Glory of the Roman Empire start niet op (Windows 10)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo;

Ik wou na lange tijd nog eens het spel "Glory of the Roman Empire" spelen (dit lukte vroeger op m'n oude laptop (Windows 7)). Nu heb ik een nieuwe laptop, deze is op Windows 10 en het spel wil niet meer laden.
Installeren lukt perfect, maar wanneer ik het wil openen lukt dit niet. Ik heb al compatibiliteitsinstellingen geprobeerd en het wordt telkens geopend als administrator.
Het spel is van 2006, en m'n laptop heb ik dit jaar gekocht.
Om eens te vergelijken heb ik de demo van het spel eens gedownload, maar dit werkt eveneens niet. Ik vermoed dus dat het iets was met de grafische processor, ik heb dus de standaard processor gewijzigd van "Geïntegreerde graphics" naar "Krachtige NVIDIA-processor", maar wanneer ik deze selecteer, komt de foutmelding dat ik niet de rechten heb om deze te openen, terwijl dat natuurlijk wel zo is :(

Om een lang verhaal kort te maken: het spel wil wel installeren, maar opent niet. Iemand die mij kan helpen??

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-09 12:20
Drivers al opnieuw geïnstalleerd? Al gezocht op internet naar een fix? Compabiliteitsmodus instellen op Windows 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord.

In de verkenner kon je TAGES drivers updaten, dat heb ik dan gedaan (vroeger was er nog een foutmelding met drivers ook, die lijkt nu opgelost daardoor, in elk geval geen foutmelding meer).
NVIDIA drivers en INTEL drivers heb ik nog niet geupdated of opnieuw geïnstalleerd.
Compatibiliteit op Windows 7 werkt niet.
Op internet vond ik niet echt iets dat werkte, ik heb wel een patch geïnstalleerd van de game, maar dit bood ook geen uitkomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

En als je de game start als "administrator" door rechts op de executable te klikken?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
M2M: heb ik bij al m'n pogingen gedaan.

Wat ik wel nog wil toevoegen: die TAGES drivers waar ik daarnet van sprak heb ik niet kunnen downloaden via de download op de CD. Ik heb ze online opgezocht en zo gedownload, want de download op de CD gaf de foutmelding: "unable to proceed (error 577).
Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:08

Nemesizz

Untouchable

Heeft denk ik eerder met de DRM (kopie beveiliging) te maken dan met drivers.

Veel oudere games willen niet meer draaien op Windows 10 omdat deze bepaalde dingen niet meer heeft die nodig waren voor bepaalde DRM's.

(in een totale black-out kan ik even niet meer op alle juiste benamingen van bepaalde dingen komen, maar ik denk dat je het in die richting moet zoeken en niet zozeer drivers of iets dergelijks :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 15:36
Wat je kan proberen om is om een oude versie van windows op een virtuele machine te installeren en kijken of je daar het spel kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Nemesizz dacht ik ook had daarom de demo (cd-loos) dus al eens gedownload maar deze werkte ook niet. Ook heb ik een crack gedownload (zonder mij schuldig te voelen, ik heb het spel immers al gekocht), ook cd-loos dus maar die werkt ook niet. Daarom vermoed ik dat het echt iets met de drivers is, maar ik kan ook nog altijd mis zijn natuurlijk :p
en
@D-dark is idd een goede suggestie! Had ik nog niet aan gedacht, ga ik nu proberen. Weet je toevallig hoe ik dit het beste doe, ben er niet echt ervaren in?
Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 15:36
Virtual box is niet al te ingewikkeld in gebruik en gratis voor thuisgebruik
https://www.virtualbox.org/

Op de site kan je ook een redelijk uitgebreide handleiding vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd