Toon posts:

iiyama

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
welke monitor is het beste voor te gamen?
trinitron of juist de gewone (19")

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:23
Ben bijzonder ontevreden met mijn iiyama vision master 450. Er zit een luchtbelletje in de glasplaat en volgens iiyama valt hier niets aan te doen en valt het binnen de specificaties (volgens mij vallen alle defecten bij hen binnen de specificaties, ballentent). Luchtbelletje is erg irritant. Ziet eruit als een groepje dode pixels. Koop maar een Sony ofzo :) Let bij de aankoop in elk geval wel dat het scherm 100% oke is.

Verwijderd

Het is allebei wel goed, het ligt natuurlijk aan je budget.

Ik kan je wel wat vertellen over de verschillen

Trinitron is vele malen scherper, dan een gewone beeldbuis, dat valt vooral op bij de grotere beeldbuizen.
alleen het nadeel van deze beeldbuizen is dat ze twee lijntjes over het beeld hebben lopen (stabilisatie lijnen), ook de nieuwe platte beeldbuizen van Iiyama en Trinitron.

Een monitor waar je ook eens naar zou kunnen kijken is "LG-Flatron" 795FT+, zijn kwalitatief zeer goed, en qua prijs super, ze zijn rond de ƒ900 voor 17inch, hij is plat(beeldbuis) en heeft geen twee lijntjes over het beeld lopen

de 19inch versie is nog niet uit, binnenkort pas ± half januari, en kost waarschijnlijk rond de ƒ1300.

een winkel die ze verkoopt is bijvoorbeeld, powerline : www.powerline.nl
lg site : www.lge.com

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:40
volgens mij ben je dan afgetroefd.

Lijkt me zeer sterk dat dat binnen de specificaties valt. Het is een productiefout als het al vanaf het begin zo is.

Zou toch proberen het onder garantie te krijgen.

3kwp pvoutput

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

Ja, de verhalen over iiyama zijn altijd wel goed als het om garantie gaat.
Zelf heb ik ook dat merk, maar heb er nog nooit wat mee gehad, dus ik kan niet uit ervaring spreken :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt judge,
Het bedrijf wat je noemde
ziet er goed uit
alleen nu wil ik die goldstar monitor
eerst nog zien,
ik ken heel dat merk nog niet eens

maar mocht ik kiezen voor iiyama als je uur gamed achter een een trinitron(19") of een gt(19") zit daar verchil in dan?

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:06

bloody

0.000 KB!!

http://www.comptechworld.nl/prijslijst_mon.html is een stuk goedkoper dan powerline.

nope

• Steenvoorde
  • Laatst online: 25-08 21:36
Ik heb een Sony Multiscan W900 en ik kan me geen betere wensen. Op deze 24 inch ( :)!!!) breedbeeld Monitor kan je echt alles instellen. Het enige nadeel zijn (inderdaad) de stabilisatielijnen, maar nadat je er een tijdje mee gewerkt hebt, zie je ze niet meer.

Ik zou kiezen voor een knappe Trinitron buis !!!

Verwijderd

ja de standaard trinitron is niet volledig plat, behalve de nieuwe versies dan.

De LG Faltronheeft twee voordelen, geen twee lijnen over je beeld (stabilisatie)
en de dotpitch is 0.24 i.p.v. vergelijkbare platte beeldbuizen 0.25-0.26 hebben

LG is een merk die in opkomst is, ze hebben zelfs al een paar keer reclame gemaakt op tv

trust me, bijna iedereen die ik ken die hem gezien hebben waren er weg van.

ps: je hebt twee versies van de 17 inch versie : met en zonder 4poorts usb hub.
NEEM BESLIST DE USB VERSIE, omdat bij degene zonder hebben ze ook geknipt in de menu functies !!
o ja, hij heeft ook usb besturing als extraatje.

Verwijderd

www.lge.co.kr/english/product/amonitor.html

hier kan je de monitor bekijken (Flatron 795FT plus)

de 19inch versie is inmiddels in productie gegaan

Verwijderd

Topicstarter
aankomende week moet ik een nieuw systeem gaan samenstellen en bestellen
maar ik ga graag op het advies van jou(judge)
in maar waar ik mijn systeem haal daar hebben ze deze monitoren niet ............dus zit het er dik in dat het toch een iiyama wordt...
maar dan moet ik dus wel voor de A901HT Vision Master pro450 kiezen en niet voor de
S901 gt Vision master 450, (maar wie kiest er dan voor deze ) (de laatste dus_)

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
'k Heb zelf ook voor de 450 pro(=plat) gekozen omdat de specificaties beter zijn dan die van LG (als je 17" vergelijkt met de 410 pro). En het is de pro geworden omdat de bolle variant wel erg bol is. Het beeld lijkt ook kleiner. Het scheelt trouwens maar 5 tientjes ofzo, en plat is echt een stuk mooier.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Biobak, je moet ook niet naar Iiyama gaan met je monitor maar naar je leverancier, die weet waarschijnlijk niet dat het binnen de specificaties valt en als je een beetje moeilijk gaat doen in de winkel en zegt dat je absoluut niet zonder monitor kan (ivm. werk ofzo) dan krijg je misschien zelfs meteen een nieuwe monitor mee en dan zit de winkel met een monitor die ze niet terug kunnen bregen.
hey vertel mij wat..ik heb bij diverse computerwinkels gewerkt >:)

Niet?
[Specs]

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Oh en trouwens...ga ZEKER NIET voor een CTX, ik heb zelf een 15" gehad die na 3 jaar verkleuringen begon te vertonen, dat werd steeds erger en erger tot ik er absoluut niet meer mee kon werken omdat het beeld ook steeds waziger werd, 3 vrienden van me hebben precies dezelfde monitor en bij hen is het beeld ook al wazig aan het worden.
CTX maakt overigens gebruik van LG beeldbuizen dus dat merk vertrouw ik ook niet echt meer.
Ik heb op de HCC dagen een merkloze 17" gekocht voor 450,- die in elk geval beter beeld geeft dan die CTX.
en voor dat bedrag kan je ook geen buil vallen trouwens, ik denk overigens dat als deze kapot gaat dat ik een 19" Iiyama vision master Pro koop (was ik eigenlijk al van plan maar ik had het geld er niet voor)

Niet?
[Specs]

Verwijderd

3x Iiyama A901HT en alledrie bevallen perfect. Is dus een 19" trinitron NF. Zo een waarvan je eerst denkt dat ie hol is. Oogst altijd weer bewondering ;) Wat mij betreft de beste 19" kwa prijs/kwaliteit met de nadruk op kwaliteit.

• biobak
  • Laatst online: 21:23
Om nog op mijn eerdere posting terug te komen over mijn vision master met luchbelletje in het glas. Ik heb het advies van Signe opgevolgd om naar de computerboer te gaan. Maar de computerboer (Memo in dit geval) gaat hem ook opsturen naar de service afdeling van Iiyama (bij Teleplan), alwaar waarschijnlijk hetzelfde geconstateerd wordt en er niks aan gedaan wordt.
Ik ben het toen maar hogerop gaan zoeken. Ik heb een afspraak gemaakt met de service manager :) Deze gaat nu beoordelen of ik wel of niet moet zeuren :)
Ben benieuwd.... to be continued

Verwijderd

de duurste lama natuurlijk.... heb ik ook...
Pagina: 1