paswoord niet aanvaard door qwerty/azerty

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 940405

Topicstarter
Mijn vraag:
Ik heb zonet voor de eerste keer mijn nieuwe macbook air opgestart (geconfigureerd). Aangezien het een default keuze was heb ik USA als land gekozen (ik dacht dat het over de taal ging) en zag toen dat mijn toetsenbord in qwerty stond. Ik heb dit dan ook veranderd naar azerty. Echter, bij het opnieuw inloggen wordt mijn (simpel) wachtwoord niet meer erkend, ook niet als ik het in qwerty probeer in te typen. Zodoende heb ik geen toegang meer tot mijn account.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Blijkbaar zou ik moeten herstarten en de command + R toetsen inhouden. Ik vind echter nergens de "restart" functie terug.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:44

nelizmastr

Goed wies kapot

Anoniem: 940405 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 20:50:
Mijn vraag:
Ik heb zonet voor de eerste keer mijn nieuwe macbook air opgestart (geconfigureerd). Aangezien het een default keuze was heb ik USA als land gekozen (ik dacht dat het over de taal ging) en zag toen dat mijn toetsenbord in qwerty stond. Ik heb dit dan ook veranderd naar azerty. Echter, bij het opnieuw inloggen wordt mijn (simpel) wachtwoord niet meer erkend, ook niet als ik het in qwerty probeer in te typen. Zodoende heb ik geen toegang meer tot mijn account.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Blijkbaar zou ik moeten herstarten en de command + R toetsen inhouden. Ik vind echter nergens de "restart" functie terug.
Je kan ook gewoon de aan/uit knop gebruiken natuurlijk. Zo lastig is het allemaal niet 8)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:51
Volg de volgende instructies eens:
https://support.apple.com/en-us/HT202860

Als dat niet werkt:
https://discussions.apple.com/docs/DOC-4101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-05 14:58
Je kunt een mac veilig forceren af te sluiten door de aan uit knop in te drukken. Afhankelijk van het model (air in dit geval) is daar een dedicated knop voor.