Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi printer/scanner met zeer slechte Ping na nieuwe router

Pagina: 1
Acties:

• bobaphatt
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-10 14:30

bobaphatt

omelet DU fromage!

Topicstarter
Ik heb gister mijn oude router vervangen door een nieuwe Xiaomi router pro.

alles lijkt prima te werken, super snelheden etc. behalve een ding: mijn wifi printer heeft een heeeel trage verbinding. ping is minimaal 1 sec of compleet loss. Printen gaat meestal niet, en als het wel gaat duurt het meerdere minuten per pagina, hij print dan een paar regels en stopt weer een tijd etc...zelfde met scannen

zodra ik mijn oude router weer terug zet werkt het weer prima.

alle instellingen op mijn nieuwe router zijn exact hetzelfde als in de oude; zelfde SSID,wachtwoord, interne IP adressen etc etc.

printer al opnieuw geinstalleerd, firmware geupdate. manueel IP-adres toekennen, automatisch via DHCP, router op ander channel, niks lijkt verandering te geven.

hoe kan ik ontdekken wat dit probleem veroorzaakt? er lijkt iets te conflicteren in het netwerk, maar wat?

het is duidelijk dat het probleem in de router zit, want zoals gezegd werkt alles prima zodra ik de oude router weer installeer. zonder enige resets. ik hoef de printer of PC niet eens opnieuw te starten, het werkt meteen.

[ Voor 21% gewijzigd door bobaphatt op 30-06-2017 19:33 ]

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21-11 14:57
Hoe ver staat de printer van de router? Probeer hem er eens dichter bij te zetten.

Ben je trouwens zeker dat alle instellingen dezelfde zijn? Er zijn er wel wat meer dan je opsomt. Je zegt ook zelfde wachtwoord, maar is de beveiliging dezelfde (WPA/WPA2 TKIP/AES)?

• Gusto
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04-2021
Gewoon bekabeld aansluiten. ;)

• bobaphatt
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-10 14:30

bobaphatt

omelet DU fromage!

Topicstarter
de ontvangst van de printer is prima, daar ligt het niet aan. kan ik niet op een of andere manier erachter komen waar het knelpunt zit? commando's via SSH?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:23
Kan je de rest van je netwerk (incl. merk/typenummers) eens beschrijven? Inclusief modem, mediabox/decoders enzo? Want wellicht dat er iets met je netwerk mis is en dat het niet direct aan de nieuwe router ligt.

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21-11 14:57
bobaphatt schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 12:50:
de ontvangst van de printer is prima, daar ligt het niet aan. kan ik niet op een of andere manier erachter komen waar het knelpunt zit? commando's via SSH?
Naar waar wil je dan SSHen? De printer of de router? Ondersteunen die überhaupt SSH?
Begin eerst al eens met te antwoorden op de vragen die gesteld worden.

De suggestie van @Gusto is niet slecht. Het is namelijk helemaal niet zeker dat het aan de WiFi ligt. Als hij bekabeld ook niet goed werkt ligt het niet aan de WiFi en moet je ergens anders gaan zoeken.

Je zou ook op mijn vraag kunnen antwoorden. Het kan namelijk goed zijn dat een andere beveiliging zorgt voor de problemen. Sommige toestellen werken bijvoorbeeld goed met WPA maar minder goed met WPA2. Ook de encryptie (TKIP/AES) kan problemen geven op sommige toestellen...
Pagina: 1