Zelf gebouwde computer start op en gaat weer uit.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulliev
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 28-03 23:46
Mijn vraag
Ik heb net mijn eigensamngestelde PC gebouwd. Maar als ik hem nu opstart (nog zonder enige software) blijven de fans/lampje moederbord/powerled 20 sec aan, maar dan begint de pc te piepen en gaat uit. (ook de fan in de voeding) Vervolgens start hij naar 3 seconden weer op en zo door. Waat is er mis? Zie video voor wat er precies gebeurd. YouTube: PROBLEEM MET ZELFGEBOUWDE PC

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Cooler Master N300 case.
- Gigabyte H110M-DS2 motherboard
- Intel core i5 7500 processor
- Bequiet system Power 8 500 W voeding
- Crucial Ballastic Sport 2 x 4GB 2400 DDR4 Ram
- Crucial MX300 275 GB SSD

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Opstarten zonder SSD
- Opstarten zonder resetknop
- Alle twee de stekkers CPU-voeding

Beste antwoord (via Paulliev op 14-07-2017 17:05)

Verwijderd

Daar heb je een 6e generatie cpu voor nodig. Je kunt aan de winkel waar je het spul gekocht hebt vragen of ze dat willen doen al dan niet voor een vergoeding. Een andere mogelijkheid is een Celeron G3900 kopen en zelf de update uitvoeren. Mogelijkheid nummer 3 is het moederbord terug sturen en een B250M bestellen welke de nieuwste cpu's uit de doos ondersteunt. Er zwerft op Tweakers ook nog ergens een sletterige G3900 rond welke tegen beperkte kosten gebruikt kan worden voor een biosupdate. Kijk daarvoor in het processor, moederbord en geheugen subforum. (Sharing is caring! Doorgeef Skylake cpu.)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2017 18:59 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:14

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Opzoeken wat de piepjes betekenen? Zal vast wel iets van GPU of geheugen aangeven, maar zoek de beep-codes ff op op Google, dan weet je het snel genoeg.

Edit: ik zie dat je een H110-bordje hebt, heeft die wel de laatste BIOS om je CPU te supporten?

[ Voor 24% gewijzigd door FooLsKi op 30-06-2017 18:06 ]

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulliev
Er zijn 4 lange piepen, echter zie ik nergens deze bleepcode staan... Ik heb al geprobeerd het ram opnieuw te plaatsen/1 tegelijk. Ik heb ook geen GPU. Op de site van GIGABYTE staat dat hij 6e en 7e gen ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Paulliev schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 18:17:
Er zijn 4 lange piepen, echter zie ik nergens deze bleepcode staan... Ik heb al geprobeerd het ram opnieuw te plaatsen/1 tegelijk. Ik heb ook geen GPU. Op de site van GIGABYTE staat dat hij 6e en 7e gen ondersteund.
Nee, op de site staat dat je BIOS-versie F20 moet hebben voor jouw CPU. Kan je dat controleren op jouw BIOS?

En het enige wat ik kan vinden qua 4 piepjes, is het een 64KB base memory error. Staat de 4x beep niet in jouw handleiding vermeld?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge375
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-11-2024
Wellicht zit je CMOS batterij (knoopcelbatterij onderaan moederbord) niet helemaal goed, probeer hem eruit te halen en opnieuw erin te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor 99% zeker is te stellen dat er een biosupdate nodig is om een 7e gen Intel Core te laten werken op dat moederbord. Hiervoor heb je een 6e gen cpu nodig als de Celeron G3900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulliev
Maar hoe doe ik de BIOS updaten

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb je een 6e generatie cpu voor nodig. Je kunt aan de winkel waar je het spul gekocht hebt vragen of ze dat willen doen al dan niet voor een vergoeding. Een andere mogelijkheid is een Celeron G3900 kopen en zelf de update uitvoeren. Mogelijkheid nummer 3 is het moederbord terug sturen en een B250M bestellen welke de nieuwste cpu's uit de doos ondersteunt. Er zwerft op Tweakers ook nog ergens een sletterige G3900 rond welke tegen beperkte kosten gebruikt kan worden voor een biosupdate. Kijk daarvoor in het processor, moederbord en geheugen subforum. (Sharing is caring! Doorgeef Skylake cpu.)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2017 18:59 ]

Pagina: 1