Bestelling wordt geleverd, maar krijg volledige bedrag terug

Pagina: 1
Acties:
  • 781 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Geachte tweakers,

Op 24-06-2017 jl. heb ik een bestelling geplaatst hij H&M. Deze heb ik netjes betaald middels iDEAL, die ook succesvol was. Alles ging goed, ook de levering, maar opeens krijg ik een melding van mijn bank, Rabobank, dat er geld is overgemaakt door H&M. Ik heb het zojuist even bekeken en het volledige aankoopbedrag van mijn bestelling is gecrediteerd. Dit terwijl ik niets als 'retour' heb aangemeld e.d.

Ik heb al gezocht op Google, maar vondt niet echt iets wat paste bij mijn vraag. Wellicht dat jullie me verder kunnen helpen, mag ik het bedrag houden door niets te zeggen, of kunnen ze mij later 'dwingen' het bedrag 'opnieuw' te betalen. Al dan niet middels een rechtelijke procedure.

Wat zijn mijn rechten en plichten hierin? Sta ik sterk in mijn schoenen? De fout komt immers niet vanuit mij.

Bij voorbaat dank.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Beetje rare vraag om alhier te stellen... :?
Waarom bel je H&M niet?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opperdoes
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-06 10:59
lijkt dat H&M de problemen nog steeds niet heeft opgelost: https://kassa.vara.nl/gem...hten-over-winkelketen-h-m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-06 12:04
Volgens mij heb ik een pagina gevonden waar je de antwoorden kan vinden: http://www2.hm.com/nl_nl/customer-service.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
ehtweak schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 17:11:
Beetje rare vraag om alhier te stellen... :?
Waarom bel je H&M niet?
Wellicht omdat ze slecht tot niet bereikbaar zijn in eerste instantie, en omdat ik vanuit hier wil weten hoe sterk ik in mijn stoenen sta betreft het houden van het geld. Fout komt immers niet vanuit mij. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:59
H&M gaat over een tijdje vast vriendelijk vragen of jij het bedrag wat ze per ongeluk naar jou over hebben gemaakt terug wilt storten. Natuurlijk doe je dat gewoon, en ik snap dus ook niet echt waarom je hier nu om "rechten" begint te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
jugger naut schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 17:14:
Volgens mij heb ik een pagina gevonden waar je de antwoorden kan vinden: http://www2.hm.com/nl_nl/customer-service.html
Ik vroeg niet om een doorverwijzing naar de consumentenafhandeling van H&M. Anders had ik mijn vraag hier ook niet gesteld. ;)

Graag vanaf heden dan ook inhoudelijk op mijn vraag reageren i.p.v. doorverwijzing(en) naar H&M zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Als je een nette vent bent bel je hun op en zeg je welke fout ze hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Foutje vanuit H&M, even contact met hun opnemen hoe je het geld het beste terug kan overmaken naar H&M.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Requa schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 17:15:
[...]

en omdat ik vanuit hier wil weten hoe sterk ik in mijn stoenen sta betreft het houden van het geld. Fout komt immers niet vanuit mij. ;)
JIJ bent fout, als je het geld houdt! Je hebt toch een product ontvangen?
Een administratief probleem is geen excuus voor diefstal imho. :|

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Requa schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 17:15:
[...]

Wellicht omdat ze slecht tot niet bereikbaar zijn in eerste instantie, en omdat ik vanuit hier wil weten hoe sterk ik in mijn stoenen sta betreft het houden van het geld. Fout komt immers niet vanuit mij. ;)
Stuur je ze een email, al die moderne technieken tegenwoordig....
Fout of niet, je begrijpt zelf ook dat je een open schuld hebt. Vrij bizar dat je redenen zoekt om maar niet te betalen. "ja maar"- antwoord zul je vast al klaar hebben om het voorjezelf goed te praten en te rechtvaardigen. Betaal gewoon en wees geen lamzak.

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 594061

Betalen lijkt mij de enige optie. Je "koopt" namelijk iets.
Omdat ze een foutje hebben gemaakt, zoek jij nu redenen om te jatten. Goed bezig! :r

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 594061 op 30-06-2017 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
Requa schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 17:16:
[...]

Ik vroeg niet om een doorverwijzing naar de consumentenafhandeling van H&M. Anders had ik mijn vraag hier ook niet gesteld. ;)

Graag vanaf heden dan ook inhoudelijk op mijn vraag reageren i.p.v. doorverwijzing(en) naar H&M zelf.
Je hebt toch het product onvangen, als jij denkt dat je niet moet betalen voor spullen die je koopt moet je het geld zeker houden. Het lijkt mij echter duidelijk dat het geld gewoon terug moet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-06 09:40
Wacht, je wilt dus het liefst de bestelde spullen en het geretourneerde geld houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
ehtweak schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 17:17:
[...]

JIJ bent fout, als je het geld houdt! Je hebt toch een product ontvangen?
Een administratief probleem is geen excuus voor diefstal imho. :|
Wellicht dat ik bot reageer nu hoor, maar waar basseer jij dit op? Ik heb mijn plicht als consument-zijnde voldaan volgens de overeenkomst. Zij, hierna te noemen, H&M is de partij die de fout maakt. Dus hoe kan ik fout bezig zijn als ik geen schuld heb in hierboven genoemde? Je kan mij niets kwalijk nemen noch aansprakelijk voor stellen gezien ik hier geen rol in heb gespeeld. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jugger naut
Requa schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 17:21:
[...]

Wellicht dat ik bot reageer nu hoor, maar waar basseer jij dit op? Ik heb mijn plicht als consument-zijnde voldaan volgens de overeenkomst. Zij, hierna te noemen, H&M is de partij die de fout maakt. Dus hoe kan ik fout bezig zijn als ik geen schuld heb in hierboven genoemde? Je kan mij niets kwalijk nemen noch aansprakelijk voor stellen gezien ik hier geen rol in heb gespeeld. ;)
Wat is het doel van je topic als je alleen je eigen antwoord accepteerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:16
Requa schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 17:16:
[...]

Dat is toch inhoudelijk?
H&M heeft een foutje gemaakt waardoor jij denkt dat je een levering praktisch gratis krijgt. Hier kunnen wij niet bij helpen, H&M wel.

Je wilt graag horen; ja tuurlijk...hou het geld en dikke vinger naar H&M? Nou, denkende aan de overeenkomst (geleverde spullen voor bedrag X - dus niet geleverde spullen voor 0), heb je geen grote kans om gelijk te krijgen.

Maar goed, je kunt ook wachten tot ze contact met jou opnemen...maar verwacht wel dat ze dat doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

✅

Requa schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 17:21:
[...]

Het bedrag dat jij ontvangen hebt lijkt mij een gevalletje van onverschuldigde betaling.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin-S
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-03-2024
Voor mij is dit een gevalletje slapende honden...

Ik zou het geld even (maandje of 6) apart houden en lekker afwachten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:16
Ik hoop dat je dit over een tijdje terugleest en jezelf kapot schaamt.

Wat zou je doen als H&M het bedrag had afgeschreven en niet had geleverd? Moord en brand schreeuwen? Waarin is dit precies anders? In beide gevallen maken ze een foutje, maar nee, als zij gedupeerd zijn dan is dat helemaal niet erg... Altijd alles maar zo veel mogelijk in je eigen voordeel willen uitleggen...

Zelfs al zou er een of andere kronkel in de wet zitten waardoor je niet verplicht zou zijn het terug te storten, lijkt het me nog steeds ontzettend evident dat je gewoon netjes contact met ze op moet nemen en het terug gaat storten...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-06 09:17
Gewoon niets doen en ze het zelf laten uitvissen. Als ze er ooit achterkomen dat ze een fout gemaakt hebben en om het geld vragen,pas dan het geld terugstorten ( als de rekening nog niet verjaard is).

Als je "geluk" heb komen ze er nooit achter of vinden ze het de moeite niet om er achter aan te gaan

[ Voor 27% gewijzigd door justmike op 30-06-2017 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Wat wil je bereiken met dit topic? Je kan het beste de H&M klantenservice bellen en/of mailen en je probleem voorleggen. Dat is het makkelijkste.

Hier gaat dan ook een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.