Kuro KRP-500a willekeurige, flikkerende pixelweergave

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-11-2025
Mijn geliefde Pioneer Kuro KRP-500a (plasma) heeft kuren :(

In de bovenste regionen van scherm geeft de Tv bij sommige kleuren flikkerende pixels weer. Het vreemde is dat het dus niet altijd gebeurt, soms is het beeld geheel stabiel, dan krijg ik weer rare, dansende pixels in beeld. Ik heb er een filmpje van gemaakt, aangezien het lastig is uit te leggen:

Weet iemand wat er aan de hand is en wat ik zou kunnen doen om het te verhelpen? Of... is dit een teken dat de Kuro het begeeft? :'(

" Play the violent strings of my symphony "

Alle reacties

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:55
Als het gebeurd, is het dan vanaf de zelfde bron ?
Dus bv van je BD speler of decoder?

Zoja, misschien eerst evne HDMI kabel vervangen.
Eventueel ander HDMI ingang op de tv.

Als het niks uit maakt, zou je een fabrieksherstel kunnen doen.

Als dat ook niet werkt.. Tjah, dan vrees ik voor het laatste :(

Panasonic 55FZ804 | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Symphony-X
Fabrieksherstel zou erg jammer zijn, aangezien ik een aantal jaar terug een ISF calibratie heb laten doen.. die kan ik dan wel weer handmatig opnieuw invoeren maar.. liever niet :)

Het is inderdaad op iedere input hetzelfde; zowel HDMI's als de component ingang. Kabel is daarmee ook uitgesloten ben ik bang..

• Symphony-X
update: het vreemde is dat bij een geheel rood/blauw/groen/wit/zwart scherm er niets aan de hand is = 100% stabiel beeld.

Pas als er bijv. in het midden vh scherm een groot rood vlak afgebeeld wordt, er bovenin het scherm die flikkerende pixels ontstaan.

• raymen12345
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-03-2024

raymen12345

nooit te oud om te leren

Lijkt op de purple snake
Ik had de pioneer 600 m
En had er flink last van
Ik zag het flink bij predator in het begin
Als de helikopter aankomt
Dan boven in het scherm

oled 65e6v,denon avrx7200,dune 4k solo,samsung uhd k8500,asw speakers rondom,svs sb13 ultra

• Symphony-X
raymen12345 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 15:30:
Lijkt op de purple snake
Ik had de pioneer 600 m
En had er flink last van
Ik zag het flink bij predator in het begin
Als de helikopter aankomt
Dan boven in het scherm
Hm.. en was daar iets aan te doen? Weet je waardoor het wordt veroorzaakt?

Verwijderd

Hoop voor je dat het niet in je scherm zit (vrees het ergste). Zowel dan ben je de Sjaak. Er is geen onderdeel meer te krijgen, lees nieuw scherm. Ik had die pech ook met mijn Pana en heb daarom nu vervroegd een LG Oled, wat overigens geen straf is. Jouw Pioneer kan hier qua beeld niet meer tegenop. Je bent dus tzt van harte welkom op het Oled forum.

Bel anders eens met CE Repair of stuur ze het filmpje. Die weten denk ik dan snel genoeg wat het probleem is. Kost je denk ik 3 tientjes.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2017 17:56 ]

• raymen12345

raymen12345

nooit te oud om te leren

ja ce repaier zijn nog de enige die iets zouden kunnen doen, al betwijfel ik het

ik heb mijn kuro in de familie door kunnen geven, en ben toen snel (en gelukkig ) naar een oled gegaan
beste beslissing ooit

oled 65e6v,denon avrx7200,dune 4k solo,samsung uhd k8500,asw speakers rondom,svs sb13 ultra

• Symphony-X
Dank voor jullie antwoorden @Musicmasters en @raymen12345. Op een ander forum kreeg ik eveneens te horen dat het 't beruchte purple snake issue is én dat dit op te lossen is door in het service-menu de Y SUS aan te passen.. Heeft iemand hier daar ervaring mee? Zo ja, welke stappen zou ik dan moeten nemen?

Nogmaals dank

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb op mijn 500A een paar jaar geleden last gehad van paarse waas, vooral bij achtergronden met rook en wolken. Dit is weggegaan na het vervangen van de displayportkabel tussen de tv en het bijbehorende kastje.

• raymen12345

raymen12345

nooit te oud om te leren

Succes met het servicemenu
Ook daar ben ik mee bezig geweest,maar is me nooit gelukt om erin te komen
Er zijn een paar maneren
Op avsforum is er een compleet topic over
Zal het eens op zoeken

• Symphony-X
Malt007 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 08:42:
Ik heb op mijn 500A een paar jaar geleden last gehad van paarse waas, vooral bij achtergronden met rook en wolken. Dit is weggegaan na het vervangen van de displayportkabel tussen de tv en het bijbehorende kastje.
Dank voor je reactie. Ik zal kijken of ik voor een klein prijsje ergens een andere displaykabel vandaan kan halen.

@raymen12345 dank voor je hulp dusver!

[ Voor 4% gewijzigd door Symphony-X op 09-07-2017 08:28 ]

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kan me niet voorstellen dat dit met de display kabel te maken heeft. Dit lijkt gewoon dat de spanning op het y-sus board iets hoger moet.

• Symphony-X
Happy2000 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 09:23:
Kan me niet voorstellen dat dit met de display kabel te maken heeft. Dit lijkt gewoon dat de spanning op het y-sus board iets hoger moet.
Klinkt alsof je weet waar je over praat! :)

Dit moet ook via het servicemenu of dien je de Tv hiervoor open te maken?

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je kan dit in het service menu doen inderdaad. Maar als je niet weet waarmee je bezig bent doe het dan niet!

• raymen12345

raymen12345

nooit te oud om te leren

Ja je kan meer verklooien dan goed doen

Ik meen dat je via je pc met een programmatje in je tv kon en dan door he servicemenu kon lopen

Ook kon je met een logitech remote
Codes aanvragen bij logitech
Het was allemaal goed op te lossen en ppk waren de zwartwaardes beter te krijgen dan uit de doos

Pagina: 1