Ik bouw voor een vriend van me een hele setup van €1400 omdat hij van een laptop af wil stappen. Echter heb ik nog nooit met AMD gewerkt en vraag ik nog even hier voor een soort van laatste check. De reden dat ik de Ryzen en niet een i5 heb gekozen is omdat dat een stuk goedkoper is en daardoor een gtx 1070 in het systeem kan. Ik weet dat ze op dit moment schaars zijn maar die ben ik van plan 2e hands voor rond de €450 te kopen. Voor de vorm zit de Windforce er voor nu nog in mocht deze wel weer beschikbaar zijn binnenkort. Dus mijn vraag: gaat alles op deze manier samenwerken of moet er nog iets aan veranderd worden. (Dit is de kaart die ik 2e hands wil kopen)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, kleine tasks extra erbij zoals een streampje en chat tegelijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1400 (klein beetje speling maar dit is toch echt wel wat hij wil uitgeven)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb dit lijstje al samengesteld:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope als het maar goed werkt en je kan vertellen waarom ik iets anders zou moeten gebruiken
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst zo stil mogelijk, dus liever geen founders edition kaart oid. Echt silent hoeft hij echt niet te zijn maar zolang hij niet 50 decibel produceert ben ik al blij.
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?
Ik heb nog nooit met AMD cpu's gewerkt, gaat dit allemaal op dezelfde manier bij elkaar passen als intel (en dan heb ik het met name over mobo cpu en ram)?. Als er nog andere onderdelen zijn die er meer bij passen hoor ik het graag. Mijn dank is groot.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, kleine tasks extra erbij zoals een streampje en chat tegelijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1400 (klein beetje speling maar dit is toch echt wel wat hij wil uitgeven)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb dit lijstje al samengesteld:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 215,95 | € 215,95 |
1 | Asus Prime B350-Plus | € 98,49 | € 98,49 |
1 | Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB | € 421,50 | € 421,50 |
1 | Seagate Barracuda, 1TB | € 46,78 | € 46,78 |
1 | Cooler Master MasterBox Lite 5 | € 47,- | € 47,- |
1 | AOC I2475PXQU Zwart | € 166,51 | € 166,51 |
1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 23,90 | € 23,90 |
1 | Natec Genesis RX22 Backlight Keyboard (Qwerty US) | € 27,42 | € 27,42 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 127,- | € 127,- |
1 | Corsair TX550M V2 | € 79,50 | € 79,50 |
1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 93,- | € 93,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.347,05 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope als het maar goed werkt en je kan vertellen waarom ik iets anders zou moeten gebruiken
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst zo stil mogelijk, dus liever geen founders edition kaart oid. Echt silent hoeft hij echt niet te zijn maar zolang hij niet 50 decibel produceert ben ik al blij.
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?
Ik heb nog nooit met AMD cpu's gewerkt, gaat dit allemaal op dezelfde manier bij elkaar passen als intel (en dan heb ik het met name over mobo cpu en ram)?. Als er nog andere onderdelen zijn die er meer bij passen hoor ik het graag. Mijn dank is groot.