Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01:21
Ik heb sinds 2 maanden een hele mooie iMac (Retina 4K, 21.5-inch, Late 2015) 3,1 GHz, 16GB en 512 SSD. Super blij mee en had ik jaren eerder moeten doen.

Ik heb Outlook 2016 (Office 365) met een Exchange en een Imap mailbox.

Ik kan alleen niet instellen dat hij max xx aantal maanden xx aantal berichten binnenhaalt. Server mag alles op blijven maar ik hoef niet alles op de iMac.

Kijk ik verkeerd of ergens overheen om dit in te stellen?

Beste antwoord (via Turb0Turb0 op 01-07-2017 19:59)

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:59

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

In 2015 zei MS zelf nog dat het niet kon... lijkt nog niet te zijn aangepast:

https://answers.microsoft...fe-410b-9793-81358f7cbcbc

Optie staat er hier ook niet bij:
https://support.office.co...0b-4574-8ddf-331833822d6e

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-09 08:32
Je kijkt inderdaad over een instelling heen, dit kun je instellen bij de geavanceerde opties van het postvak/serverinstellingen zo even uit mijn hoofd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
livranca schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 11:23:
Je kijkt inderdaad over een instelling heen, dit kun je instellen bij de geavanceerde opties van het postvak/serverinstellingen zo even uit mijn hoofd...
Bij de windows laptop zie je wel deze settings maar op de mac niet.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/A3ddft3.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/67dDkM7.png

[ Voor 9% gewijzigd door Turb0Turb0 op 01-07-2017 12:17 . Reden: edit plaatjes kleiner ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 02:04
Welke applicatie gebruik je op de mac? En welke Os versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
supersnathan94 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 15:36:
Welke applicatie gebruik je op de mac? En welke Os versie?
Outlook for Mac 2016 (office 365)
macOS Sierra 10.12.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Probeer het eens met Apple mail.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:59

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

In 2015 zei MS zelf nog dat het niet kon... lijkt nog niet te zijn aangepast:

https://answers.microsoft...fe-410b-9793-81358f7cbcbc

Optie staat er hier ook niet bij:
https://support.office.co...0b-4574-8ddf-331833822d6e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Tnx Kaassouffle. Nou ze maken er geen haast bij dan bij Microsoft.. Hoe moeilijk kan het zijn? Apple mail check ik zo even maar heb niet voor niks een Office 365 abbo 😯

@supersnathan94 Apple mail is het ook niet in te stellen. Op de windows laptop in Outlook en Em Client wel. Ik verwacht dat het weinig zin heeft om hiermee naar Microsoft te gaan.

Bedankt voor het meekijken allen.

Toch een ticket aangemaakt met verwijzing naar https://answers.microsoft...fe-410b-9793-81358f7cbcbc

Edit: Ik val van mijn kruk, binnen 15 minuten een reply van een Microsoft medewerker en een gemiste oproep uit de VS. Ze willen het binnen 24 uur oplossen staat in de mail.. Nou ben benieuwd.

[ Voor 72% gewijzigd door Turb0Turb0 op 01-07-2017 20:44 . Reden: @ supernathan edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Turb0Turb0 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 20:02:
Tnx Kaassouffle. Nou ze maken er geen haast bij dan bij Microsoft.. Hoe moeilijk kan het zijn? Apple mail check ik zo even maar heb niet voor niks een Office 365 abbo 😯

@supersnathan94 Apple mail is het ook niet in te stellen. Op de windows laptop in Outlook en Em Client wel. Ik verwacht dat het weinig zin heeft om hiermee naar Microsoft te gaan.

Bedankt voor het meekijken allen.

Toch een ticket aangemaakt met verwijzing naar https://answers.microsoft...fe-410b-9793-81358f7cbcbc

Edit: Ik val van mijn kruk, binnen 15 minuten een reply van een Microsoft medewerker en een gemiste oproep uit de VS. Ze willen het binnen 24 uur oplossen staat in de mail.. Nou ben benieuwd.
Ho eens. Normaal gesproken mag je blij zijn als je uberhaupt een reactie krijgt voor een feature die al jaren in de windows versie zit.

De mac varianten van office zijn met de jaren slechter geworden en missen steeds meer functies die in oudere versies wel aanwezig waren en nu ook gewoon nog in de windows versie zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
supersnathan94 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 20:55:
[...]

Ho eens. Normaal gesproken mag je blij zijn als je uberhaupt een reactie krijgt voor een feature die al jaren in de windows versie zit.

De mac varianten van office zijn met de jaren slechter geworden en missen steeds meer functies die in oudere versies wel aanwezig waren en nu ook gewoon nog in de windows versie zitten.
Ik heb op onderstaand geantwoord dat bellen geen zin heeft omdat de optie er niet in zit maar ik wel hoop dat ze het oplossen met een update of in ieder geval in de 2017 versie ;)

mail van Microsoft

Hello,

This is Manish in regarding the case xxxxxxxxx. I tried to reach you but reached voice mail. We will call you back on Monday between 10AM - 1 PM. Please confirm your availability. In case you have a different time in mind, please let us know.

As I understand you have configured the office365 account using IMAP in Outlook for MAC and you would like to sync emails for only 9 months and wants to know if this feature will be availble in Outlook for MAC in 2017 as currently unavailable. Please confirm if this is correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Aha. Dus tot zover alleen een bevestiging dat dit is wat je wil. Als je ons allen een dienst wil bewijzen antwoordt je dat het je meer gaat om de mogelijkheid, die windows gebruikers al hebben, waarmee je zelf een arbitraire tijd kunt instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turb0Turb0
supersnathan94 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 03:02:
Aha. Dus tot zover alleen een bevestiging dat dit is wat je wil. Als je ons allen een dienst wil bewijzen antwoordt je dat het je meer gaat om de mogelijkheid, die windows gebruikers al hebben, waarmee je zelf een arbitraire tijd kunt instellen.
Ja ik heb ze ook gevraagd om dit aan te passen, en dat het met Outlook Windows wel kan. Maandag komen ze erop terug. Denk dat ze even met Bill moeten overleggen maandag ;)

Hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Pfff, wat een pannenkoeken daar zeg. Stellen nu al voor de 3e keer dezelfde vraag. Heb maar een screenshot gestuurd van Outlook Windows waar je het wel in kan stellen. En dan de vraag dat ik dat ook op de Mac wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 09:44
de intentie van de windows medewerker lijkt aan te geven dat het wel mogelijk zou moeten zijn... anders had het antwoord ook kunnen zijn: Momenteel is dit nog niet mogelijk in Office for mac...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
koentjuh1987 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:55:
de intentie van de windows medewerker lijkt aan te geven dat het wel mogelijk zou moeten zijn... anders had het antwoord ook kunnen zijn: Momenteel is dit nog niet mogelijk in Office for mac...
Na 5 mailtjes waarin ik telkens hetzelfde aangeef en ook aangeef dat ze mij niet kunnen bellen. Toch elke dag bellen en dan dit als antwoord. Hoe moeilijk kan het zijn om dit te maken voor een bedrijf als Microsoft?

ISSUE
IMAP account installed and can't find the sync slide

SCOPE
Once a viable solution will be provided for the above mentioned issue, or we determine the behavior is by design, outside of our area of expertise or caused by a third party application, we will consider this case ready to be archived.
I tried to contact you on the phone and could not reach you today, after reviewing the details of your Service Request, the behavior you've noticed is a characteristic of the product that, at this moment, cannot be changed.
We unfortunately simply do not have that option in Outlook for Mac
.
I am sending below a link, on which you will be able to submit your feedback on the product.
http://office365.uservoice.com/
I would like to assure you that I would have been more than glad to offer you the needed assistance and reinforce that you can contact us at any time in case you have other queries or issues.
Please let me inform you that if you have any specific feedback about my work or any particular situation, you can address it to my manager ***** know at ******@microsoft.com.
Thank you for choosing Microsoft Online Services.
Pagina: 1