige vervanging, maar het zal nog altijd beter verkopen dan meer van hetzelfde.
- tegenvallende verkopen. Jij bent fan van oude product, maar misschien ben je in de minderheid. Als het niet verkoopt, stopt de productie en wordt bestaand voorraad gedumpt. Daarna heb je pech.
- te krappe marges. Er zit weinig winst op consumentenelectronica, zeker 13-in-een-dozijn dingen als dit. Als wisselkoersen schuiven of grondstofprijzen stijgen kan het zomaar meer kosten om iets te maken dan dat je kunt verdienen in de verkoop. Dan maak je het niet meer.
- koerswijziging bedrijf. Ook al verkoopt het apparaat prima, zijn de marges ruim voldoende en is er niets mis met de betrouwbaarheid, het kan zijn dat een leverancier andere prioriteiten wil stellen. Dan kun je gewoon pech hebben. Google eens op de Microsoft Trackball Explorer voor schoolvoorbeeld hiervan. Microsoft maakte wat volgens vriend en vijand waarschijnlijk beste trackball ooit was - en als zoete broodjes over de toonbank vloog. Maar MS stopte met dat soort randapparatuur. Nu, meer dan een decennium later, kun je (bescheiden) op vakantie voor prijs van een exemplaar in nieuwstaat...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2021
Ik heb géén problemen ondervonden met de upgrade naar Windows 10 en heb nog netjes 5.1 geluid op mijn pc. Werkt nog uitstekend.

Waar ik nu wél van baal is dat de plastic hoofdband op verschillende plaatsen scheurt/breekt en er dus geen vervanging meer te krijgen is. Voorlopig kan ik nog vooruit met secondenlijm maar daar komt natuurlijk ook een keer een eind aan.

Also Extremely Stupid.................dus bel ut GGZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shanehilton12
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-07 18:26
Eh... Alles wat ik zoek is 5.1 analoog (niet van die USB varianten..) stoffen ear cups inplaats van leer en dat het een beetje goed zit rond mijn oren.

De CM Storm Sirus was daarmee perfect, want ik had de keuze tussen stoffen of leren ear cups, de keuze tussen analoog of USB. Ben ik dan gewoon te kieskeurig of ..?

~PyX