Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritbolhuis
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08-07 09:45
Hallo allemaal,

Ik wil een nieuwe headset kopen. Omdat ik een fanatieke gamer ben wil ik dus ook graag 7.1 surround sound. Ik dacht hierbij aan een Astro a40 met de mixamp en een Astro a50, die hebben als het goed is allebei 7.1 surround sound.

Een vriend van mij zegt dat je voor goedkoper een Beyerdynamic kan kopen waar hij schijnbaar in games altijd hoort waar mensen lopen(Hij gebruikt de Beyerdynamic dt 770). Maar die koptelefoon heeft alleen een 3.5 mm jack en tot wat ik nu op internet heb gevonden kan er helemaal geen surround sound door een 3.5 mm jack, daarvoor heb je een usb of optical audio nodig.

Ik weet dus nu niet wat voor nieuwe headset ik het beste kan kopen en of het waar is dat die Beyerdynamic ook surround sound heeft. Ik hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen.

Mvg,
Gerrit

PS: Dit was mijn eerste topic dus als ik iets fout doe meld het gerust :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:16

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

In principe is surroundsound uit een hoofdtelefoon altijd behelpen. Het geluid komt immers maar van 2 kanten: namelijk direct bij je linkeroor en rechteroor. Met voldoende speakertjes naast je oor kan je dat geluid natuurlijk nog een beetje laten verschuiven, maar of je een echte surroundervaring kunt krijgen met een hoofdtelefoon? Ik betwijfel het. Voor surroundsound, zul je ook echte speakers op de juiste posities nodig hebben. Als je perse surroundsound wil zou ik een 5.1 set kopen. Wil je perse een hoofdtelefoon, dan zou ik investeren in een goede normale stereohoofdtelefoon.

V.w.b. je topic: groeten bij begin en eind van een post is super vriendelijk, maar het hoeft niet. ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het advies van die vriend opvolgen. De DT770 is een uitstekende en betaalbare koptelefoon met veel detail.

Die Astro's zijn gewone stereo koptelefoons. Het verschil is dat je er een mixer/amp bijkrijgt die het surround signaal mixed naar stereo. Dat wordt normaal door je computer gedaan. De vraag is dus of de Astro mixer het beter doet dan je computer. Dat lijkt - afgaande op reviews - niet of nauwelijks het geval. Maar goed, zo'n mixer/amp is misschien wel een leuk extraatje om mee te spelen. Of dat het geld waard is kan alleen jij bepalen.