Waarop te letten bij tweedehands aankoop monitor?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Nu online
Hallo Tweakers,

Hebben jullie nog een tip voor mij met punten waarop je moet letten bij het aanschaffen van een tweede hands monitor?

Ik heb een monitor op het hoog en wil deze sowieso eerst zelf werkend zien en testen, verder lijkt mij belangrijk om te checken of:

- geen dode pixels
- geen beschadiging aan het beeld zelf
- geen val schaden heeft gehad?
- geen dode pixels
- juiste model nummer

Dusss iemand nog andere puntjes? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Coilwhine. Super irritant wanneer je langer achter je scherm moet zitten en het geluid kunt horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Nu online
sypie schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 17:47:
Coilwhine. Super irritant wanneer je langer achter je scherm moet zitten en het geluid kunt horen.
Whaaaat een monitor kan ook last hebben van coilwhine? Dat wist ik niet :) Thanks foor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

https://www.testufo.com/#test=ghosting
Die is erg handig :)

Hoewel het niet echt een 'slijtage' issue is, liever vooraf weten dat je kans op ghosting heb.

[ Voor 44% gewijzigd door SinergyX op 30-06-2017 17:56 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tweakwondo schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 17:52:
[...]
Whaaaat een monitor kan ook last hebben van coilwhine? Dat wist ik niet :) Thanks foor de tip!
Doorgaans ieder apparaat waar een voeding in zit en/of waar spoelen in zitten heb je dit fenomeen, dus ook beeldschermen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Nu online
Heb een zeer nette monitor kunnen overnemen. Geen problemen mee alles goed bekeken. :)
Pagina: 1